Středa 24. dubna 2024
ikona hodiny7. 3. 2022 18:07

Seriál: Firmy s tadicí

Jak v praxi fungují česko-izraelské geny

Společnost TOTAL SERVICE slaví letos 25 let existence a na trhu IT je známá především jako specialista na poskytování profesionálních služeb v oblasti správy infrastruktury a zajištění provozu klíčových systémů. Je také významným dodavatelem komplexních infrastrukturních projektů pro komerční firmy i státní organizace v Čechách. A především je již čtvrtstoletí spolehlivým partnerem v ICT.

Petr Simon autor

Foto: TOTAL SERVICE Jak fungují česko-izraelské geny Foto: TOTAL SERVICE

Na začátku byla prostá myšlenka: poskytovat zákazníkům vždy široký výběr z nejnovějších technologií s podmíněnou vazbou na ještě vyšší kvalitu a garance při následné správě systému. „Naplnit tuto myšlenku nám již čtvrtstoletí pomáhá partnerství s nejvýznamnějšími mezinárodními korporacemi, které nám umožňuje pevně se soustředit na vlastní segment trhu s jistou kvalitou výrobků, které nabízíme a za které jsme připraveni být zodpovědní čtyřiadvacet hodin denně,“ říká Václav Novák. Posláním společnosti je zajistit zákazníkům bezpečné a stabilní informační technologie bez ohledu na velikost a význam firmy či organizace. Denně se tak TOTAL SERVICE stará o informační a komunikační technologie u více než 150 zákazníků veřejného i komerčního sektoru. Stěžejními oblastmi, na které se společnost zaměřuje, jsou Outsourcing ICT ve firmách, Kybernetická bezpečnost, Integrace a cloud, Projektové řízení a konzultace i prodej ICT technologií.

TOTAL SERVICE

Společnost založili 22. 10. 1997 Václav Novák a Ori Harel. Koncept se zrodil v polovině roku 1997, kdy zakladatelé pracovali již několik let v distribučním řetězci infomačních technologií a uvědomovali si rostoucí poptávku po servisních službách a outsourcingu. Dnes společnost atakuje svými obraty hranici 700 milionů korun.

Prodáváme špičkové služby, ne lidi

Jedničkou ve spektru služeb je bezesporu správa ICT infrastruktury zákazníků. „U větších zákazníků mluvíme o doplnění zdrojů a činností, které si z mnoha důvodů nechtějí, či nemohou zajišťovat sami, či nemají potřebné kompetence. Naše společnost však zásadně neposkytuje takzvaný body shopping. Pracujeme na základě servisních smluv, kde má zákazník pevně nastavené vlastní parametry a spolu s týmem dedikovaných odborníků využívá veškerých moderních technologií správy systémů. Nabízíme monitoring, service desk, patch management a další proaktivní služby, provozujeme i vlastní certifikované SOC bezpečnostní dohledové centrum. Samozřejmostí je také zajištění provozu služeb v režimu dvacet čtyři hodin denně, sedm dní v týdnu,“ vypočítává Václav Novák.

Foto: TOTAL SERVICE

Václav Novák

V roce 1997 byl spoluzakladatelem společnosti TOTAL SERVICE, ve které zastával v jedné osobě pozici jednatele a společníka. Deset let zastával technické pozice, aby se časem přeorientoval na obchod a vedení společnosti. Po transformaci na akciovou společnost v roce 2018 zastává funkci generálního ředitele, předsedy představenstva a je majoritním akcionářem společnosti. Po zkráceném studiu na ČVUT absolvoval program MBA se zaměřením na pracovní a obchodní právo.

Foto: TOTAL SERVICE

Ori Harel

Do Česka přišel v roce 1994 z Izraele, aby vedl společnost s názvem LCC, která distribuovala počítače značky Packard Bell. V této společnosti pracoval na technické pozici také Václav Novák. Když LCC ukončila svou funkci a značka Packard Bell byla prodána, rozhodli se oba kolegové pro společnou podnikatelskou dráhu a založili TOTAL SERVICE, koncept a společnost, na kterou se během následujících let navázalo několik dalších společností a partnerství.

Čtvrtstoletí trvalého růstu

Je asi pochopitelné, že většinu z dnešních 120 zaměstnanců představují technici, konzultanti a analytici specializovaní na projektové dodávky zákazníkům a profesionální správu širokého spektra informačních a komunikačních technologií. Je to základ, na němž firma vyrostla. Bez špičkových expertů se neobejde, protože musí udržet krok s předními světovými výrobci hardwaru a softwaru i s poskytovateli telekomunikačních služeb a konektivit. Zákazníky společnosti jsou malé a středně velké české společnosti, významné nadnárodní korporace i organizace státní správy. Sázka na ICT měla v 90. letech logiku, vyrostla na nich celá řada firem. Nicméně velká většina z nich se již z trhu ztratila, když vyčerpala svůj potenciál. Václav a Ori vsadili na služby a nezmýlili se. Hlad po technologiích byl v Česku velký, ale prvotní boom opadl a dnes, byť technologie jsou stále významnější, je hlad především po službách. Ostatně ICT sektor byl průkopníkem modelu As a Service, který se dnes uplatňuje v mnoha dalších oborech, a někteří experti tvrdí, že se z něj stane v mnoha oborech naprosto dominantní model. „Uspěli jsme nejen díky vývoji a významu technologií. Umíme totiž víc než jen udržovat status quo. U každého klienta se snažíme nejen nabízet, ale i poskytovat ICT služby tak, aby pocítil ve svém podnikání pozitivní změnu. To je klíč k tomu, že se nám mnoho let v řadě úspěšně daří získávat nové zákazníky, a zejména zvyšovat objem poskytovaných služeb i obrat firmy,“ říká Václav. Zákazníci si zkrátka cení zejména spolehlivosti a flexibility poskytovaných služeb, společně s detailním reportováním činnosti a transparentní skladbou nákladů.

Klíčová partnerství

  • Platinový partner společnosti IBM
  • Nejlepší partner Hewlett Packard Enterprise roku 2021 v kategorii HPE Storage a zároveň HPE Partner roku v kategorii Gold
  • Od roku 2022 je TOTAL SERVICE servisním partnerem společnosti HPE
  • Select Partner společnosti Cisco voblasti Networkingu
  • Gold Partner Microsoft voblastech Data Analytics, Data Platform a Datacenter
  • Platinum partner Lenovo voblasti Data Center, v oblasti PC pak Silver Partner

Budoucnost máme v hlavách

Pandemie mnoha oborům ublížila, v ICT ale spíše akcelerovala nástup nových technologií a pro TOTAL SERVICE tak byla impulzem k dalšímu rozvoji. „Změny na trhu i ve vývoji technologií jsou dynamické a málokterá organizace se jim dokáže sama přizpůsobit. Řada z nich nevnímá IT jako klíčovou disciplínu, mají vlastní byznys, na který se musí soustředit, ale zároveň potřebují technologie, aby byznys podpořily,“ říká Václav Novák. „Vedení společností většinou o IT vlastně nechce moc slyšet, jen potřebuje, aby vše fungovalo, jak má,“ dodává. Zájem o IT outsourcing roste a poroste dál. Udržovat si vlastní ICT kompetence se již dávno vyplatí jen těm největším hráčům, drtivá většina firem využívá a bude využívat outsourcing. Dalo by se říct, že technologické firmy jsou odsouzeny k úspěchu. „Pandemické roky nebyly snadné. Rád bych proto poděkoval všem našim zákazníkům. Vážíme si důvěry a jsme vděční za spolupráci, protože bez zájmu o naše služby a řešení bychom úspěšní nebyli. Poslední dva roky byly skutečnou zatěžkávací zkouškou pro každého z nás a partnerství a spolehlivost ukázaly svůj pravý význam. A budoucí úspěch? To bude především o hlavě. Nechci tím podcenit sílu zdraví, které máme jen jedno, jen kolem sebe vidím vedle bojovníků také stále víc unavených a napůl odevzdaných lidí. Já ani firma nemám v povaze dívat se, jak dobře bylo, ale jak lépe bude. Vážím si každého, kdo se chce se situací poprat, a věřím, že to zvládneme jako firma, ale i jako společnost,“ loučí se Václav Novák.

Články autora Petr Simon

Nejnovější články

Pohled z praxe
Téměř 90 % domácností ušetří na energiích

ČEZ Prodej v rámci rozsáhlé analýzy zpracoval data o...

„Fotovoltaické systémy a tepelná čerpadla umožňují efektivně a...

Názory
Čína hromadí zásoby kritických komodit

Zůstaneme-li u mědi, její cena je často využívána...

Zatímco Čína má v rámci celého dodavatelského řetězce...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...