Sobota 20. dubna 2024
ikona hodiny8. 5. 2021 10:26

Lidé chtějí cestovat. Jak pomoci cestovním kancelářím a hotelům?

Po roce fungování naší iniciativy Zachraňme turismus v dobách úplného rozvolnění i úplného uzamčení cestovního ruchu a ekonomiky vůbec máme již dostatek dat k tomu, abychom dokázali efektivně plánovat aktivity a modelovat scénáře budoucího vývoje v cestovním ruchu. Některé subjekty závislé na turistech se naučily přizpůsobovat novým podmínkám, jiné zatím vyčkávají, pokud jim to finanční situace ještě stále dovoluje.

Tomáš Barčík autor

zakladatel Dáme voucher a předseda Zachraňme turismus

Foto: Shutterstock.com Zachraňme turismus! Foto: Shutterstock.com

O čem však není pochyb a zaznívá to z úst mnoha ekonomických analytiků i globálních expertů na travel segment, je skutečnost, že lidé jsou hladoví po cestování a čekají na jakoukoli příležitost, aby se mohli alespoň ve svém volném čase a o dovolených vracet ke svému „starému“ způsobu života.

Po Česku, nebo do zahraničí?

Nehledě na to, že část domácností zasáhla krize a tvrdě dopadla na jejich rodinné rozpočty, u lidí se stabilním a vyšším příjmem narostly od poslední aktivní sezony úspory, protože se jednoduše nedalo kam cestovat. A to ani po Česku. Otázkou zůstává, zda také sezona 2021 nebude spíše závislá na domácím cestovním ruchu, tedy českých turistech a jejich ochotě utrácet své úspory zde, což je však dobrou zprávou pro hotely, provozovatele atrakcí a cestovní kanceláře, které se na DCR specializují.

Dobrým signálem je zvýšený zájem o různé balíčky služeb a zvýhodněné ceny ve formě různých poukázek a slevových voucherů. Alespoň toto nám ukazuje počet stažených voucherů v našem projektu Damevoucher.cz, který jsme spouštěli v listopadu 2020 a do něhož se zapojila celá řada partnerů poskytujících ubytování a lázeňské pobyty, někteří regionální dopravci a agentury pořádající zážitkové akce. Na rozdíl od typicky slevových portálů jdeme cestou férových podmínek, aby se partner nedostával nabídkou pod svoje náklady a aby šlo tak skutečně o prodejní aktivitu, nikoli pouze o marketingový tah a kampaň, kterou vlastně nevydělává.

Kooperace, balíčky, kombinace služeb

Trendem letošního léta budou vedle cenových zvýhodnění a slev, které vždy lákaly cenově senzitivnější klientelu, také kombinace služeb. Provozovatelé totiž budou nuceni při cestě za zákazníkem spolupracovat a zvýšit tak společné šance. Velmi dobře s tímto konceptem pracují některé progresivnější destinační agentury, které nabádají právě ke kooperaci, a šikovní podnikatelé toho využívají. Vedle klasických a zavedených pasů a lokálních nabídek, jako například Lipno Card, Harrachov Card, Olomouc region Card, se začaly objevovat právě zmiňované balíčky zahrnující hned několik služeb, například ubytování, stravování, sportovní aktivity a zábavní atrakce, za které zaplatí zákazník méně, než kdyby si každou službu kupoval zvlášť. Tento trend zachytily i některé agregátory, které začaly mnohem lépe pracovat s produktem a přímo tak přispívají k „záchraně“ turismu, ať už v prodejní, či jen v čistě informativní rovině. Patří mezi ně kupříkladu Explorio, OutdoorTrip, TravelKing.

Dveře turismu otevřené

Cílem iniciativy Zachraňme turismus bude i pro tento rok navýšit počet spolupracujících poskytovatelů služeb, ať už v našem novém projektu Damevoucher.cz, kde dlouhodobě spolupracujeme například s cestovní kanceláří ATIS či s Leo Expressem a kde nabídku neustále obměňujeme podle plánovaných kampaní partnerů, nebo osvětou a vzájemnou podporou firem ke spolupráci, včetně potřebné konzultační činnosti. Dveře jsou u nás otevřené všem, zejména cestovním kancelářím a hoteliérům.

Nejnovější články

Analýzy
Lidé míří za gastro zážitky, i když stojí víc

Souhrnné tržby gastro podniků dosáhly za první kvartál...

Restaurace svými tržbami odpovídají průměru celého gastra. Ovšem...

Zatímco v roce 2019 tvořily prodeje hlavních jídel během...

Průměrná obědová útrata v restauraci je nyní 224...

Podíváme-li se pouze na období posledních týdnů, je...

„Velikonoce letos opravdu zafungovaly dokonale. Moje rada provozovatelům...

V úvodu jara se nejvíc dařilo podnikům ve Středočeském...

V podstatě to ilustruje vývoj v celém prvním čtvrtletí, kde...

„Důvody, proč tomu tak bylo, můžeme jen odhadovat....

Analýzy
Češi nechtějí odejít za prací do zahraničí

Důležitou roli při rozhodování ale hraje rodina –...

Lidé jsou nejvíce otevřeni přestěhovat se za prací...

V Česku a Severním Makedonii je téměř polovina...

Důležitým faktorem při zvažování konkrétní nabídky není jen...

„První tři země v Evropě, do kterých to...

Ve střední Evropě, na Balkáně a v regionech...

Naopak největší překážkou práce v zahraničí je dlouhodobé...

Poskytovatel náborových služeb Alma Career uskutečnil průzkum ve...

Expertní pohled
Digitalizace v rámci nového stavebního zákona je příležitostí

Celý systém čekají velké změny včetně přechodu na...

S digitalizací systému úzce souvisí zavedení Portálu stavebníka,...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Digitalizace v rámci nového stavebního zákona je příležitostí

Celý systém čekají velké změny včetně přechodu na...

S digitalizací systému úzce souvisí zavedení Portálu stavebníka,...

Expertní pohled
Češi zůstávají v Česku, ve světě touží po tichu

Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v...

Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni....

Tak zvané silent travel se stává jasným trendem...

Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v...

Expertní pohled
Fulfillment: Revoluce v logistice

Fulfillment není jen proces doručování zboží, je to...

Majitelé e‑shopu se nemusejí starat o kapacitu skladových...

Nicméně vize značky LOG4U sahá daleko za pouhé...

Společnost Geek+ přinese špičkové mobilní roboty pro přepravu...