Česko se pyšní Prime High Street
Aktuality 25. 4. 2024 12:26Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
V devadesátých letech minulého století vznikaly v Česku firmy jako houby po dešti. Ty méně úspěšné vydržely rok dva, jiné si dokázaly na rodícím se volném trhu najít, a především udržet svoje místo. Jednou takovou je i nejstarší česká společnost specializující se na financování automobilů Volkswagen Financial Services, dříve známá jako ŠkoFin. Letos slaví třicet let na českém trhu.
Píše se rok 1992 a v České republice vzniká ještě pod názvem ŠkoFin první společnost pro financování automobilů. Zpočátku skromné produktové portfolio v roce 1994 rozšiřuje v tu dobu přelomová nabídka operativního leasingu, kterou o rok později doplňuje produkt finančního leasingu na ojeté vozy.
Velmi rychle se ŠkoFin stává synonymem pro financování vozů – ať již pro firmy, nebo jednotlivce. Už šest let po založení společnost slaví 215 000 uzavřených smluv a zavádí čtyři produktové řady jednotlivých koncernových značek: ŠKODA Finance, Volkswagen Finance, Audi Finance a SEAT Finance. S počátkem nového milénia dochází k rychlému nárůstu počtu klientů, k čemuž přispělo i převzetí třetího největšího konkurenta segmentu financování firemních flotil společnosti Rentex Financial Services. Poctivá práce pak přináší ovoce v podobě ocenění jak od klientů, tak odborníků – 1. místo v anketě Zlatý měšec – a v neposlední řadě umístění mezi pěti nejvýznamnějšími leasingovými společnostmi v žebříčku Czech Top 100. „Už na přelomu tisíciletí byla společnost předním hráčem leasingového trhu a zásadně se podílela na určování trendů. Příkladem mohou být akční nabídky připravované ve spolupráci s výrobci a dovozci aut, jejichž popularitu na konci 90. let odstartoval právě ŠkoFin,“ říká Vratislav Strašil, jednatel společnosti Volkswagen Financial Services. Inovativní přístupy brzy přinesly nárůsty v oblasti úvěrového financování v desítkách až stovkách procent ročně.
V roce 2015 je pak klientům a partnerům představen nový název společnosti – Volkswagen Financial Services. V roce 2019 se Volkswagen Financial Services vrací na stupně vítězů v soutěži Zlatá koruna v kategorii Leasing pro podnikatele, přičemž počet uzavřených smluv atakuje hranici 1,25 milionu. Posledních několik let pak firma masivně investuje do digitalizace a robotizace služeb. Transformaci v moderní, digitální a agilní firmu v loňském roce stvrdilo přestěhování do nové budovy na prestižní adrese v Centru Bořislavka, které klade vysoký důraz na udržitelnost provozu. Dnes společnost patří mezi dlouhodobé lídry na trhu financování automobilů a nadále rozšiřuje řady spokojených klientů. Každý třetí prodaný vůz z koncernu Volkswagen dokonce odjíždí s financováním právě od Volkswagen Financial Services. Kromě operativního leasingu a úvěrů na pořízení automobilů nabízí i full-service služby včetně značkového pojištění, servisních balíčků a dalších služeb pro soukromé osoby, podnikatele i firmy.
Jedním z předních faktorů, proč je pro klienty právě Volkswagen Financial Services tou první volbou, je stabilní zázemí silného koncernu Volkswagen AG. Zkušenosti ze sítě, sdílené novinky v produktech i technologiích a data za desítky trhů napříč kontinenty se totiž odráží v jejích produktech a službách. Synergie především v oblasti IT systémů, remarketingu, v určitých specifických produktech nebo i ve standardizaci péče o zákazníka přináší úsporu pro společnost i zákazníka. Stejně jako v každém jiném oboru je i v oblasti autofinancování důležité neusnout na vavřínech. Při pohledu směrem na západ je trend postupného ústupu od vlastnění směrem k pronájmu vozu na první pohled patrný a je jen otázkou času, kdy se operativní leasing stane i v České republice dominantním produktem. Nastupující generace totiž nechce starostmi o provoz auta plýtvat svůj čas. I proto je digitalizace služeb a zjednodušení zákaznické cesty prioritou nadcházejících let.
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...
V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...
Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...
Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...
Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...
V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...
„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...
Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....
Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....
„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....
Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...
Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...
Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...
Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...