Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Skupina AURES Holdings, která reprezentuje síť AAA Auto, za letošní první čtvrtletí prodala 15 200 vozů, z toho kvůli lockdownům v České republice a na Slovensku většinu on-line. Dobré zkušenosti s on-line prodejem urychlily plány na expanzi na nové trhy, tentokrát směrem na západ. Nový projekt Driverama bude založen na mezinárodním výkupu a prodeji ojetých vozů za pomoci pokročilých algoritmů, které zaručí zákazníkům v každé zemi nejlepší ceny. První pobočky vzniknou v Německu, pak se rozšíří do dalších jedenácti zemí. Cílem Driveramy je stát se do roku 2025 největším on-line obchodníkem s ojetými vozy v Evropě.
„V současné chvíli jsou naše prodejny na našem hlavním trhu v České republice pro zákazníky uzavřené již téměř 4 měsíce, stejně jako na Slovensku. To je v historii naší společnosti i maloobchodu obecně naprosto bezprecedentní situace, které navíc předcházely v obou zemích lockdowny již v minulém roce. Naštěstí se nám daří stále zlepšovat efektivitu online prodeje vozů. V České republice jsme se již dostali až na zhruba 3 200 vozů prodaných on-line měsíčně. Na Slovensku je to již přes 1 000, což obojí považujeme za velmi dobrý výsledek. Díky tomu, že v Polsku omezení maloobchodu zavedeno není, tento trh v rámci naší skupiny poprvé překonal Slovenský,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings. V prvním čtvrtletí tak skupina v síti AAA AUTO prodala celkem 15 200 aut, z toho v České republice 8 700, v Polsku 3 850 a na Slovensku 2 650. Síť se 45 pobočkami má ve střední Evropě stabilně v nabídce zhruba 16 000 vozů, z toho v České republice přes 9 200, v Polsku 2700 a na Slovensku 4000.
Driverama zahajuje svou činnost prostřednictvím výkupních aktivit a na začátku příštího roku zahájí prodej s nabídkou 5 000 vozů v Německu. Celková investice do plánované expanze má mít v horizontu 5 let celkovou hodnotu 500 milionů eur. „Koncept využívá on-line výkupu a prodeje ojetých automobilů v západní Evropě s možností vykupovat i prodávat vozy koncovým zákazníkům přes hranice členských států EU. Vozy bude možné si nechat doručit, nebo si je vyzvednout na desítkách mikropoboček, začnou vznikat v létě. Projekt Driveramy nevzniká na zelené louce. V uplynulých letech jsme do jeho technologické přípravy investovali 75 milionů EUR. Šlo zejména o vývoj vlastního software, zajišťuje kompletní technologickou infrastrukturu a v reálném čase nám umožňuje kompletní přehled o nabídkách na trhu ojetých vozů v celé Evropě. Zahájení projektu Driverama velmi uspíšily naše pozitivní zkušenosti s prodejem vozů on-line v době pandemie koronaviru,“ vysvětlil předseda představenstva Driveramy Stanislav Gálik, dosavadní šéf inovací AURES.
„Zájem o ojeté vozy je velký a i když je on-line prodej velmi úspěšný, nemůže obchodování na pobočkách nahradit stoprocentně. Byla bych jen ráda, pokud by v České republice a na Slovensku bylo co nejdříve možné naše provozovny otevřít do plného provozu, abychom mohli využít jarní sezónu, která je pro nás nejdůležitější v každém roce. Většinu prodejního či výkupního procesu realizujeme ve venkovních prostorách, takže je tu riziko přenosu infekce velmi nízké. Jsme samozřejmě připraveni v maximální míře dodržet veškerá hygienická opatření, která budou pro otevření maloobchodu požadována,“ zdůraznila Karolína Topolová. Společnost se podle ní chce podílet i na očkování zaměstnanců. „Jakmile to bude možné, začneme očkovat zaměstnance, kteří o to budou mít zájem. Zatím vyčkáváme, kdy budou k dispozici vakcíny pro běžné občany a pro firemní očkování,“ dodala Karolína Topolová.