Čtvrtek 25. dubna 2024
ikona hodiny6. 12. 2021 17:22

Nákupní centra a obchodní řetězce státu nabídly už více než tři desítky míst pro očkování

Obchodní centra a řetězce bojují proti covidu po boku státu

První očkovací centrum, kam může veřejnost přijít bez objednání, vzniklo na začátku července v pražském nákupním centru Westfield Chodov a od prvního dne byl o očkování v něm velký zájem. Zatím nejnovější očkovací centrum bylo otevřeno v obchodním centru na pražském Černém Mostě v pondělí 29. listopadu a očkuje se zde 600–700 lidí denně.

Martin Pitro autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

„Naše zkušenosti jasně ukazují, že lidé mají o očkování velký zájem a oceňují, že tuto službu mohou využít bez nutnosti registrace, kdykoli jim to dovolí jejich čas. Zejména lidé z menších měst se nechávají očkovat v rámci svých pravidelných nákupů, protože je pro ně jednodušší spojit očkování s cestou za nákupy než jet na několik hodin mimo své bydliště jen kvůli očkování,“ vysvětlil Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

„Nákupní centra jsou místem, kam lidé vyrážejí nejen za nákupy, ale řeší zde i další potřeby a využívají doplňkové služby. To, že jsme mohli nabídnout pomocnou ruku státu a veřejnosti zpřístupnit další alternativu očkovacích center v jim známém prostředí, pro nás bylo logickým a přirozeným rozhodnutím. Od začátku pandemie investujeme značné úsilí a finanční zdroje do zajištění maximální bezpečnosti nákupních center. Díky očkovacím centrům a podpoře očkovací kampaně, pro kterou naše nákupní centra vyčlenila své plochy, se stáváme součástí řešení aktuální složité situace,“ sdělil Jan Kubíček, předseda výkonného výboru Asociace nákupních center ČR.

„Očkování co nejblíže lidem a na místech, kam běžně chodí třeba na nákup a bez nutnosti předchozí registrace. Proto jsme vytvořili síť očkovacích míst v obchodních centrech. A je o ně obrovský zájem už řadu měsíců. Chci poděkovat obchodním centrům, že nám poskytla prostory a aktivně tak podpořila očkování. Jen očkování je cestou k normálnímu životu a také tím nejúčinnějším způsobem, jak ulevit přetíženým nemocnicím,“ zdůraznil ministr zdravotnictví Adam Vojtěch.

„Očkování je zatím jedinou účinnou zbraní proti covid-19, a proto by cesta k němu měla být co nejjednodušší a nejdostupnější. Velmi vítám zapojení dalších nákupních center a děkuji za tuto iniciativu. Každé další očkovací místo nám pomůže co nejrychleji proočkovat třetí dávkou všechny, na které se zatím nedostalo, a ochránit skupiny před vážným průběhem onemocnění,“ připomněl kandidát na ministra zdravotnictví v nové vládě Vlastimil Válek.

Nákupní centra nabídla očkovací místa po celé republice. Kromě klíčových pražských lokalit poskytlo své prostory 15 mimopražských nákupních center, například v Karlových Varech, Plzni, Liberci, Brně nebo v Ostravě. Několik lokalit v ČR nabídly ve svých velkých nákupních centrech také obchodní řetězce Tesco a Kaufland.

V současné době je v provozu pět očkovacích míst v nákupních centrech, konkrétně v Praze ve Westfield Chodov a OC Černý Most, v Brně (Olympia), Ostravě (Forum Nová Karolina) a v Karlových Varech (OC Varyada).

Články autora Martin Pitro

Nejnovější články

Trendy
Belgický příklad pro Česko

„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...

Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Aktuality
Kreativní Evropa přinesla českým projektům přes 5 milionů eur

Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...

V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...

Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...

Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...

Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...

V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...

„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...

Aktuality
Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...

„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...