Pondělí 15. července 2024
ikona hodiny1. 7. 2020 11:11

Koronavirus mění současné podnikání

Online prodej je budoucnost

V posledních měsících jsme se potkali s velmi nepříjemnými okolnostmi, které přišly znenadání. Koronavirová situace není pro mnoho firem vůbec jednoduchá a B2C a B2B e-shopy se staly primárním kanálem pro přežití a další růst. Potvrdilo se, že online obchodování je jednoznačný trend do budoucna.

Daniel Lupinski autor

CEO NetDirect

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Velkoobchodní firmy, které přejdou do onlinu nyní, získají výraznou konkurenční výhodu proti ostatním. Digitalizace a automatizace výroby a obchodu zefektivní nejen celý proces objednání a expedice produktů, ale přispěje také ke snížení chybovosti a přinese nemalé úspory lidských kapacit.

NetDirect

Česká softwarová společnost zabývající se tvorbou e-shopových, SaaS a portálových řešení, webových stránek, vývojem SW na míru a online marketingem. Patří mezi nejvýznamnější dodavatele B2B portálů a B2C e-shopů na českém e-commerce trhu. E-commerce řešení staví na vlastních platformách, technologiích Microsoftu a headless principu. NetDirect dodává komplexní řešení s napojením na jakýkoliv CRM/IS/ERP systém či API (EDI, fullfilment, platební brány apod.). V NetDirectu se vám postarají o celý business koncept vašeho projektu od personalizace, automatizace, sběru big dat až po digitální marketing. Pro více informací kontaktujte přímo NetDirect.

 

Foto: archiv NetDirect Daniel Lupinski Foto: archiv NetDirect

B2B e-shop je nový standard

Pandemie nákazy COVID-19 zpomalila a prakticky zastavila provoz mnoha firem a postihla jak maloobchod, tak velkoobchod. Současně se ale naskytla příležitost přesunout se do online prostředí a využít celkového komerčního potenciálu ve svůj prospěch. Koronavirus uspíšil digitalizaci podnikání a za pár měsíců posunul online byznys o několik let dopředu.

Jelikož česká e-commerce stejně jako ta celosvětová zaznamenala v posledním kvartálu neočekávaný růst, předpokládám letošní meziroční růst e-commerce jako celku v rozmezí 22-25 %. Jsou to obrovská čísla.

Spotřebitelé si zvykli nakupovat na internetu zboží běžné spotřeby a stejného komfortu se dožadují i B2B klienti. Chtějí znát skladovou dostupnost a personalizované ceny, vytvářet nabídky, poptávky či rozpočty pro další prodej –⁠ zkrátka využívat maximum funkcí modernějším způsobem, jednoduše a automatizovaně. Navíc dochází ke generační obměně a nastupující generace považuje internetové nákupy za naprostý standard.

„Decision makers” a další klíčoví manažeři, kteří online prodej v oblasti B2B doposud nebrali vážně, si nyní plně uvědomují, že e-commerce platforma může sloužit jako stěžejní prodejní kanál. V závislosti na tomto zjištění byli nuceni upravit korporátní myšlení a celkovou strategii do budoucna. V tuto chvíli přenášejí svůj byznys do onlinu, aby minimalizovali negativní dopady koranaviru, rozšířili portfolio zákazníků a dokázali udržet růst firmy. Přitom online nakupování v B2B segmentu je globálním trendem už od roku 2018 a mohli se na krizovou situaci předem připravit.

Online versus offline

Každá společnost uvažující o spuštění vlastního B2B e-shopu by měla počítat s investicí do vývoje a implementace nových modulů a funkcí, ideálně od prověřených profesionálů. Většina vývojářských agentur si účtuje hodinové sazby v rozsahu 1 300-2 500 Kč. Není to sice zanedbatelná částka, ale je potřeba si uvědomit, že B2B firmy naprosto běžně investují do výstavby nových prodejen mnohonásobně více. V porovnáním s vývojem internetového obchodu se jedná o násobně vyšší investici.

Firmy, které nevnímaly e-commerce platformy jako seriózní prodejní kanál, by měly po koronavirové pandemii změnit svůj názor. I když to může být pro mnohé velký krok do neznáma, nemusíte se do onlinu vrhnout sami a bez pomoci. Nechte si poradit od odborníků ze společnosti NetDirect, kteří nyní nabízejí členům Hospodářské komory speciální akci.

Nejnovější články

Aktuality
Originalita v kultuře: Symfonie zednářů, Mozart i Ellington

Každý zná osm tónů stupnice, ale jen genius...

Téma LVHF 2024 se odráží i v programu...

Na svůj osobní seznam výjimečných zážitků 2024 si...

Hudba a zednářství mají silné pouto. Jak silné...

Aktuality
Průzkum v Českém Švýcarsku: Národní park je dobrý soused

„Jsou to dva roky, co Národní park České...

„Jak ukazuje hned několik výsledků z reprezentativního šetření,...

Z dotazování vyplynulo, že většina obyvatel obcí národního...

Aktuality
Jak vypadá zaměstnavatel snů podle Čechů?

Pro někoho to může být samozřejmost, ale výplata...

Samotné peníze, ať už jakkoli vysoké, ale nestačí....

Ve vlastním zájmu zaměstnavatelů by mělo rozhodně být...

Role skvělého zaměstnavatele ale tímto nekončí. 87 %...

Pátým pilířem super zaměstnavatele je péče o firemní...

Nejnovější Expertní pohled

Analýzy
Firmy se na nový zákon o kyberbezpečnosti příliš nechystají

Průzkumu se od letošního února do dubna zúčastnilo...

Průzkum také ukázal, že IT experti odpovědní za...

Průzkum se dále zaměřil na rozpočet společností pro...

Pouze 41 % dotázaných firem plánuje využít možnost...

Cestovní ruch
Základní tipy pro kyberbezpečnost na cestách

Kybernetická hygiena je jako ta osobní – základem...

Nejdůležitějším bodem v ochraně proti kybernetickým útokům je „záplatovat“...

Připojení k veřejné Wi-Fi s sebou nese rizika, zejména...

Analýzy
Průzkum CBRE: Věřitelé v Evropě jsou otevřeni podnikání

„Celkem 63 % respondentů předpokládá zvýšení úvěrové aktivity....

Průmyslové nemovitosti a projekty nájemního bydlení jsou nejvíce...

Dvě třetiny dotázaných předpokládají, že požadavky na poskytování...