Česko se pyšní Prime High Street
Aktuality 25. 4. 2024 12:26Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Domácnosti, kteří pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplynulo to...
Od začátku února došlo na londýnské burze k výraznému zdražení mědi. Na dohled psychologické hranice 10 000 dolarů za tunu...
Celkem pět ocenění získal na jaře TIC BRNO v soutěžích zabývajících se cestovním ruchem – TURISTPROPAG a Velká cena cestovního...
Probíhající napětí na Blízkém východě se spolu s výhledem na vyšší úrokové sazby po delší dobu (higher for longer) přenášejí negativně...
Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Včera jsme si připomenuli Den Země, který se každoročně koná 22. dubna a je jednou z nejdéle existujících globálních ekologických inciativ,...
Všechny výsledky
Napojení tuzemské železniční sítě na systém vysokorychlostních tratí je pro českou ekonomiku z hlediska konkurenceschopnosti důležité stejně jako rozšiřování jaderných zdrojů a další strategické investice. V případě, že český stát nezachytí celoevropský trend rozvoje rychlé železnice, stane se dopravně zaostalým regionem s velmi slabým potenciálem se dále ekonomicky rozvíjet. Během předvolební debaty Hospodářské komory na téma stavebnictví a doprava na to přítomné politiky a experty upozornila Hospodářská komora.
Absolvent Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze (obor Žurnalistika) pracoval od roku 2013 ve zpravodajství České televize. Zde se jako redaktor věnoval převážně ekonomickým tématům, burzovnímu zprávám a tvorbě příspěvků pro pořady Ekonomika ČT24, Byznys ČT24 nebo Události. Od roku 2017 pracuje v Hospodářské komoře, kde se podílí na tvorbě mediální komunikace této instituce. Vedle tvorby tiskových zpráv a organizace tiskových konferencí spolupracuje na obsahu časopisu Komora a je autorem týdenních Newsletterů Hospodářské komory.
„Jakkoliv chápeme nákladnost a složitost podobných projektů, měla by to být jedna z hlavních priorit státu. Ostatní země nespí a rozvoj železnic usilovně řeší. V případě vysokorychlostních tratí si nelze myslet, že na nás kdokoliv z evropských partnerů počká. Pokud zaspíme, ujede nám vlak, a to doslova. Je to velká výzva, kterou ale vzhledem k poloze naší země v Evropě zdvihnout musíme, abychom se nastlali vlakovým kruhovým objezdem Evropy,“ uvedl prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý.
Hospodářská komora oceňuje, že současný kabinet věnuje vysokorychlostním tratím velkou pozornost. Varuje proto před scénářem, kdy případná nová vláda po říjnových volbách od strategického plánování rychlých železnic upustí. „Současný široký politický konsenzus o potřebě výstavby vysokorychlostních tratí by měl přežít i letošní parlamentní volby. Vláda by měla také tuzemské firmy informovat v dostatečném předstihu o přípravě předpisů, norem a odborných studií tak, aby podnikatelé mohli zabezpečit odpovídající technologie a kapacity,“ uvedl předseda Dopravní sekce Hospodářské komory Emanuel Šíp s tím, že co nejrychlejší vybudování rychlotratí skýtá velkou příležitost i pro české firmy zabývající se např. budováním železničních tratí, zebezpečovacích zařízení apod.
Stavební legislativa podle Hospodářské komory učinila v posledních letech dílčí pokrok, který odstranil nebo odstraní řadu krizových prvků v přípravě staveb. „Její dnešní podoba včetně projednávaného nového stavebního zákona nicméně nebude pro výstavbu rychlých tratí postačovat, jak ukazují již dnešní konflikty v území. Řešením může být rozšíření kompenzací na širší okruh dotčených osob a zapojení Parlamentu do rozhodování o klíčových dopravních projektech,“ doplňuje Šíp.
Pozvání do třetí předvolební debaty Hospodářské komory, jejímž mediálním partnerem jsou Hospodářské noviny, přijal vicepremiér a ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček za hnutí ANO, Helena Langšádlová z koalice SPOLU, Ondřej Polanský reprezentující koalici Pirátské strana a STAN, Vlastimil Tlustý z uskupení Trikolóry, Soukromníků a Svobodných a zástupce KSČM Jaroslav Komínek. Jako experti během debaty vystoupili viceprezident Hospodářské komory Michal Štefl, předsedkyně Sekce územního a regionálního rozvoje Hospodářské komory Hana Landová a Emanuel Šíp, předseda Dopravní sekce Hospodářské komory.
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...
V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...
Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...
Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...
Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...
V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...
„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...
Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....
Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....
„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....
Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...
Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...
Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...
Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)