Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) hlásí po rekordním dubnovém poklesu o více než 75 % květnová čísla přece jen optimističtější. Meziročně poklesl v EU prodej nových osobních automobilů o 52 %. Souhrnná evropská čísla pro prvních pět měsíců roku 2020 pak zaznamenávají pokles o 41,5 %, přičemž v každé z členských zemí pokles přesáhl 20 %.
Nejhůře postiženy byly Španělsko, Francie, Itálie a Německo. Tuzemský květnový pokles překročil 44 %, celkový pokles za prvních pět měsíců roku pak činí více než 30 %. Slabou náplastí tak může být fakt, že mladoboleslavská Škoda Auto z koncernu Volkswagen zvýšila ve stejném období svůj podíl na trhu EU z 5 % na 5,2 %.
Přes zpomalení poklesu nelze podle expertů počítat s významným oživením trhu. Důkazem jsou květnové britské prodeje, které za normálních okolností představují objem maximálně tří dnů, či Německo, kde k oživení nevede ani masivní podpora odbytu ze skladů.
Statistická data tak představují pro Česko poměrně silnou hrozbu. Propad automobilového trhu se může v rámci roku dostat na 25-30 % a to je pro zemi, kde automobilový průmysl tvoří desetinu HDP a takřka čtvrtinu exportu, fatální ztráta. Čísla tak potvrzují názory některých ekonomů i ředitelů firem ze segmentu automotive, že řešením pro budoucnost bude pro automobilové dodavatele orientace na jiné segmenty průmyslu. Dřív, než bude pozdě.