Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
České aerolinie (ČSA) začátkem platnosti zimního letového řádu změní od 27. října 2024 svůj obchodní model. V rámci holdingového uspořádání se ČSA stanou řídící společností s majoritním podílem ve společnosti Smartwings. Letový provoz celé skupiny bude zajišťovat společnost Smartwings a její dceřiné společnosti na Slovensku, v Polsku a Maďarsku.
Důvodem změny obchodního modelu ČSA je zefektivnění provozu skupiny s využitím synergických efektů společností České aerolinie a Smartwings s cílem zvýšení produktivity při současném zachování obchodních značek ČSA a Smartwings.
Pro klienty ČSA se nic nemění. Značka ČSA a lety do všech aktuálních destinací zůstávají beze změny zachovány. Klienti si mohou i nadále kupovat letenky na webových stránkách ČSA a Smartwings, a rovněž prostřednictvím všech stávajících distribučních kanálů.
S ohledem na velikost aktuálně provozované flotily bude obchodní leteckou přepravu v rámci holdingu zajišťovat pro celou skupinu společnost Smartwings (47 letadel). Dva letouny Airbusy A320 budou i nadále létat v barvách ČSA, stejně jako čtyři nové stroje Airbus A220-300, z nichž první dva mají být dodány koncem letošního roku a další dva v první polovině roku 2025.
V rámci zvyšování efektivity budou obě společnosti provozovat od 27. října 2024 všechny lety pod jedním kódem (QS), což nemá vliv na poskytované služby a cestující.
„Je potřeba neustále optimalizovat náklady na provoz společností v rámci skupiny, zjednodušovat procesy a diverzifikovat rizika. Jedná se o kroky, které budou mít na provoz skupiny pozitivní dopad. Pro naše klienty zároveň nabídneme konzistentní, přehlednou a srozumitelnou nabídku produktů a služeb na všech letech,“ říká předseda představenstva společnosti Smartwings Jiří Jurán.