středa 5. února 2025
ikona hodiny 16. 2. 2020 08:19

M.C.TRITON SONDA

Připraveni na digitální éru?

První díl odborné ankety konzultantské společnosti M.C.TRITON se zaměřuje na firmy podnikající v oblasti informačních technologií. Ty totiž musely začít na digitální revoluci reagovat už před několika lety. V jaké jsou situaci?

Jaromír Sadloň autor

senior konsultant M.C.TRITON pro oblast digitální transformace

Na tři stálé otázky odpovídali tentokrát respondenti ze segmentu informačních a komunikačních technologií.

  1. Jak se podle vás firmy ve vašem oboru připravují na digitální éru?
  2. Jak se na digitální éru připravujete uvnitř vaší firmy, jak to mění nebo ovlivní váš byznys model a co považujete za největší výzvu?
  3. Plánujete už investice do digitalizace a moderních technologií a kolik procent z celkového objemu investic představují?

Jaká jsou klíčová sdělení v odpovědích Vítězslava Šantrůčka, ředitele divize AVAST Business, Petra Vojty, obchodního ředitele ABRA Software, a Marka Růžičky, generálního ředitele DATASYS? Všichni se shodli, že digitální éra mění nároky zaměstnanců i zákazníků. Firmy podnikající v ICT musí provádět zásadní procesní redesign a transformují se tak, aby byly schopné být lepší v personalizaci, efektivitě a bezpečnosti či kvalitě. Velká část jejich podnikání je totiž digitální. Přechod ze standardních byznys modelů na ty odvážnější, v nichž informační systém nemusí být jenom produkt, který firmy vlastní, ale spíše špičková služba, které jim pomáhá v podnikání, je pro ně velkou výzvou.

V ABRA Software vnímají digitální éru komplexněji než jako pouhou digitalizaci dokumentů a procesů. Digitální éra v jejich pojetí je o propojení zdrojů dat se systémy jejich zpracování a s analýzou, která pomůže využití informací pro zrychlení rozhodování. Nestačí data sbírat, je potřeba je chápat a využít jich. Podobné modely se skrývají pod termínem prediktivní řízení. Většina investic, až 80 %, jde na interní projekty. Posledním realizovaným projektem je zapojení umělé inteligence do ERP řešení ABRA Gen a to včetně kompletního digitálního procesu schvalování.

V DATASYSu se aktuálně zaměřují se na digitalizaci procesů business inteligence ve smyslu automatizace finančního a projektového výkaznictví, finančních plánů a sledování plnění rozpočtů. Cílem je odhalení odchylek proti plánovanému nebo očekávanému stavu. V oblasti zákaznických projektů se soustředí na možnosti senzorických technologií a IoT platforem ve smyslu kooperativní inteligence strojů a algoritmické ekonomiky.

AVAST vše nejvíce vnímá z pohledu ochrany a bezpečnosti dat. Jde jim o to, aby firmy bezpečnost nepodceňovaly a naučily se s ní efektivně pracovat. Zaměřují se na vývoj řešení, které se bude umět o potenciální hrozby postarat.

Vyjdu-li ze zkušeností, které M.C.TRITON má v segmentu ICT byznysu, dovolím si říci, že v něm dochází k velké změně fungování procesů v obchodě (významně se mění role obchodníků) a že se dává důraz na efektivní řízení portfolia projektů. Zkrátka, je potřeba nejen řídit efektivně jednotlivé projekty, jak inovační, tak prozákaznické, ale koordinovat i celek.

 

Nejnovější články

Expertní pohled

Zaměstnanecké benefity se mění

Rok 2025 znamená důležité změny v oblasti zaměstnaneckých...
Aktuality

Nová evropská směrnice výrazně zdraží topení domácností

Hospodářská komora ČR vyjadřuje vážné obavy nad návrhem...
Expertní pohled

Digitalizace po česku

Umí český stát digitalizovat? Nebo je to jen...

Nejnovější Analýzy

Analýzy

Udržitelný cestovní ruch jako výzva pro české národní parky

Návštěvnost národních parků a chráněných krajinných oblastí v...
Analýzy

Práce ničí zdraví. V žebříčku vedou bolesti páteře a zad

Pouze každý sedmý zaměstnanec na sobě nepociťuje žádné...
Expertní pohled

DeepSeek – jak jej vidí kyberbezpečnostní expert?

Spuštění umělé inteligence DeepSeek vyvolalo mimořádnou vlnu zájmu...