Čtvrtek 25. dubna 2024
ikona hodiny12. 10. 2022 06:24

Pražský vývojářský tým pracuje na revoluci v cestování

Po celém světě s jednou jízdenkou a na pár kliků

V Evropě působí stovky dopravních společností, cestující proto zpravidla musí při přeshraničních cestách zdlouhavě hledat spojení napříč vícero dopravci a způsoby dopravy. V roce 2013 se při cestování Evropou rozhodl Naren Shaam tento problém vyřešit a založil platformu Omio. Ta umožňuje cestujícím snadno vyhledat, srovnat a koupit jízdenky na vlak a autobus, ale i letenky nebo lístky na trajekt v 37 zemích světa na více než deseti milionech různých trasách.

Tadeáš Zíka autor

Ilustrace: Shutterstock.com Realitou se stává vize cestovat libovolnými prostředky po celém světě, s jednou jízdenkou a na pár kliků Ilustrace: Shutterstock.com

O integraci data modelů více než tisícovky dopravců na jednom místě se stará i třicetičlenný pražský vývojářský tým pod vedením CTO Tomáše Vocetky. Omio dnes dosahuje dvojnásobného obratu v porovnání s předcovidovým rokem 2019 a letos v červnu získalo od investorů dalších 80 milionů dolarů. Zároveň společnost navazuje spolupráci s Uberem. Tomu poskytne svou databázi pozemních spojů, kterou Uber v rámci pilotního projektu nabízí jako doplňkovou službu nejprve uživatelům ve Velké Británii.

„V Omio razíme jasnou vizi – chceme zpřístupnit cestování po celém světě na pár kliknutí s jednou aplikací a jízdenkou. Je to ambiciózní cíl, ale postupně se mu přibližujeme. Před pár lety nám nikdo nechtěl věřit, když jsme řekli, že Omio bude centrálním bodem pro všechny informace o pozemní dopravě v Evropě. Dnes máme 37 zemí, přes deset milionů možných tras a přes tisícovku dopravců, se kterými jsme vyjednali spolupráci. Měsíčně u nás vyhledává spoje průměrně 30 milionů lidí,“ komentuje Tomáš Vocetka, CTO společnosti.

Omio

Vyhledávací, srovnávací a bookingová platforma založená v roce 2013, která lidem pomáhá najít ta nejlepší dopravní spojení v Evropě a Severní Americe, ať už cestují vlakem, autobusem, letadlem nebo trajektem. Cílem je umožnit lidem cestovat pohodlněji bez složitého vyřizování vícero jízdenek či letenek od různých společností. Díky spolupráci s více než tisícovkou dopravců nabízí až 10 milionů různých tras ve 37 zemích světa, kde si lidé skrz Omio zakoupili již přes 33 milionů jízdenek a letenek. Společnost má více než 300 pracovníků a kromě berlínského sídla má kanceláře v Londýně a v Praze. Právě v české metropoli sídlí významná část jejího vývojářského týmu pod vedením CTO firmy Tomáše Vocetky.

Dvojnásobný obrat i nábor vývojářů v Praze

Po uvolnění restrikcí napříč Evropou se společnost díky nárůstu objednávek rychle vzpamatovala a v porovnání s rokem 2019 již registruje dvojnásobný obrat. Podíl na tom má i pražský vývojářský tým Omio. Tomu šéfuje právě Tomáš Vocetka, který před svým nástupem do firmy vedl pro Microsoft evropský vývoj Skype.

„Když nám se začátkem pandemie během jediného dne klesly objednávky o 95 %, rozhodli jsme se, že onu pauzu využijeme k dalšímu vývoji a zdokonalení celého produktu. Navázali jsme také B2B spolupráce s novými partnery. Naše vývojářské centrum v Praze pracovalo dál na produktu a vývoj se prakticky nezastavil,“ vysvětluje Tomáš Vocetka.

Vývojářský tým sídlící v Praze pracuje například na integraci bookingových systémů jednotlivých dopravců tak, aby uživatelé platformy mohli různá spojení od různých poskytovatelů snadno vyhledávat, srovnávat a lístky nebo letenky si koupit. S přibývajícím počtem zákazníků, zemí i dopravců má Omio v plánu během roku pro svůj pražský tým nabrat dalších 20 lidí. Ty společnost láká například na opční plány pro zaměstnance (ESOP), tedy možnost získat opce na koupi podílů ve firmě.

Zájem investorů přetrvává, spolupráci navazuje i Uber

Růst společnosti umožňuje i velký a dlouhodobý zájem investorů, díky němuž v červnu Omio uzavřelo další investiční kolo. To platformě přineslo 80 milionů dolarů (v přepočtu 2 miliardy korun) od investorů NEA, Temasek či Goldman Sachs, a to i v době ekonomické nejistoty. Další růst má kromě investice podpořit také partnerství s Uberem. Ten zaujala rozsáhlá databáze pozemních spojení Omio, kterou již nyní nabízí skrz svou aplikaci jako doplňkovou službu návazné dopravy. Testovací fáze, v níž chce Uber poskytnout svým uživatelům možnost vyhledávat vlakové a autobusové spoje, proběhne nejprve ve Velké Británii.

„Investoři nám byli ochotni poskytnout další peníze i v době současné ekonomické nejistoty, což značí, že je náš produkt odolný a že dlouhodobě dosahujeme dobrých výsledků. Růst, kterého jsme byli schopni znovu rychle dosáhnout, chceme podpořit i navazováním nových partnerství jako nyní s Uberem. Konečným cílem je poskytnout cestujícím kompletní službu, díky které si veškeré záležitosti týkající se cestování zařídí během pár minut,“ uzavírá Vocetka.

Články autora Tadeáš Zíka

Nejnovější články

Trendy
Belgický příklad pro Česko

„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...

Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...

Expertní pohled
Češi zůstávají v Česku, ve světě touží po tichu

Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v...

Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni....

Tak zvané silent travel se stává jasným trendem...

Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v...