Čtvrtek 25. dubna 2024
ikona hodiny28. 3. 2023 12:16

Cestovní ruch proberou v Brně odborníci z celého světa

Konmcem dubna se uskuteční Czechia Travel Trade Day

Do konce března se mohou tuzemští podnikatelé v cestovním ruchu a organizace destinačního managementu přihlásit na Czechia Travel Trade Day. Jedna z největších tuzemských akcí na podporu incomingu se uskuteční 24. a 25. dubna v Brně pod záštitou a za účasti ministra pro místní rozvoj Ivana Bartoše.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Cestovní ruch proberou koncem dubna v Brně odborníci z celého světa. Uskuteční se Czechia Travel Trade Day Foto: Shutterstock.com

Czechia Travel Trade Day, který se v minulosti konal v Karlových Varech, Českých Budějovicích, Liberci, Plzni a Olomouci, znamená dva dny intenzivních mezinárodních obchodních jednání. Součástí jsou i poznávací cesty po Jihomoravském kraji pro zahraniční cestovní kanceláře.

„Na přípravě už 6. ročníku Czechia Travel Trade Day intenzivně spolupracujeme s Centrálou cestovního ruchu – Jižní Morava a městem Brno. Hlavním cílem je zpropagovat bohatou turistickou nabídku Česka v regionech a přispět k rozvoji příjezdového cestovního ruchu,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „To, že se jedná o mimořádnou událost, potvrzuje fakt, že máme potvrzenou účast na 80 nákupčích z více než 23 zemí světa.“

„Pro účastníky Czechia Travel Trade Day připravujeme program vrcholící pondělním galavečerem. Hosté poznají nejen tradiční turistické cíle v centru města, ale například i nově otevřené a naprosto unikátní vodojemy na Žlutém kopci či Mendelův skleník a samozřejmě i proslulou brněnskou gastroscénu,“ říká primátorka statutárního města Brno Markéta Vaňková a dodává: „Na Czechia Travel Trade Day se podílíme organizačně i finančně, tak jako loni na konferenci pro tvůrce digitálního obsahu Traverse 22 nebo o rok dříve na zasedání Asociace francouzských novinářů z oblasti turismu. Věříme, že tyto investice mají vysoký potenciál přilákat do Brna nové turisty, a to díky účasti novinářů a nákupčích z celého světa, kteří Brno dostanou do širšího povědomí.“ 

Pondělní akci budou předcházet ukázkové cesty po Jižní Moravě. Ve 2 dnech 4 skupiny nákupčích a novinářů poznají největší skvosty, gastronomii, vinařskou turistiku a mnoho dalšího tak, aby destinaci zapojily do své nabídky.

Registrace na akci

Do konce března se můžete registrovat zde

„Turisté ze zahraničí i z Česka mají po Praze dlouhodobě nejvíc zájem o Jihomoravský kraj. Máme z toho radost, zájem podporujeme a chceme ho dál rozvíjet,“ říká hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich a dodává: „Letos tak chystáme například projekt Karta hosta. Chceme provést návštěvníky nejzajímavějšími, ale i opomíjenými místy kraje, aby se návštěvnost rozptýlila i do dalších regionů. Turisté, kteří si kartu koupí, získají zážitky a vstupy za zvýhodněnou cenu nebo i zdarma. Partnerům projekt nabízí zviditelnit se díky společné propagaci. Pracuje na tom Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava.“

V Brně nebudou chybět ani ředitelé zahraničních kanceláří CzechTourismu. Poskytnou konzultace o aktuální situaci v cestovním ruchu v jednotlivých zemí včetně tipů na obchodní příležitosti, informace o kulturních dimenzích či o tom, jací jsou a co preferují turisté z té které části světa. Pozitivní zprávou je, že turistů v Česku po pandemii covidu-19 postupně přibývá.19,5 milionů loňských cestovatelů znamenalo meziroční 71% nárůst. Turismus v Česku táhli rezidenti, loni jich u nás cestovalo 12,1 milionů. Hostů ze zahraničí bylo cca 7,4 milionů.

„Turisté se do Česka vrací i díky akcím jako je právě Czechia Travel Trade Day. Proto se každý rok, vždy v jiném regionu, ve spolupráci s kraji, městy a destinačními agenturami snažíme připravit originální program a maximálně podpořit zájem o TTD a Česko. Každý rok tak akci nechybí nové trhy, letos se tak nově můžeme těšit na nákupčí z Litvy a Irska,“ říká ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková a uzavírá: „Na základě loňského TTD v Karlových Varech, kam se sjelo na dvě stě lidí z 23 zemí, se víc a v celém světe začalo mluvit o Česku. Zahraniční cestovní kanceláře začaly i díky této akci nově nabízet Česko či přímo rozšířily stávající nabídku o nová místa v naši zemi. Aktuálně děláme vše proto, aby nejméně stejně úspěšná byla i dubnová akce v Brně.“    

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Trendy
Belgický příklad pro Česko

„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...

Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...

Expertní pohled
Češi zůstávají v Česku, ve světě touží po tichu

Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v...

Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni....

Tak zvané silent travel se stává jasným trendem...

Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v...