Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Jen do Chorvatska, Itálie, Rakouska a na Slovensko se loni podívalo přes dva miliony Čechů. Nejčastěji tam vyrazili autem. Průměrné stáří osobních vozidel v ČR je přitom šestnáct let, což je o čtyři roky více než v celé Evropské unii. Většina starších aut má navíc sjednané pouze povinné ručení, u kterého není asistence v zahraničí žádná nebo je jen základní. I majitelé vozů s havarijním pojištěním často zjistí, že nemají sjednánu dostatečnou autoasistenci, natož pak pro situace v zahraničí. Proto je před cestou důležité asistenční služby ověřit, případně si sjednat připojištění vozidla po dobu dovolené.
Do Chorvatska loni vyrazilo téměř 850 tisíc Čechů a předpokládá se, že letos jich bude až milion. Na sousední Slovensko se v loni podívalo více než 630 tisíc Čechů. Do Itálie vyrazilo v roce 2022 přes půl milionu Čechů a do Rakouska téměř 330 tisíc. Právě kvůli dostupnosti Češi volí pro cestování do těchto zemí osobní automobil. Někdy se však nevyhnou potížím. Mezi nejčastější poruchy patří defekty pneumatik, poruchy motoru, spojky nebo převodovky. Řidiče umí potrápit i provozní kapaliny.
„V minulém roce jsme v ERV Evropské řešili například odtah osobního vozu z chorvatského Šibeniku. Odtah osobního rodinného vozidla vyšel na 46 tisíc korun. Podobný případ jsme řešili v Itálii. Od Lago di Garda odtah vyjde na zhruba 38 tisíc korun,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny.
Odtahová služba si většinou za odtah účtuje kolem 20 korun za ujetý kilometr, přičemž se do finální ceny započítává cesta odtahového vozidla tam i zpět. Připočítat musíte například i nakládku vozidla, mýtné nebo příplatky za svátky a víkendy.
V zahraničí přitom nelze spoléhat na povinné ručení, ale ani na havarijní pojištění. Havarijní pojištění totiž funguje pouze v případě dopravní nehody, na poruchy vozidla se ale často nevztahuje. „Právě proto je důležité ověřit, zda máme zajištěné asistenční služby například v rámci záruk výrobce. Pokud tomu tak není, vyplatí se připojištění vozu k cestovnímu pojištění,“ říká Vlastimil Divoký.
Primární snahou je vždy auto zprovoznit na místě nebo v blízkém servisu, aby byla dovolená co nejméně narušena. Když čas opravy přesáhne čtyři hodiny od nahlášení, zajistí ERV Evropská posádce vozidla i náhradní ubytování až na tři noci. Při trvání opravy déle než 24 hodin, má klient nárok na náhradní vozidlo. Pokud oprava není možná, pojišťovna zajistí odtah vozidla domů. „Klientům v takovém případě zajistíme i náhradní dopravu zpět domů nebo do místa plánovaného pobytu, ať už vlakem, autobusem nebo náhradním vozem,“ dodává Vlastimil Divoký.