Úterý 23. dubna 2024
ikona hodiny9. 8. 2022 10:07

Unikátní model naceňování nemovitostí je úspěšný

Česko-slovenský startup BuiltMind dále pokračuje v růstu. Metoda objektivního naceňování nemovitostí Martina Deckého a Petera Kanoše si odnesla druhé místo ze startupové soutěže největší světové realitní konference MIPIM. Po úspěchu v soutěži vstupuje BuiltMind na americký trh účastí v akcelerátoru kapitálového fondu Newchip. Startup nově navázal spolupráci s městy, kterým pomáhá objektivně nacenit nemovitosti v jejich vlastnictví. Do svého portfolia klientů letos BuiltMind přidal developerskou společnost Cresco, dlouhodobě jednu z největších společností v oboru na Slovensku.

Václav Králíček autor

Foto: Shutterstock.com Unikátní česko-slovenský dynamický model objektivního oceňování nemovitosti pomáhá developerům i obcím Foto: Shutterstock.com

Česko-slovenský proptechový startup BuiltMind v lednu loňského roku přinesl na developerský trh novou metodiku naceňování nemovitostí. Kamarádi ze studií Martin Decký a Peter Kanoš při navrhování online platformy využili svých zkušeností nabytých při studiu na ČVUT, Harvardu a z byznysového bootcampu na univerzitě MIT. Již více než rok se svou platformou poskytují klientům nástroje k automatizaci procesu, který doteď museli developeři provádět velmi pomalu a manuálně. Už koncem uplynulého roku získal startup BuiltMind svého prvního investora. Stal se jím český venture kapitálový fond Nation 1, který startup v jeho rané fázi podpořil akcelerační investicí pěti milionů korun s příslibem dalších 18 milionů na expanzi v případě vstupu zahraničních investorů.

Data a dynamické naceňování

Kombinací interních dat z klientských Google Analytics, veřejných dat developerských společností, obecného vývoje cen na trhu, informací v médiích, ale také z mnohých makroekonomických ukazatelů dokáže BuiltMind objektivně nacenit nemovitost. Díky tomuto postupu je BuiltMind schopen dynamického způsobu naceňování i s ohledem na aktuální vývoj ekonomiky. Díky pokročilé umělé inteligenci dokáže automaticky a pružně reagovat na změny trhu. Pro sběr nejaktuálnějších dat spolupracuje BuiltMind i s datovými poskytovateli, od kterých získává například informace o historii cen v dané lokalitě. Při naceňování proto mohou developeři zohledňovat veškeré vstupní parametry, tudíž výsledné ohodnocení nemovitosti není jen standardizovaným tabulkovým výstupem, nýbrž odráží konkrétní místní kontext. Naceňováním nemovitostí pomocí klasických postupů se podle odhadů BuiltMind developeři připravovali o 8 % potenciálních zisků.

Online prostředí platformy, kterou nabízí BuiltMind, je možné využít nejen při plánování nové výstavby, ale i pro ocenění již existujících nemovitostí. Těžit z objektivního nacenění mohou ve velké míře města, se kterými BuiltMind úzce spolupracuje. Města se tak dozvědí přesnou hodnotu nemovitostí ve svém vlastnictví, případně mohou mnohem přesněji plánovat přestavbu či výstavbu nových budov. Software, který BuiltMind poskytuje, dokáže simulovat budovu o jakékoli konfiguraci a určení, přičemž umí zohlednit místo její výstavby. Tím pomáhá objektivně definovat cenu současného i budoucího rozvoje a dalšího plánování projektu.

Oceněný potenciál

Startup Martina Deckého a Petera Kanoše na sebe letos upoutal pozornost odborné veřejnosti svou účastí na prestižní oborové soutěži MIPIM Awards konané každoročně v Cannes. Soutěže se v různých kategoriích účastní stovky startupů z celého světa. BuiltMind zvítězil v semifinále v kategorii data a v celkovém pořadí si odnesl druhé místo. „Již samotná účast na největší oborové soutěži je velkým krokem. Dostat se až na vrchol a do finále je pro nás obrovský úspěch. Z osobního hlediska  nám to dokazuje, že naše činnost má smysl. Z profesní stránky je to signál, že náš produkt má své místo v developerském a realitním světě. Prakticky hned po vyhlášení výsledků o náš produkt projevili zájem noví klienti i investoři,“ shrnuje Martin Decký, jeden ze zakladatelů a CEO BuiltMind.

Ve světle úspěchu v soutěži MIPIM startup BuiltMind letos navázal spolupráci s dlouhodobě největší slovenskou developerskou společností Cresco působící i v Česku. „S ohledem na objemy nemovitostí, které spravujeme, a množství projektů, jichž se účastníme, nám aplikace BuiltMind citelně šetří čas i prostředky. Ve fázi návrhu budovy můžeme přesně navolit její plánované parametry, takže hned víme, do čeho se pouštíme a jaké prostředky budeme muset vynaložit,“ chválí spolupráci Robert Chvostek, Head of Sales developerské společnosti Cresco. Teprve rok od svého založení BuiltMind expanduje za hranice. Do svého akcelerátoru jej zařadil americký fond Newchip. Program Newchip má portfolio v hodnotě 9 miliard dolarů a mezi své investory řadí jména PayPal, Goldman Sachs nebo Bessemer Venture Partners.

Články autora Václav Králíček

Nejnovější články

Expertní pohled
Rok 2027 narovná mzdy mezi muži a ženami

Novinka počítá s transparentností už během náborového pohovoru....

Ačkoli Eurostat uvádí rozdíl ve mzdách mužů a...

Povinné reportování čeká od června roku 2027 firmy...

Změnám šel i bez regulace naproti sektor IT...

Náskok mají také společnosti se sídlem v USA,...

Trendy
Rozmar moderního člověka, nebo udržitelnější způsob nakupování?

Stále více zákazníků si zvyklo pravidelně nakupovat potraviny...

Prvním z důvodů, proč může být rozvoz potravin šetrnější...

K udržitelnosti celého nákupního procesu velkou měrou přispívají také...

Počet automobilů na 1 000 obyvatel v České republice neustále...

Trendy
Revoluční služba Office as a service

Program je platformou pro pronájem zcela kompletní kanceláře...

V roce 2024 je společnost U1 odhodlána i...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...