Úterý 23. dubna 2024
ikona hodiny7. 9. 2021 10:16

Ministryně Maláčová se kvůli volbám nezdráhá vyvolávat třídní boj, ba ani xenofobii

Včerejší mediální vyjádření ministryně práce a sociálních věcí Jany Maláčové odsuzující zaměstnávání cizinců ze třetích zemí v České republice je dalším důkazem, že se během předvolebního boje nedokáže vyhnout demagogii a vyvolávání třídního boje.

Vladimír Dlouhý Vladimír Dlouhý autor

prezident HK ČR

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Její vyjádření ve smyslu, že v tuzemských firmách funguje novodobé otroctví, je nejen nepravdivé, ale zejména neskutečně neuctivé směrem k podnikatelům této země. To, že byznysová sféra zpravidla negeneruje voliče ČSSD, neopravňuje k útokům, kterých se paní Maláčová dopouští. Tím spíše, že jsou to právě firmy, které platí její protipodnikatelské nápady.

Jak je možné, že paní ministryně hovoří o špatných pracovních podmínkách, když sama prosadila údajně spravedlivý povinný 1,2násobek zaručené mzdy právě pro zaměstnance ze zahraničí, čímž docílila, že za stejnou práci čeští pracovníci dostávají méně peněz než ti zahraniční. Podobně nekoncepční je i její stálý tlak na zvyšování minimální mzdy, který nemá žádnou logiku a dramaticky předbíhá růst produktivity práce. Stejně tak jsme svědky toho, jak platy ve veřejném sektoru rostou rychleji než mzdy v tom soukromém, opět bez ohledu na efektivitu. Volby se prostě rychle blíží a je zjevně třeba nahodile tahat z rukávu trumfy, které v očích paní ministryně nenechají ČSSD před branami sněmovny.

Nepamatuji si, že by ČSSD za svoji dlouhou existenci někdy sklouzla ke xenofobním útokům a vyvolávání animozity vůči cizincům. Veřejnosti chce paní Maláčová vnutit mylný dojem, že kdekoliv se objeví zahraniční pracovníci, vznikají problémy a roste kriminalita. To samozřejmě není pravda a ministryně si podobná vyjádření nesmí dovolit. Tím spíše, že jsou to právě cizinci, kteří umožňují udržet v chodu služby i některé obory, kde Češi už pracovat dlouhodobě nechtějí, a není to z důvodu neadekvátního finančního ohodnocení (prodavači, dělníci, průmysl, logistika apod.). Na rozdíl od paní ministryně si podnikatelé, ale i zákazníci jejich přínos uvědomují. A jejich zapojení do české ekonomiky oceňují, mimo jiné ze svých platů přispívají na české důchody i zdravotní péči.

Zkuste, prosím, paní ministryně, na chvíli opustit český dvoreček a podívat se, jak fungují sociálně demokratické strany na západ od našich hranic. I přes často opačné názory jsou partnery pro dialog s byznysem – jaký propastný rozdíl od současné situace u nás. Konstruktivní debata v posledních letech ze strany MPSV naprosto vymizela. Dokud totiž budou podnikatelé tímto resortem označováni za otrokáře, není běžná komunikace zřejmě možná.

Články autora Vladimír Dlouhý

Nejnovější články

Expertní pohled
Rok 2027 narovná mzdy mezi muži a ženami

Novinka počítá s transparentností už během náborového pohovoru....

Ačkoli Eurostat uvádí rozdíl ve mzdách mužů a...

Povinné reportování čeká od června roku 2027 firmy...

Změnám šel i bez regulace naproti sektor IT...

Náskok mají také společnosti se sídlem v USA,...

Trendy
Rozmar moderního člověka, nebo udržitelnější způsob nakupování?

Stále více zákazníků si zvyklo pravidelně nakupovat potraviny...

Prvním z důvodů, proč může být rozvoz potravin šetrnější...

K udržitelnosti celého nákupního procesu velkou měrou přispívají také...

Počet automobilů na 1 000 obyvatel v České republice neustále...

Trendy
Revoluční služba Office as a service

Program je platformou pro pronájem zcela kompletní kanceláře...

V roce 2024 je společnost U1 odhodlána i...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...