Soutěžní DIGI den motivoval žáky ke vzdělávání v IT
Aktivity HK ČRKulturní dům Metropol v Českých Budějovicích 11. května ožil soutěžním kláním, které spolu s partnery připravila Jihočeská hospodářská komora (Jhk)...
Společnost ČD Cargo jako jedna z prvních navázala spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu v oblasti zvyšování energetické účinnosti, a to podpisem dobrovolné dohody o energetické efektivitě. Za rok 2020 dosáhlo ČD Cargo úspory energie ve výši 28 827 MWh (cca 104 TJ).
Společné úsilí státu, subjektů na trhu s energetickými službami a dalších podniků pomůže zvyšovat energetickou účinnost, aniž by to významněji dopadlo na konečné spotřebitele energie. Česká republika má v letech 2021 až 2030 s ohledem na změny klimatu a nutnost snižovat emise skleníkových plynů každý rok uspořit 0,8 % z konečné spotřeby energie. Vyplývá tak ze směrnice 2012/27/EU o energetické účinnosti.
„Těší mě, že firma ČD Cargo smýšlí společensky odpovědně a ke strategickému prohlášení se připojila již loni jako jedna z prvních,“ říká vicepremiér a ministr průmysl a obchodu Karel Havlíček a dodává: „Věřím, že ochotu podílet se na udržitelné spotřebě energie a zvyšování energetické účinnosti projeví i další společnosti. Ostatně uzavřít dohodu není nic těžkého.“
„K dohodě o energetické efektivitě se mohou dobrovolně připojit všechny subjekty napříč podnikatelským sektorem, kterým není lhostejná kvalita životního prostředí, změna klimatu a efektivní nakládání s energií spojené se zvyšováním energetické účinnosti,“ říká náměstek pro energetiku René Neděla a dodává: „Dohody je možné uzavírat ihned. Stačí se seznámit s její vzorovou podobou na webu www.mpo.cz a obrátit se na náš resort s představou, v jaké podobě by ji společnost chtěla uzavřít. Po shodě nad konkrétním zněním může být uzavřena takřka obratem.“
ČD Cargo se v rámci dobrovolné dohody zaměřuje mimo jiné na zvýšení energetické účinnosti železniční přepravy. „V úsporách jsou pro nás klíčové dva směry,“ říká předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth a pokračuje: „Tím prvním je postupná obměna vozidlového parku, kdy například místo vozidel se ztrátovou odporovou regulací pořizujeme nové lokomotivy s bezztrátovou polovodičovou regulací výkonu, umožňující využívat i rekuperační brždění.“ Modernizovány jsou i motorové lokomotivy se zaměřením na technické i environmentální parametry. Postupná obměna vozidlového parku se týká i nákladních vozů, kde jsou pořizovány vozy s nižšími jízdními odpory a nižší hlučností. „Druhý směr cílí na naši obchodní politiku, kdy aktivně usilujeme o převod přeprav ze silnice na železnici. Důkazem jsou přepravy silničních návěsů po železnici, nové přepravy hutních výrobků z Itálie do České republiky a Polska a celá řada dalších obchodních případů,“ doplňuje Tomáš Tóth.
„Pro jihočeské základní a střední školy jsme ve...
„Na soutěži jsem měla možnost mluvit s učiteli,...
Finanční poradci to poslední dobou neměli vůbec lehké....
Nyní letí komplexní technologické ekosystémy, které poradcům poskytují...
„S potěšením přináším zprávu o završení dlouhého vyjednávání...
„Děkuji Evropské komisi i všem kolegům zapojeným do...
Komisařka Ferreira i ministr Bartoš debatovali o významu...
„Pro jihočeské základní a střední školy jsme ve...
„Na soutěži jsem měla možnost mluvit s učiteli,...
Se zavedením plánu Zelená dohoda pro Evropu souhlasí...
Více jak polovina dotázaných developerů neočekává, že Zelená...
22,5 kg papíru, 16,8 kilogramu plastu, 16,8 kilogramu...
Lidé mohou v ČR třídit odpady do více...
Pokud bychom měli říct, v jakých obcích lidé...
Srovnáme-li množství tříděných odpadů v jednotlivých krajích ČR,...
Obce a města ČR se intenzivně snaží zlepšovat...
V obcích se třídí také další komunální odpady...