Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
„Srpnové statistiky zahraničního obchodu pokračují v pozitivním trendu exportu. Výsledky ukazují meziroční nárůst vývozu o 11,5 % na 371,1 mld. Kč. Z teritoriálního hlediska se meziročně výrazně zvýšil export do zemí mimo EU, a to o 30,7 %,“ uvádí ve svém komentáři k aktuální statistice zahraničního obchodu Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
„Nejvíce z padesáti vybraných zemí rostl vývoz do Singapuru, meziročně o 261 %, země má ovšem nízký podíl na celkovém exportu České republiky. V tomto teritoriu jsme také nedávno úspěšně prezentovali české firmy zaměřené na interiérový design v rámci veletrhu FIND 2024. Jejich produkty s vysokou přidanou hodnotou na veletrhu silně rezonovaly. Mezi další země se zajímavým meziročním růstem patřily například Spojené státy (o 58,9 %) nebo Spojené království (o 46 %). Z pohledu segmentů se v srpnu nejvíce dařilo oborům, jako jsou počítače, elektronické a optické přístroje (41,9 %) a motorová vozidla (25,9 %),“ doplňuje šéf české exportní agentury.
I přes pozitivní výsledky je však podle něj nezbytné stále aktivně posilovat pozice českých exportérů na zahraničních trzích s využitím nástrojů a programů, které CzechTrade definuje ve své strategii. „Mimo to také vidíme přínos v konzultačních, vzdělávacích a networkingových akcích, příkladem je Meeting Point CzechTrade tento týden v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně či blížící se 3. ročník konference Future of Export Summit 2024, kterého se letos opět zúčastní výjimečné osobnosti českého byznysu a stovky českých firem,“ uzavírá Doležal.