Český zdicí robot bodoval v zahraničí
Aktuality 28. 3. 2024 08:08O robotickém zdění už se mluví i v mezinárodním měřítku. Zdicí robot od Wienerbergeru, nově pojmenovaný WLTR, získal uznání během...
Pouze pro čtyři procenta Čechů je při výběru potravin nejdůležitějším hlediskem země původu. Kvalita je rozhodující pro 44 procent a cena pro 34 procent Čechů. Význam ceny ale kvůli ekonomické nejistotě znovu vzrůstá. Vyplývá to z aktuálního průzkumu poradenské společnosti KPMG Česká republika.
Složení potravin je na prvním místě pro 13 procent respondentů. Podle výrobce se rozhodují dvě procenta a podle jiných kritérií tři procenta Čechů.
„V minulém šetření v roce 2019 nám podíl těch, kteří upřednostňují při výběru cenu, klesl podruhé pod 30 procent. Tentokráte ale opět vystoupil na 34 procent, což představuje návrat do roku 2013. Důvodem je pravděpodobně ekonomická nejistota spojená s koronavirem a nově i vysokou inflací. Pokud tato nejistota nepoleví, trend vzrůstajícího důrazu na cenu nejspíš ještě posílí,“ uvedla Martina Štegová, partnerka KPMG odpovědná za retail. Dodala, že cena je pochopitelně nejdůležitější pro lidi s nižšími příjmy.
Za ekonomické konjunktury v roce 2017 označilo cenu za rozhodující faktor 28 procent dotázaných. To je nejnižší podíl za celé sledované období od roku 2013 do současnosti.
Hlavně kvůli jejich zdražování zaplatí průměrně za potraviny přibližně každý jedenáctý (9 procent) více než 4 000 Kč měsíčně. Mezi 3 000 a 4 000 Kč se tyto výdaje pohybují u 20 procent respondentů. Do 2 000 Kč se vejdou útraty 32,5 procent Čechů.
„Výdaje za potraviny rostou skokově. V roce 2013 převyšovaly 3 000 Kč za měsíc jen u 6 procent lidí. V roce 2019 stoupl podíl této skupiny na 16 procent a letos na 29 procent. Zároveň s tím samozřejmě klesá podíl těch, kteří se vejdou do 2 000 Kč,“ upozornila Štegová. „Potraviny jsou zboží základní spotřeby, které nelze ničím nahradit. Pokud tedy domácnostem ukrojí stále větší část z příjmů, logicky jim pak nezbývá tolik na jiné útraty, zejména v sektoru služeb,“ dodala.
Sběr dat k průzkumu Nákupní zvyklosti 2021 se uskutečnil v listopadu. Na otázky odpovídalo tisíc respondentů, kteří představují reprezentativní vzorek populace, a to jak z hlediska věku, tak i místa bydliště, vzdělání a výše příjmů. Poslední předchozí data k tématu zveřejnila KPMG Česká republika v květnu 2019.
„Dlouhé období vývoje, testů a příprav jsme zakončili...
Zdicí robot od Wienerbergeru má nejen úspěchy v...
Travelcon je vůbec největší odbornou konferencí cestovního ruchu...
Nedílnou součástí konference je kromě turismu také téma...
Během konference si účastníci vyzkouší také několik technologických...
Co bude znamenat přechod X na platformu podobnou...
WeChat má přes 1,2 miliardy uživatelů, kteří jsou...
Je třeba si uvědomit, že WeChat vznikal před...
I když se v této chvíli zdá přechod...
Další krok, který Elon Musk plánuje, je poskytnout...
Co bude znamenat přechod X na platformu podobnou...
WeChat má přes 1,2 miliardy uživatelů, kteří jsou...
Je třeba si uvědomit, že WeChat vznikal před...
I když se v této chvíli zdá přechod...
Další krok, který Elon Musk plánuje, je poskytnout...
Hlavním důvodem, proč lidé opouštějí své stávající zaměstnání,...
Nejčastěji (69 %) se firmy snaží v rámci...
„Dobrou zprávou pro firmy i občany je, že...
Za prvé je to energetika – výroba, přenos...
Produkce českých firem zůstává na zahraničních trzích navzdory...