Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Ve světě náboru se každá odpověď počítá – i ta negativní. Kariérní portál StartupJobs už třetím rokem pomáhá zlepšovat komunikaci mezi firmami a uchazeči o práci prostřednictvím programu Cashback. Ten motivuje jednotlivé inzerenty k odpovědi každému kandidátovi, který projeví zájem o pracovní nabídku. Za odměnu pak inzerující firma obdrží kredity, které může použít k další inzerci. Ke konci května 2024 portál rozdal celkem 8 406 kreditových kuponů v hodnotě 4 491 620 korun.
Na portále StartupJobs je registrováno 3 387 firem, z nichž 1 270 splnilo v uplynulých letech podmínky pro obdržení cashbacku. Program, který vznikl s cílem zlepšit zkušenost s náborovým procesem ze strany kandidátů a motivovat je k reakcím na další pracovní nabídky, umožňuje skrze kreditový systém zveřejňovat další inzeráty výrazně levněji, případně zcela zdarma. „Doposud jsme firmám inzerujícím na naší platformě rozdali téměř 4,5 milionu korun, a to nejen za jejich férový přístup, ale i včasné proplácení faktur. Míříme tím ke zvyšování odpovědnosti společností, jejich lepší pověsti i pozitivnější zkušenosti kandidátů s hledáním práce, která je neodradí na první dobrou,“ říká zakladatel StartupJobs Filip Mikschik.
Firmy, které splní podmínky programu, získají po skončení platnosti každé nabídky 500 kreditů, které mohou použít na další inzerci nebo další služby. Portál svým inzerentům nabízí řadu nástrojů k propagaci jednotlivých nabídek i firmy jako takové, na něž lze kredity taktéž využít. Mezi tyto nástroje patří například PPC kampaně, přístup do databáze talentů s možností přímo oslovit relevantní uživatele platformy nebo třeba copywriting, kdy odborníci ze StartupJobs pomáhají ladit pracovní inzeráty k lepšímu s využitím interních poznatků. Společnosti se také můžou ukázat kandidátům pomocí propagace prémiového článku či například v newsletteru. Portál přitom nabízí pět typů propagace pracovních nabídek, které tyto nástroje a možnosti různě kombinují. Kredity z cashbacku pak inzerující firma může použít na jakoukoli službu.
To, jestli společnosti odpověděly všem uchazečům, denně automaticky kontroluje naprogramovaný robot StartupJobs, který umí upozornit i na malé nedostatky v cestě za bonusem. Firma díky němu v rozhraní vidí, kolik uchazečů zatím neobdrželo odpověď. Portál se snaží firmám pomoci, aby odpovídaly všem kandidátům. Systém umožňuje poslat hromadnou zprávu pro odmítnutí uchazečů u konkrétní nabídky nebo nabízí šablony zpráv o zamítnutí žádosti, které správcům firemních profilů šetří čas. Uživatelská platforma disponuje přednastavenými náborovými koly, díky nimž mají personalisté lepší přehled, v jaké fázi výběru zaměstnanců se nacházejí.
„Záleží nám na větší spokojenosti kandidátů, kteří se rozhodují, do kterých firem pošlou svůj životopis. Uchazeči o práci zkrátka potřebují vědět, že vynaložený čas a úsilí v reakci na pracovní inzerát nejsou zcela zbytečné a že se na StartupJobs dostanou v náborovém procesu dál. Díky našemu systému obdrží kandidáti informaci do 14 dnů od skončení nabídky,“ vysvětluje Mikschik. „A to je důležité jak pro kandidáty, tak i pro firmy, kterým lepší komunikace pomáhá budovat značku zaměstnavatele v době, kdy je na pracovním trhu mnoho aktivních zájemců o práci.“
Podle Mikschika se totiž v posledních měsících na trhu nachází nejvíce zájemců o práci za celou dobu fungování StartupJobs. Vyplývá to z analýzy dat se zaměřením na oblasti vývoje, marketingu a obchodu, managementu a administrativy. Od začátku roku 2024 hledalo práci ve zmíněných oborech přes 85 000 lidí. Ze svých nároků ale uchazeči zatím zásadně neslevují. Pozitivní zkušenost s náborem proto patří mezi výrazný faktor, který pomáhá firmu odlišit od ostatních a budovat její employer brand.