Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
V sobotu 6. července se rodina, nejbližší přátelé a bývalí kolegové rozloučili v pražském hotelu Olympik s Rostislavem Vondruškou, bývalým ministrem pro místní rozvoj ve Fischerově úřednické vládě. Zemřel v úterý 2. července, po dlouhé nemoci ve věku třiašedesáti let.
Vondruška zaměřil celý svůj profesní život na obor cestovní ruch. Vystudoval Fakultu ekonomiky služeb a cestovního ruchu na VŠE v Bratislavě. V devadesátých letech pracoval ve vysokých manažerských pozicích v hotelech, patřících významným světovým řetězcům etablovaným v Praze. Krátce se také angažoval jako generální ředitel Kongresového centra Praha a jako ředitel marketingu karlovarské firmy G. Benedikt.
Od roku 2002 do roku 2014 působil v pozici generálního ředitele ve vládní agentuře CzechTourism, zaměřené na podporu a rozvoj cestovního ruchu v České republice. Byl také jediným nejdéle působícím manažerem, v historii této instituce, kterou řídil 12 let, tedy i z pozice nadřízeného orgánu, Ministerstva pro místní rozvoj ČR, do jehož čela usedl jako ministr v letech 2009–2010.
Za jeho vedení agentury, došlo díky jeho úspěšné marketingové strategii, k nebývalému statisticky doloženému nárůstu příjezdů zahraničních turistů do Prahy a České republiky. Jednalo se zejména o turisty z USA, Kanady, Jižní Ameriky, Velké Británie a ze zemí bývalého Sovětského svazu, Číny a Japonska. Erudovaně a systematicky spolupracoval s tehdejšími krajskými vládami a nově vznikajícími destinačními managementy a zajišťoval jejich podporu a pomáhal zdokonalovat také propagaci slabě navštěvovaných tuzemských regionů.
Jedním z projektů, který společně se svým pracovním týmem uvedl na svět, je nejpopulárnější a v dnešní době již na trhu etablovaný a nejvíce českou veřejností navštěvovaný portál Kudy z nudy. Prostřednictvím tohoto marketingového nástroje se Vondruškovi podařilo dokonale propojit turistický segment B2C a společně s dalšími marketingovými aktivitami nebývale podpořit rozvoj domácího cestovního ruchu.
Nezanedbatelné jsou také jeho výsledky na poli spolupráce s profesními asociacemi v oboru cestovních kanceláří, gastronomie a hotelnictví, mj. implementace mezinárodní klasifikace ubytovacích zařízení, projekt CzechSpecials propagující českou gastronomii po celém světě a řada dalších, sloužících ke zvýšení úrovně tuzemských služeb.
Vondruška také propojil téma cestovního ruchu v řadě společných partnerských mediálních projektů s Českým rozhlasem (mj. Výlety na Dvojce) a Českou televizí (mj. Toulavá kamera).
Jeho posledním pracovním působištěm byl lázeňský rezort v Konstantinových Lázních, ve kterém zastával pozici ekonomického a obchodního ředitele.
Jméno Rostislava Vondrušky zůstane natrvalo zapsáno do historie českého cestovního ruchu a hotelnictví, jako jméno erudovaného manažera a odborníka. Pro ty, kteří s ním pracovali, také jako člověka zásadového, přímého a nadmíru přátelského.
Čest jeho památce!