Čtvrtek 25. dubna 2024
ikona hodiny31. 3. 2021 11:57

Nákupy investičních nemovitostí se zvýšily o 23 %

V době krize jsou populárním investičním nástrojem právě nemovitosti. Podle developerů se spekulativní nákupy nemovitostí zvýšily o 23 %. V průměru je každá čtvrtá nemovitost koupena z investičních důvodů a je opět prodána za čtyři roky. Osm z deseti takových zákazníků jsou Češi. Vyplývá to ze Studie developerských společností H1/2021 zpracované analytickou společností CEEC Research.V době krize jsou populárním investičním nástrojem právě nemovitosti. Podle developerů se spekulativní nákupy nemovitostí zvýšily o 23 %. V průměru je každá čtvrtá nemovitost koupena z investičních důvodů a je opět prodána za čtyři roky. Osm z deseti takových zákazníků jsou Češi. Vyplývá to ze Studie developerských společností H1/2021 zpracované analytickou společností CEEC Research.

Veronika Blížkovská autor

Business Development Manager, CEEC Research

Foto: Shutterstock.com Investiční nemovitosti jsou v kurzu Foto: Shutterstock.com

Vliv koronakrize na spekulativní či investiční nákupy nemovitostí vnímá více než třetina dotázaných developerů (37 %). Částečný vliv pociťuje další třetina oslovených (30 %). Zbylých 33 % vliv koronakrize na investiční nákupy nemovitostí nevnímá. Devět z deseti dotázaných developerů (90 %) uvádí, že se spekulativní nákupy jejich nemovitostí zvýšily, a to v průměru o 23 %. Zbylých 10 % uvádí, že se tyto nákupy naopak snížily, a to v průměru o 63 %. Vyšší zájem o investici do nemovitostí potvrzuje také Jan Řežáb, zakladatel a majitel společnosti JRD Development s.r.o.: „Záleží na tom, co považujete za spekulativní nákup. Pokud je řeč o investičních nemovitostech, pak je pravdou, že koronakrize zvýšila podíl nákupů nemovitostí právě za účelem investice. Např. u projektů typu Bohdalecké kvarteto se podíl investičních bytů aktuálně pohybuje mezi 25 až 30 %. Evidujeme rovněž zvýšený zájem institucionálních investorů, kteří umí vhodně zkombinovat nízkou míru rizika s vysokým zhodnocením investice.“

Dle oslovených developerů je v průměru 24 % vše jejich nemovitostí nakupováno s investičním či spekulativním záměrem. Z těchto zákazníků tvoří většinu Češi (79 %), zbylých 21 % tvoří zahraniční zákazníci. V průměru jsou tyto nemovitosti majiteli prodávány po čtyřech letech.

Články autora Veronika Blížkovská

Nejnovější články

Trendy
Belgický příklad pro Česko

„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...

Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Nejnovější Analýzy

Analýzy
Ceny bytů poletí vzhůru, říkají developeři

A její ředitel, Michal Vacek říká: „Na základě...

Předseda představenstva společnosti Central Group Dušan Kunovský k...

Téměř dva roky trvající pokles poptávky je u...

V případě Prahy se pro první pololetí čeká,...

Ceny rezidenčních nemovitostí se v průběhu roku opět...

„Pro zachování kvalitní výstavby, investic do nových technologií...

A Miroslav Zetek, člen představenstva pro řízení obchodu...

Údaje vycházejí ze Studie developerských společností H1/2024 zpracované...

Analýzy
Lidé míří za gastro zážitky, i když stojí víc

Souhrnné tržby gastro podniků dosáhly za první kvartál...

Restaurace svými tržbami odpovídají průměru celého gastra. Ovšem...

Zatímco v roce 2019 tvořily prodeje hlavních jídel během...

Průměrná obědová útrata v restauraci je nyní 224...

Podíváme-li se pouze na období posledních týdnů, je...

„Velikonoce letos opravdu zafungovaly dokonale. Moje rada provozovatelům...

V úvodu jara se nejvíc dařilo podnikům ve Středočeském...

V podstatě to ilustruje vývoj v celém prvním čtvrtletí, kde...

„Důvody, proč tomu tak bylo, můžeme jen odhadovat....

Analýzy
Češi nechtějí odejít za prací do zahraničí

Důležitou roli při rozhodování ale hraje rodina –...

Lidé jsou nejvíce otevřeni přestěhovat se za prací...

V Česku a Severním Makedonii je téměř polovina...

Důležitým faktorem při zvažování konkrétní nabídky není jen...

„První tři země v Evropě, do kterých to...

Ve střední Evropě, na Balkáně a v regionech...

Naopak největší překážkou práce v zahraničí je dlouhodobé...

Poskytovatel náborových služeb Alma Career uskutečnil průzkum ve...