Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
V době krize jsou populárním investičním nástrojem právě nemovitosti. Podle developerů se spekulativní nákupy nemovitostí zvýšily o 23 %. V průměru je každá čtvrtá nemovitost koupena z investičních důvodů a je opět prodána za čtyři roky. Osm z deseti takových zákazníků jsou Češi. Vyplývá to ze Studie developerských společností H1/2021 zpracované analytickou společností CEEC Research.V době krize jsou populárním investičním nástrojem právě nemovitosti. Podle developerů se spekulativní nákupy nemovitostí zvýšily o 23 %. V průměru je každá čtvrtá nemovitost koupena z investičních důvodů a je opět prodána za čtyři roky. Osm z deseti takových zákazníků jsou Češi. Vyplývá to ze Studie developerských společností H1/2021 zpracované analytickou společností CEEC Research.
Vliv koronakrize na spekulativní či investiční nákupy nemovitostí vnímá více než třetina dotázaných developerů (37 %). Částečný vliv pociťuje další třetina oslovených (30 %). Zbylých 33 % vliv koronakrize na investiční nákupy nemovitostí nevnímá. Devět z deseti dotázaných developerů (90 %) uvádí, že se spekulativní nákupy jejich nemovitostí zvýšily, a to v průměru o 23 %. Zbylých 10 % uvádí, že se tyto nákupy naopak snížily, a to v průměru o 63 %. Vyšší zájem o investici do nemovitostí potvrzuje také Jan Řežáb, zakladatel a majitel společnosti JRD Development s.r.o.: „Záleží na tom, co považujete za spekulativní nákup. Pokud je řeč o investičních nemovitostech, pak je pravdou, že koronakrize zvýšila podíl nákupů nemovitostí právě za účelem investice. Např. u projektů typu Bohdalecké kvarteto se podíl investičních bytů aktuálně pohybuje mezi 25 až 30 %. Evidujeme rovněž zvýšený zájem institucionálních investorů, kteří umí vhodně zkombinovat nízkou míru rizika s vysokým zhodnocením investice.“
Dle oslovených developerů je v průměru 24 % vše jejich nemovitostí nakupováno s investičním či spekulativním záměrem. Z těchto zákazníků tvoří většinu Češi (79 %), zbylých 21 % tvoří zahraniční zákazníci. V průměru jsou tyto nemovitosti majiteli prodávány po čtyřech letech.