×

Prohlédněte si náš speciál MICE bezpečný event.

Do Francie míří další trolejbusy s kompletní elektrovýzbrojí

Cestující ve francouzském městě St. Etienne se brzy svezou novými moderními trolejbusy, na jejichž výrobě se významně podílí plzeňská Škoda Electric, člen skupiny Škoda Transportation. Tamní dopravní podnik totiž obdrží sedm nových nízkopodlažních vozidel s kompletní elektrovýzbrojí z plzeňské společnosti.

Michal Tobrman ikona hodiny26. 11. 2020 14:05
Foto: archiv Škody Transportation Foto: archiv Škody Transportation

Firma zajišťuje i finální montáž a odzkoušení vozidel ve svém areálu v Plzni. „V běžném provozu by vozy měly sloužit už na začátku příštího roku,“ uvedl projektový manažer Škody Electric Oldřich Husa. Ten vysvětlil, že jde o druhou vlnu dodávek pro toto francouzské město. Loni bylo expedováno premiérových deset vozidel, letos zmíněných sedm a v příštím roce zakázku zakončí dodávka posledních šesti trolejbusů.

„Dopravce je s vozidly s naší elektrovýzbrojí velmi spokojen, oceňuje zejména vysokou spolehlivost v provozu a kvalitní provozní parametry, jako je výkon a spotřeba energie. I díky tomu si nyní nad rámec původního kontraktu objednal další vozidlo navíc. Celkem tak do Francie zamíří dvacet tři nových trolejbusů,“ vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.

A na co se mohou obyvatelé a návštěvníci St. Etienne těšit? Na opravdu komfortní vozidla, plně klimatizované moderní dvanáctimetrové trolejbusy v nové karosérii Solaris. Vozy jsou vybavené kamerovým systémem a inovovaným systémem osvětlení interiéru.

Jedná se o parciální trolejbusy, to znamená, že disponují škodováckým bateriovým systémem, který umožní plnohodnotnou jízdu vozidel i v místech bez trakčního vedení. Baterie se zpětně dynamicky dobíjejí během jízdy na troleji. Na jedno nabití ujedou vozidla v běžném provozu 10 kilometrů, v ekonomickém módu jednorázově až 20 kilometrů. Je to skutečně ekologické řešení pro moderní městskou hromadnou dopravu,“ říká Oldřich Husa.

Dodávka elektrovýzbroje do trolejbusů pro St. Etienne je jedním z řady projektů Škody v západní Evropě. „Za úspěchy Škodovky na náročném trhu stojí vysoká spokojenost zákazníků s kvalitou a spolehlivostí trakčního systému Škoda s bateriemi pro autonomní pojezd. Ten je využívaný i u dalších dodávek trolejbusů kompletovaných ve Škodě – do francouzského Limoges, rumunského Brašova, norského Bergenu, ale například i do Budapešti či mnoha českých měst,“ připomíná popularitu trolejbusů s bateriovým pohonem Pavel Kuch.

Nejnovější články

Aktuality
Sto miliard pro velké zdroje

Dnešní rozhodnutí vlády by v praxi mohlo podle ministra...

Aktivity HK ČR
Projde v parlamentu dluhová amnestie?

Novela přichází ve velmi krátké době po novele,...

Expertní pohled
Colliers očekává až 50 % nárůst globálních investic

Příčinou optimismu má být vývoj vakcín a pokračující...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Sto miliard pro velké zdroje

Dnešní rozhodnutí vlády by v praxi mohlo podle ministra...

Aktuality
Podnikatelů i spotřebitelů se drží skepse

Zvyšuje se počet průmyslových podniků, kteří jako nedostatečnou...

Aktuality
Českým e-shopům dominuje Shoptet

Na platformě společnosti Shoptet během loňského roku přibylo...