Platí Baťovo ikonické motto i v době umělé inteligence?
Be the Best 20. 4. 2024 05:19Na první pohled mohlo by se zdát, že před sto lety nemohl mít Tomáš Baťa názor na využití umělé inteligence....
Automatizace, agregace dat a další technologie pomáhají firmám se zvýšením obratu. Dle 71 % respondentů příjmy jejich firem v roce 2021 narostly, přičemž 73 % podniků dosáhlo svých finančních cílů či je přesáhlo. Vyplývá to z průzkumu společnosti Pipedrive, která vyvíjí komplexní CRM platformu pro efektivní řízení prodejů. Ze závěrů rovněž vyplývá, že pouze malé množství respondentů se ve svých firmách setkalo se snížením počtu zaměstnanců, snížením rozpočtů či změnou benefitů.
„Automatizace je jednou z cest, jak dosáhnout vyšší efektivity. Snižuje časově náročnou administrativní práci a opakující se úkoly, pomáhá sledovat správné činnosti vedoucí k úspěšnému prodeji a sjednocuje všechny nástroje potřebné pro práci. Ve výsledku CRM platforma slouží jako nástroj pro zvýšení produktivity každého týmu a pro naplnění obchodních cílů,“ uvádí Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.
Vzorek dotázaných tvoří celkem 1 114 respondentů ze Severní a Jižní Ameriky, Asie, Austrálie, Evropy a Afriky. Respondenty jsou specialisté v oblasti prodeje a marketingu, majitelé firem či zaměstnanci startupů, malých, středních a velkých podniků. Většina respondentů (31 %) pracuje ve firmách o 21 až 100 zaměstnancích.
Průzkum firmy Pipedrive ukazuje, že klíčovými faktory pro úspěch firmy jsou silné zaměření na strategii, spolupráce mezi sehranými marketingovými a prodejními týmy a správná technologie, která umožňuje růst společnosti. CRM platformy však mají mnohostranné využití, nejčastěji se mezi respondenty využívají k automatizaci reportů a údajů o prodejích. Z průzkumu plyne, že firmy využívající těchto technologií automatizací s větší pravděpodobností dosáhnou stanovených cílů.
Zavedení technologií a automatizace však nejsou jediné faktory ovlivňující úspěch společnosti, značný vliv má také kvalita vedení a managementu firmy. Téměř polovina profesionálů, kteří nedosáhli prodejních cílů, uvádí potřebu zlepšení managementu a vedení ve firmě. Celkem 42 % respondentů, jejichž firmy dosáhly nižšího růstu příjmů oproti prognózám, dále uvedlo potřebu zlepšit strategii, cíle a mise svých firem.
Jeden závěr na úvod je ale zcela zřejmý:...
Bylo to v roce 1925 – po 31 letech...
Tomáš Baťa je nám i v současnosti inspirací mimo...
V období, kdy se firmě Baťa podaří konečně zvládnout...
Následně se Baťa také vyjadřuje k odpovědnosti firem za...
Abychom se mohli dostat k podstatě naší úvahy, jak...
A významným článkem mozaiky Baťových úvah je také...
A zde získáváme odpověď Tomáše Bati na situaci,...
A zase se ocitáme na začátku dvou rovin,...
Nejde zde oddělit jedno od druhého. Firmy nemohou...
Tomáš Baťa věděl, že jde o změnu životního...
Vracíme se touto úvahou zase na začátek. Málo...
Jak k otázce umělé inteligence a nahrazování lidské práce...
Jak vnímá roli lidí v době umělé inteligence...
Souhrnné tržby gastro podniků dosáhly za první kvartál...
Restaurace svými tržbami odpovídají průměru celého gastra. Ovšem...
Zatímco v roce 2019 tvořily prodeje hlavních jídel během...
Průměrná obědová útrata v restauraci je nyní 224...
Podíváme-li se pouze na období posledních týdnů, je...
„Velikonoce letos opravdu zafungovaly dokonale. Moje rada provozovatelům...
V úvodu jara se nejvíc dařilo podnikům ve Středočeském...
V podstatě to ilustruje vývoj v celém prvním čtvrtletí, kde...
„Důvody, proč tomu tak bylo, můžeme jen odhadovat....
Důležitou roli při rozhodování ale hraje rodina –...
Lidé jsou nejvíce otevřeni přestěhovat se za prací...
V Česku a Severním Makedonii je téměř polovina...
Důležitým faktorem při zvažování konkrétní nabídky není jen...
„První tři země v Evropě, do kterých to...
Ve střední Evropě, na Balkáně a v regionech...
Naopak největší překážkou práce v zahraničí je dlouhodobé...
Poskytovatel náborových služeb Alma Career uskutečnil průzkum ve...
Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....
Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....
„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....
Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...
Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...
Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...
Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...