Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
V posledních měsících jsme se potkali s velmi nepříjemnými okolnostmi, které přišly znenadání. Koronavirová situace není pro mnoho firem vůbec jednoduchá a B2C a B2B e-shopy se staly primárním kanálem pro přežití a další růst. Potvrdilo se, že online obchodování je jednoznačný trend do budoucna.
Velkoobchodní firmy, které přejdou do onlinu nyní, získají výraznou konkurenční výhodu proti ostatním. Digitalizace a automatizace výroby a obchodu zefektivní nejen celý proces objednání a expedice produktů, ale přispěje také ke snížení chybovosti a přinese nemalé úspory lidských kapacit.
Česká softwarová společnost zabývající se tvorbou e-shopových, SaaS a portálových řešení, webových stránek, vývojem SW na míru a online marketingem. Patří mezi nejvýznamnější dodavatele B2B portálů a B2C e-shopů na českém e-commerce trhu. E-commerce řešení staví na vlastních platformách, technologiích Microsoftu a headless principu. NetDirect dodává komplexní řešení s napojením na jakýkoliv CRM/IS/ERP systém či API (EDI, fullfilment, platební brány apod.). V NetDirectu se vám postarají o celý business koncept vašeho projektu od personalizace, automatizace, sběru big dat až po digitální marketing. Pro více informací kontaktujte přímo NetDirect.
Pandemie nákazy COVID-19 zpomalila a prakticky zastavila provoz mnoha firem a postihla jak maloobchod, tak velkoobchod. Současně se ale naskytla příležitost přesunout se do online prostředí a využít celkového komerčního potenciálu ve svůj prospěch. Koronavirus uspíšil digitalizaci podnikání a za pár měsíců posunul online byznys o několik let dopředu.
Jelikož česká e-commerce stejně jako ta celosvětová zaznamenala v posledním kvartálu neočekávaný růst, předpokládám letošní meziroční růst e-commerce jako celku v rozmezí 22-25 %. Jsou to obrovská čísla.
Spotřebitelé si zvykli nakupovat na internetu zboží běžné spotřeby a stejného komfortu se dožadují i B2B klienti. Chtějí znát skladovou dostupnost a personalizované ceny, vytvářet nabídky, poptávky či rozpočty pro další prodej – zkrátka využívat maximum funkcí modernějším způsobem, jednoduše a automatizovaně. Navíc dochází ke generační obměně a nastupující generace považuje internetové nákupy za naprostý standard.
„Decision makers” a další klíčoví manažeři, kteří online prodej v oblasti B2B doposud nebrali vážně, si nyní plně uvědomují, že e-commerce platforma může sloužit jako stěžejní prodejní kanál. V závislosti na tomto zjištění byli nuceni upravit korporátní myšlení a celkovou strategii do budoucna. V tuto chvíli přenášejí svůj byznys do onlinu, aby minimalizovali negativní dopady koranaviru, rozšířili portfolio zákazníků a dokázali udržet růst firmy. Přitom online nakupování v B2B segmentu je globálním trendem už od roku 2018 a mohli se na krizovou situaci předem připravit.
Každá společnost uvažující o spuštění vlastního B2B e-shopu by měla počítat s investicí do vývoje a implementace nových modulů a funkcí, ideálně od prověřených profesionálů. Většina vývojářských agentur si účtuje hodinové sazby v rozsahu 1 300-2 500 Kč. Není to sice zanedbatelná částka, ale je potřeba si uvědomit, že B2B firmy naprosto běžně investují do výstavby nových prodejen mnohonásobně více. V porovnáním s vývojem internetového obchodu se jedná o násobně vyšší investici.
Firmy, které nevnímaly e-commerce platformy jako seriózní prodejní kanál, by měly po koronavirové pandemii změnit svůj názor. I když to může být pro mnohé velký krok do neznáma, nemusíte se do onlinu vrhnout sami a bez pomoci. Nechte si poradit od odborníků ze společnosti NetDirect, kteří nyní nabízejí členům Hospodářské komory speciální akci.