Podnikatelé by na pojištění neměli šetřit za každou cenu

Ani v této době by se podnikatelé neměli nechat unášet snahou ušetřit na pojistném za cenu omezení rozsahu pojistného krytí. Na častou chybu upozorňuje ředitel Úseku pojištění majetku a odpovědnosti v Kooperativě Radek Starosta.

Peter Ševčík ikona hodiny6. 4. 2021 08:13
Foto: Shutterstock.com Nepodceňujte pojištění Foto: Shutterstock.com

Ne všichni podnikatelé doceňují důležitost pojištění pro své firmy. Co byste jim vzkázal?

Z hlediska potřeby pojištění je celkem jedno, čím se firma či živnostník zabývá. Bez jakékoli nadsázky mohu říct, že pojištění potřebují všichni podnikatelé a živnostníci bez ohledu na provozovanou činnost či výši obratu. Existují rizika, která ohrožují firmy, každého podnikatele obecně, bez výjimky. Jde především o živelní rizika – požár, povodeň či vichřice si nevybírá, i odpovědnosti za škody způsobené vaším podnikáním se nezprostíte. Na druhé straně v souvislosti s určitým oborem podnikání jsou spojena speciální rizika. Vlastník výrobní firmy pravděpodobně doplní své pojištění o strojní rizika, provozovatel restaurace zase o odpovědnost za výrobek. Zkrátka obchodník, řemeslník, výrobce, hoteliér či poskytovatel služby a také vlastník či správce bytového domu nebo administrativní budovy by měl mít jistotu, že v případě škody bude mít prostředky na její uhrazení. Pojištění TREND zahrnuje průvodce pojištěním, který umožní velmi dobře zanalyzovat potřeby podnikatele a správně nastavit parametry pojistné smlouvy, což prakticky eliminuje rizika plynoucí z nesprávně sjednaného pojištění.

Zmíněný TREND se přesunul do online prostředí, bude tedy sjednání smlouvy nyní jednodušší?

Musíme jít s dobou, proto jsme TREND převedli na online platformu systému konsolidovaného nástroje získatele. Tím by se mělo zjednodušit i sjednání smlouvy. Zároveň jsme reagovali na současnou situaci, kdy je osobní setkávání stále obtížnější, a proto je možné nyní využít distanční způsob sjednávání pojištění a uzavřít pojistnou smlouvu formou prodeje na dálku nebo podepsáním zaručeným digitálním podpisem. Již není nutno setkávat se fyzicky. Jako další obrovskou výhodu vnímám, že je možné individualizovat podmínky dané pojistné smlouvy při zachování standardního rámce. Segment SME je velmi živý a je třeba prakticky ze dne na den reagovat na změny, které tržní prostředí přináší. Nový TREND nám to elegantně umožní. Samozřejmě přichází i s řadou produktových vylepšení.

Foto: Kooperativa Radek Starosta Foto: Kooperativa

Můžete je představit?

Snažili jsme se připravit něco nového pro širokou škálu podnikání, služeb, obchodu nebo i pro dopravce. Například připojištění zkázy zásob nejčastěji využijí obchody s potravinami. Škody jim budeme hradit v případě poruchy chladicího zařízení nebo výpadku elektrické energie. Autobazary nebo autosalony si zase mohou připojistit motorová vozidla s přidělenou registrační značkou, a to jako movité předměty-zásoby. Budou tak mít jistotu, že v případě jejich poškození v showroomu nebo na prodejní ploše získají od pojišťovny odpovídající náhradu. A například pojištění odcizení a vandalismu si mohou podnikatelé rozšířit také o zahradní nábytek, což je vhodné pro restaurace a jejich venkovní zahrádky, nebo lešení, to zase jistě ocení stavební firmy. A nové je také odcizení mobilního elektronického zařízení z motorového vozidla, škody po sprejerech nebo připojištění asistenčních služeb. Což jak předpokládám, ocení všichni.

Podnikatelům nabízíte i asistenční služby, to není právě obvyklé…

Asistenční služby si podnikatelé mohou připojistit ve dvou variantách. V té základní získají dva asistenční zásahy ročně, při nichž jim zajistíme příjezd, práci technika spojenou s odstraněním nouzové situace a následně i základní úklid místa pojištění. A to do limitu 5 000 korun na jeden zásah. V rozšířené variantě pak navíc mohou využít ještě i právní a daňovou asistenci v podobě telefonické konzultace nebo IT konzultace, včetně opravy nebo úpravy softwaru počítače prováděné IT technikem cestou vzdáleného připojení.

Nejnovější články

Expertní pohled
Ochranná známka: zdánlivá banalita, která se firmě vyplatí

Laicky řečeno jde o maličkosti, které tvoří duši...

Ochranná známka se dá přirovnat k zámkům nebo...

Ochranné známky mají takřka hodnotu zlata nejen pro...

Ochranné známky se totiž netýkají jen firem, ale...

Německá značka oblečení Adidas například v minulosti vedla...

Aktivity HK ČR
Firmy mohou přispět k masivnímu proočkování populace

Metodika očkování proti onemocnění covid-19 se týká zaměstnavatelů...

Aktuality
MPO přijímá žádosti do programu COVID 2021

„V programu COVID 2021 kompenzujeme 500 korun na...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Ochranná známka: zdánlivá banalita, která se firmě vyplatí

Laicky řečeno jde o maličkosti, které tvoří duši...

Ochranná známka se dá přirovnat k zámkům nebo...

Ochranné známky mají takřka hodnotu zlata nejen pro...

Ochranné známky se totiž netýkají jen firem, ale...

Německá značka oblečení Adidas například v minulosti vedla...

Aktuality
Raketově roste zájem o monistické akciovky, klesá zájem o daňové ráje

„Za naši společnost mohu potvrdit, že zájem je...

Expertní pohled
Jen některé dřevo vydrží věčně

Jedním z nejdůležitějších kroků při technologickém zpracování dřeva je...

Dřevo zkrátka – při správném zacházení – nabízí...

Firma má v Německu dvě významná výzkumná centra, v...