Nákupy investičních nemovitostí se zvýšily o 23 %

V době krize jsou populárním investičním nástrojem právě nemovitosti. Podle developerů se spekulativní nákupy nemovitostí zvýšily o 23 %. V průměru je každá čtvrtá nemovitost koupena z investičních důvodů a je opět prodána za čtyři roky. Osm z deseti takových zákazníků jsou Češi. Vyplývá to ze Studie developerských společností H1/2021 zpracované analytickou společností CEEC Research.V době krize jsou populárním investičním nástrojem právě nemovitosti. Podle developerů se spekulativní nákupy nemovitostí zvýšily o 23 %. V průměru je každá čtvrtá nemovitost koupena z investičních důvodů a je opět prodána za čtyři roky. Osm z deseti takových zákazníků jsou Češi. Vyplývá to ze Studie developerských společností H1/2021 zpracované analytickou společností CEEC Research.

Veronika Blížkovská ikona hodiny31. 3. 2021 11:57
Foto: Shutterstock.com Investiční nemovitosti jsou v kurzu Foto: Shutterstock.com

Vliv koronakrize na spekulativní či investiční nákupy nemovitostí vnímá více než třetina dotázaných developerů (37 %). Částečný vliv pociťuje další třetina oslovených (30 %). Zbylých 33 % vliv koronakrize na investiční nákupy nemovitostí nevnímá. Devět z deseti dotázaných developerů (90 %) uvádí, že se spekulativní nákupy jejich nemovitostí zvýšily, a to v průměru o 23 %. Zbylých 10 % uvádí, že se tyto nákupy naopak snížily, a to v průměru o 63 %. Vyšší zájem o investici do nemovitostí potvrzuje také Jan Řežáb, zakladatel a majitel společnosti JRD Development s.r.o.: „Záleží na tom, co považujete za spekulativní nákup. Pokud je řeč o investičních nemovitostech, pak je pravdou, že koronakrize zvýšila podíl nákupů nemovitostí právě za účelem investice. Např. u projektů typu Bohdalecké kvarteto se podíl investičních bytů aktuálně pohybuje mezi 25 až 30 %. Evidujeme rovněž zvýšený zájem institucionálních investorů, kteří umí vhodně zkombinovat nízkou míru rizika s vysokým zhodnocením investice.“

Dle oslovených developerů je v průměru 24 % vše jejich nemovitostí nakupováno s investičním či spekulativním záměrem. Z těchto zákazníků tvoří většinu Češi (79 %), zbylých 21 % tvoří zahraniční zákazníci. V průměru jsou tyto nemovitosti majiteli prodávány po čtyřech letech.

Nejnovější články

Expertní pohled
Ochranná známka: zdánlivá banalita, která se firmě vyplatí

Laicky řečeno jde o maličkosti, které tvoří duši...

Ochranná známka se dá přirovnat k zámkům nebo...

Ochranné známky mají takřka hodnotu zlata nejen pro...

Ochranné známky se totiž netýkají jen firem, ale...

Německá značka oblečení Adidas například v minulosti vedla...

Aktivity HK ČR
Firmy mohou přispět k masivnímu proočkování populace

Metodika očkování proti onemocnění covid-19 se týká zaměstnavatelů...

Aktuality
MPO přijímá žádosti do programu COVID 2021

„V programu COVID 2021 kompenzujeme 500 korun na...

Nejnovější Analýzy

Analýzy
Rok 2020 byl pro investice do průmyslových a logistických nemovitostí rekordní

Podle Colliers, přední společnosti poskytující diverzifikované profesionální služby...

Kevin Turpin, regionální ředitel pro průzkum trhu střední...

Dostupnost průmyslových a logistických prostor v regionu střední...

Nájemné zůstalo v celém regionu do značné míry...

Analýzy
Po coworkingu přichází coliving

Příkladem za všechny je celosvětový rozmach colivingu, který...

Charakteristickou vlastností colivingu je sdílení. Obyvatelé mají k...

Měnící se způsob práce, rostoucí podíl singles ve...

Hnací silou colivingu je dlouhodobě neutěšená situace na...

Expertní pohled
Současná kvalifikace zítra nebude stačit

Podle odborníků z poradenské společnosti BDO by si...

Podle odborníků do budoucna profese účetních s vysokou...

Pro dobré pracovní uplatnění absolventů administrativních a ekonomických...