Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
S blížícím se podzimem čeká český cestovní ruch velká zkouška. Zájem domácích turistů s končící sezónou pomalu opadá a jak se zdá, ani s příjezdovou turistikou to prozatím nevypadá vůbec růžově. Již nyní víme, že dopady na příjmy z cestovního ruchu budou obrovské. Nejhorší scénáře predikují propad až o dvě třetiny, což v hodnotě znamená více než 200 miliard korun. A to je velká rána nejen pro celé odvětví, ale také pro státní rozpočet.
Jak ale nastartovat spotřebu lidí a udržet jejich zájem o služby v turismu po celý rok i mimo sezónu? Jednou z cest mohou být všem dobře známé vouchery. Existuje celá řada modelů, jak takový nástroj uchopit a tím reálně pomoci firmám na celém systému vydělat. Iniciativa Zachraňme turismus již v červenci v otevřeném dopise MMR nastínila svou snahu přispět odborným vedením v realizaci takových aktivit, aby byla přínosná a smysluplná pro všechny zapojené strany.
Nyní spouští vlastní online tržiště na podporu prodeje služeb v cestovním ruchu. Na jakém principu bude platforma fungovat nám prozradil Tomáš Barčík, předseda a spoluzakladatel iniciativy: „Podepsali jsme dvouletou smlouvu se švýcarskou společností RIX Group AG, která má 21 let zkušeností s exekucí voucherových a cashbackových akcí pro velké globální značky. Princip je jednoduchý. Konkrétní značka společně se zakoupeným produktem, třeba novým mobilem, věnuje svému zákazníkovi voucher v určité hodnotě, který je vázaný na nákup služeb v turismu. Na našem tržišti si pak zájemce vybere z nabídky služeb, například hotel, ubytuje se, obdrží od hotelu fakturu, tu pak společně s kódem voucheru nahraje do našeho systému a my mu na jeho bankovní účet pošleme peníze v hodnotě cashback voucheru. Jde vlastně o jakousi slevu, která ho motivuje nakoupit služby výhodněji.“
Klíčem k úspěchu je tedy zapojení co největšího počtu finančně zdravých a silných firem, které cítí potřebu pomáhat tam, kde je třeba, udržet podnikatelské subjekty a pracovní místa v cestovním ruchu a podpořit návštěvnost regionů Česka v kontextu společenské odpovědnosti.
Ladislav Hadáček, Managing Director RIX pro CZ, SK a HU a zároveň CCO v Zachraňme turismus k tomu dodává: „Naše zkušenosti s podobným typem akcí pro významné značky jsou skutečně bohaté. V minulosti jsme spolupracovali např. s Samsung, TCL, Zalando, Peugeot, Kärcher, Pepsi, Nivea, Postbank či Spanish Tourist Office. Ve spojení se Zachraňme turismus vidíme velkou příležitost, jak pomáhat v této byznysově velmi těžké době. Takové poslání je pro RIX natolik zásadní, že jsem osobně přijal formální roli v iniciativě, abych byl dění kolem oživování cestovního ruchu v České republice co nejblíže.“
Více info na www.zachranmeturismus.cz
Pod interním názvem Dáme voucher tak vzniká velmi zajímavý projekt s výrazným potenciálem i společenským přesahem. Nabídka služeb čítá nyní jednotky tisíc hned v několika kategoriích, podle slov provozovatelů chtějí v letošním roce překonat počet 10 000, aby si vybral skutečně každý.
Tržiště v beta provozu běží na adrese voucher.zachranmeturismus.cz a plány na jeho rozšiřování jsou velké: navýšení nabídky, sofistikovanější filtrování, zajímavý obsah kolem cestování v České republice a mnohé další funkcionality. Máme se na co těšit. Zachraňme turismus se také nebrání ani nevylučuje vstup investora, který by pomohl projekt akcelerovat a možná posunout na mezinárodní úroveň.