×

SLEDUJTE SNĚM HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ONLINE – VE STŘEDU 31. KVĚTNA

Středa 31. května 2023
Přihlásit se / Zaregistrovat se
ikona hodiny20. 6. 2022 14:52

Marketplace je příležitost, ne konkurence

To je hlavní vyznění tradiční networkingové akce Eshopista, která proběhla 16. června v pražské La Fabrice. Na dvě stovky účastníků z řad provozovatelů e-shopů si vyslechlo rady desítky mluvčích.

Foto: Daniel Mrázek Marketplaces na Eshopistovi představili David Cikánek a Dušan Smoljak Foto: Daniel Mrázek

Hlavní tématem byly marketplaces, tedy internetová tržiště. Jde o prodejní portály, do kterých se může zapojit větší množství e-shopů. Dušan Smoljak z pořádající společnosti Acomware představil nový průzkum toho, jak se české e-shopy k marketplaces staví. Výsledky průzkumu se už brzy objeví na blogu Acomware.

Smoljak zároveň shrnul důvody, proč by e-shopy měly služby internetových tržišť využít. Je to cesta ke zvýšení prodejů a k novým zákazníkům, prodejcům se zároveň otevírá cesta na zahraniční trh a v neposlední řadě prodejci ocení širokou marketingovou propagaci. Na druhou stranu marketplaces podle Smoljaka v sobě ukrývají i úskalí. Prodejci mají nižší marže, ztrácí přímý kontakt se zákazníkem a upozadí svou značku. Zákazník totiž mnohem více vnímá známou značku internetového tržiště, jako je třeba Amazon, Alza, Heureka, Mall a další. Název e-shopu, který zboží nabízí, zákazník často přehlíží.

Foto: Eshopista.cz Tématem setkání byla internetová tržiště Foto: Eshopista.cz

Petr Bena z Alzy ve svém vystoupení pak zdůraznil, že marketplaces v žádném případě nejsou pro e-shopy konkurencí, ale dalším prodejním kanálem. Díky portálu se známým jménem si e-shop získá i větší důvěru zákazníků – lidé velkým a ověřeným prodejcům věří. A proto věří i těm e-shopům, které tyto známé značky doporučí.

Marketplaces mají i další výhodu. Pro zákazníky je velmi obtížné zorientovat se v nepřeberném množství existujících e-shopů. Pokud se tyto e-shopy na některé z internetových tržišť připojí, mají větší pravděpodobnost, že si jich zákazníci všimnou.

Eshopista je uznávaná networkingová platforma, která už sedm let propojuje českou e-commerce scénu. Partnery letošního ročníku Eshopisty jsou Alza, Heureka Group, Zásilkovna, Skladon, Luigi’s Box, PPC Bee, Shoptet a kreativní agentura Blueglue. Mediálními partnery jsou Marketing & Media, zpravodajský portál Komoraplus.cz a měsíčník Hospodářské komory České republiky Komora.

Články autora Daniel Mrázek

Nejnovější články

Aktuality
Ministerstvo navrhuje polovodičovou investiční pobídku

„Čipy tvoří základ mnoha výrobků, bez kterých si...

Čipy jsou strategickým průmyslovým odvětvím, které generuje vysokou...

Trendy
Praha přivítá největší bitcoinový veletrh Evropy

Patří mezi nejvlivnější bitcoinové maximalisty a hlavní postavy...

Ambicí pořadatelů BTC Prague je mimo jiné oslovit...

Cestovní ruch
I v Česku můžete zažít tisíc krás na sto kilometrech

První etapu můžeš začít v Petrovicích. Na nultém...

V páté etapě vedoucí z Jetřichovic proběhneš Pavlinino...

Kdo projde Hřebenovku Českým Švýcarskem, uvidí ho jinýma...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Ministerstvo navrhuje polovodičovou investiční pobídku

„Čipy tvoří základ mnoha výrobků, bez kterých si...

Čipy jsou strategickým průmyslovým odvětvím, které generuje vysokou...

Aktuality
Podnikatelé si zvolí nového prezidenta a nejužší vedení

Na prezidenta Hospodářské komory navrhli zástupci firem a...

Prezidium doplní pětice viceprezidentů. Vedle současných viceprezidentů –...

Sněm je nejvyšším orgánem Hospodářské komory, schází se...

Hospodářská komora není státní institucí. Je podnikatelskou samosprávou,...

Aktuality
Komora otevřela transparentní účet na podporu talentů

Náklady na reprezentaci České republiky na mistrovství konaném...

„EuroSkills je šampionát na špičkové úrovni, kde národní...

Akce podporuje odborné dovednosti, zvyšování prestiže a kvalitu...

Hospodářská komora se se žádostí o podporu obrátila...