Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Sedmý ročník Prezentací středních škol a zaměstnavatelů (PSSZ), které pravidelně pořádá Krajská hospodářská komora Královéhradeckého kraje (KHK KHK), během října a listopadu oslovil tisíce osmáků a deváťáků a jejich rodičů. Právě pro ně je tato akce určená.
„Letošní ročník můžeme považovat za velmi úspěšný. Po dlouhé pauze způsobené celosvětovou pandemií bylo znát na vystavovatelích i návštěvnících nadšení z toho, že jsme letošní výstavy mohli opět uskutečnit v plném rozsahu tak, jak jsme byli v minulosti zvyklí, samozřejmě za dodržení všech protikoronavirových opatření,“ uvedl Radek Zelenka, ředitel Krajské hospodářské komory Královéhradeckého kraje.
Organizátoři navštívili s výstavami všech pět okresních měst Královéhradeckého kraje. Poslední zastávkou byl Hradec Králové. Návštěvníci měli možnost vidět bezmála 300 výstavních expozic, v rámci kterých se představilo více než 150 vystavovatelů z řad středních škol a regionálních firem.
„Pro žáky a jejich rodiče jsme navíc připravili bohatý program s celou řadou novinek. Například ukázky virtuální reality, 3D skenování, 3D tisku, dronů a dalších technologií budoucnosti. Mnoho vystavovatelů mělo připravenou interaktivní část, kde si návštěvníci mohli vyzkoušet nejrůznější praktické činnosti zaměřené na přiblížení jednotlivých oborů. Nesmím také zapomenout například na přednášky zaměřené na kariérové poradenství, které si nejen pro rodiče připravil Úřad práce ČR, partner naší akce,“ sdělil Radek Zelenka.
Hlavním cílem PSSZ, které letos opět proběhly prezenčně, bylo představit návštěvníkům komplexní nabídku vzdělávacích možností i příležitosti pro budoucí zaměstnání a pomoct tak současným osmákům a deváťákům společně s jejich rodiči vybrat tu správnou školu a hlavně obor, který pro ně osobně „bude mít budoucnost“.
Součástí výstav byl také speciální online program na Facebooku KHK KHK, kde mimo jiné proběhly desítky online rozhovorů se zástupci škol a vybraných krajských společností.
„Celkem jsme na našem Facebooku oslovili desetitisíce lidí, tisíce z nich se pak aktivně zapojily do programu, sledovaly a sdílely náš obsah. Navázali jsme tak na úspěšný loňský rok, kdy jsme museli kvůli pandemii výstavy přesunout právě do online prostředí,“ řekl Radek Jakubský, viceprezident Hospodářské komory ČR a předseda představenstva Krajské hospodářské komory Královéhradeckého kraje.
Novinkou letošního ročníků byla soutěž o nejlepší stánek školy s cílem zjistit celkovou úroveň vystavovatelů z pohledu vizuálního i komunikačního a následně odměnit střední školy našeho kraje s nejaktivnějším a nejinspirativnějším pojetím prezentačních aktivit. Další snahou je dát návod všem vystavovatelům, jak připravit efektivní a poutavou formu prezentace.
„Jak už jsem několikrát zmínil, volba střední školy je jedním z nejdůležitějších rozhodnutí v životě každého z nás. I proto se jako organizátoři snažíme tuto nelehkou volbu žákům i jejich rodičům ulehčit. Zároveň je i v našem zájmu, tedy v zájmu nás podnikatelů, abychom si vychovali budoucí zaměstnance… Dobrou volbou je podle mého názoru výběr oboru, o který mají firmy zájem, a profese, které některé společnosti již nyní vyvažují zlatem,“ dodal Radek Jakubský.
V rámci doprovodného programu letošních výstav proběhla také soutěž Talenty pro firmy T-PROFI, jejímž cílem je podpora zájmu mladých lidí o dnes velmi perspektivní technické obory.