Český zdicí robot bodoval v zahraničí
Aktuality 28. 3. 2024 08:08O robotickém zdění už se mluví i v mezinárodním měřítku. Zdicí robot od Wienerbergeru, nově pojmenovaný WLTR, získal uznání během...
Během jarních prázdnin Češi ve velkém využívali volnočasové benefity, v některých odvětvích utráceli až dvakrát více než loni. V souhrnu byla jejich útrata ve srovnání s rokem 2022 o téměř 11 % vyšší. Průměrná výše jedné transakce činila 719,89 koruny. Vyplývá to z dat společnosti Edenred, mapujících využívání zaměstnaneckých benefitních karet. Nejvýrazněji o jarních prázdninách v meziročním srovnání vzrostly útraty v kategoriích cestování a kultury. Nárůst zde činil 92 %, respektive 88 %. O 6 % naopak klesl objem transakcí v lékárnách, které však se 48% podílem i nadále zůstaly největším benefitním segmentem.
Velká část rodin s dětmi tráví jarní prázdniny aktivně, často pobytem na horách. Podle dat o využívání benefitních karet společnosti Edenred tomu nebylo jinak ani letos. Oproti loňsku ovšem zaměstnanci v mnohem větší míře využívali volnočasové benefity poskytované zaměstnavateli. Celkový objem zaznamenaných transakcí meziročně stoupl o 10,8 %. Průměrná výše jedné transakce pak vzrostla o 8,2 % na 719,89 koruny. Zaostávala tak za mírou inflace, která v únoru činila 16,7 %.
Češi v roce 2023 ve srovnání s minulými lety trávili jarní prázdniny aktivněji. Nejvíce meziročně vzrostl zájem o volnočasové benefity v oblasti cestování. Útraty zde stouply o 92 %. Nejvýznaměji k tomu přispěly útraty u cestovních kanceláří, které se zvýšily o 97 %.
Hned za cestováním následovala kultura, za kterou letos Češi utratili o 88 % více. Stojí za tím především zvýšený zájem zaměstnanců o vstupenky na koncerty. Ve srovnání s loňským rokem za ně utratili více než šestinásobek. Lístky se však hojně prodávaly i v dalších odvětvích. V divadlech Češi nechali o 97 % více, v kinech pak o 64 % více. Lidé se nebáli utrácet ani v zábavních parcích (89 %), galeriích (63 %) či na sportovních událostech (56 %).
„Výrazné nárůsty útrat v oblastech cestování či kultury jsou dobrou zprávou zejména pro podniky v rekreačních střediscích, které si zvýšený zájem po několika letech, kdy Češi své aktivity v zimním období v důsledku proticovidových opatření spíše omezovali, rozhodně zaslouží. Útraty v těchto oblastech navíc rostly více než tempo zdražování, což podtrhuje důležitost nabídky volnočasových benefitů. Mnohým domácnostem i přes ztíženou ekonomickou situaci dovolují provozovat aktivity, které se v důsledku růstu cen stávají stále hůře dostupnými,“ říká Aneta Martišková, členka vedení společnosti Edenred.
Útraty rostly i v segmentu ubytování (23 %), knihkupectví (21 %), wellness (21 %) a dentálních služeb (20 %). Pokles naopak zaznamenaly lékárny, kde objem transakcí meziročně klesl o 6,4 %. I přesto jde nadále o nejsilnější a nejvyhledávanější segment volnočasových benefitů.
Největší díl z celkového objemu transakcí v období jarních prázdnin připadl opět na segment lékáren. Ačkoliv meziročně jejich podíl na transakcích poměrně výrazně klesl, stále dosáhl hodnoty 48,3 %. V lékárnách tak zaměstnanci utratili bezmála polovinu všech benefitů. Se značným odstupem následovala oblast cestování, která ve srovnání s rokem 2022 zaznamenala výrazný nárůst, z 8,7 % na 15,1 %. Na třetím místě se opět umístily optiky se 7,3 %, na čtvrté místo se pak vyhoupl segment kultury, jehož podíl vzrostl z 3,4 % na 5,7 % a přeskočil tak knihkupectví (5,1 %), zábavu (4,1 %) a sportovní aktivity (3,4 %).
„V období koronavirové pandemie zaměstnanci často upřednostňovali volnočasové benefity z oblasti zdravotnictví, zejména lékáren. S jejím postupným odezněním však sledujeme přesun útrat z tohoto segmentu směrem k benefitům podporujícím aktivní trávení volného času. Přesto, že se jedná o jednu z mála kategorií, která meziročně zaznamenala pokles, potvrzuje se, že zdraví zůstává dlouhodobou prioritou, nikoliv výsadou pandemických let,“ vysvětluje Gabriela Šimšová, personální ředitelka společnosti Edenred.
„Dlouhé období vývoje, testů a příprav jsme zakončili...
Zdicí robot od Wienerbergeru má nejen úspěchy v...
Travelcon je vůbec největší odbornou konferencí cestovního ruchu...
Nedílnou součástí konference je kromě turismu také téma...
Během konference si účastníci vyzkouší také několik technologických...
Co bude znamenat přechod X na platformu podobnou...
WeChat má přes 1,2 miliardy uživatelů, kteří jsou...
Je třeba si uvědomit, že WeChat vznikal před...
I když se v této chvíli zdá přechod...
Další krok, který Elon Musk plánuje, je poskytnout...
„Dlouhé období vývoje, testů a příprav jsme zakončili...
Zdicí robot od Wienerbergeru má nejen úspěchy v...
Představením nového venture kapitálového fondu skupina Purple navazuje...
Se 40 miliony eur chtějí Purple Ventures zainvestovat...
„Svobodné zednářství symbolizuje mystiku, umění a vědu. Pro...
Na zednářské tematice se ponese aranžmá každého z...
Genius loci Lednicko-valtického areálu spoluvytváří atmosféru festivalu od...
„Hudba a zednářství mají pro mne podobnou a...
Zatímco večery patří koncertům, dobu od úsvitu do...
Genius hudby je stále mezi námi. Během festivalových...