středa 5. února 2025
ikona hodiny 20. 1. 2021 11:07

CityZen v době koronavirové krize progresivně roste

Chytré oblečení vzdoruje pandemii

Zatímco řada firem během současné koronavirové krize řeší existenční problémy, chrudimský start-up CityZen®, který v roce 2018 začínal prakticky z nuly, na konci roku 2020 zaznamenal roční obrat blížící se 30 milionům korun. Meziroční růst dosáhl závratných více než 500 %. Základ úspěchu? Unikátní technologie úpravy materiálu, kterou CityZen® vyvinul a používá jako jediný na světě. Ze speciálně upravené 100% bavlny špičkové kvality šije pánská a dámská trika, na nichž není vidět pot, odolají špíně, nemačkají se, nemění tvar ani barvu a snižují tělesný zápach. Sortiment se průběžně rozrůstá o další novinky.

Foto: archiv CityZen
Foto: archiv CityZen

Za start-upem CityZen®, který v roce 2019 uspěl v celorepublikovém kole soutěže T-Mobile Rozjezdy, stojí tři inovátoři, chrudimští rodáci Martin Burkoň, Pavel Hrstka a René Němeček: „Rok 2020 byla jízda, kdy nám kolikrát stoupal adrenalin v žilách. Byl rozhodně zajímavý. Dost jsme improvizovali, protože pandemie covidu-19 nám na čas zavřela šicí dílnu, takže jsme téměř celé léto byli bez produktů a naskladňovali až v září. Naštěstí vánoční sezona a konec roku vyšly skvěle. Do roku 2021 jsme vstoupili natěšení, máme ambice udržet dosavadní tempo růstu,“ konstatují zakladatelé značky CityZen®.

Své know-how firma z konkurenčních důvodů tají. Zjednodušeně řečeno je „nepropotitelnost“ trik CityZen dána speciální úpravou, díky které materiál neodvádí pot na povrch látky, ale zachytí ho na vnitřní straně. Materiál je dokonale prodyšný a velmi rychle schne. Zmenšuje se tak i prostor pro množení vlhkomilných bakterií způsobujících nelibý tělesný zápach. Další mimořádnou vlastností, kterou při každodenním nošení oceníte, je odolnost trička vůči ušpinění a skvrnám – třeba od kávy, červeného vína, kečupu nebo ovocného freshe. Téměř nic na něm neulpí, nečistotu snadno setřete a zmizí beze stopy.

Milionový byznys se zrodil v hospodě u pivka

René Němeček, mimo jiné absolvent Textilní fakulty TU v Liberci, vzpomíná: „Kdysi dávno po jednom fotbalovém utkání jsme seděli v hospodě u pivka, náhle se objevila druhá vlna potu, která nás sportovce nehezky upravila. Vidina potu nebyla žádoucí a začali jsme s kamarády diskutovat, zda by s tím nešlo něco dělat.“ Značka chytrého oblečení CityZen® však oficiálně vznikla až o mnoho let později s příchodem dvou zkušených profesionálů Pavla Hrstky a Martina Burkoně.

První trika CityZen se prodala před Vánoci 2018, o rok později šlo už o tisíce kusů a vloni desetitisíce triček. Enormní zájem zákazníků přinesl růst výroby, prodeje a tržeb. V referencích, zveřejňovaných na webu CityZen i spotřebitelských webech, lidé oceňují komfort nošení a mimořádně praktické vlastnosti materiálu. Pozitivně je hodnocen také fakt, že CityZen® všechny své produkty šije v České republice a s maximálním respektem k přírodě – trika jsou 100% recyklovatelná, při výrobě jsou použity nejmodernější postupy, které šetří vodu (podléhají EU REACH legislativě). V současně době CityZen® prodává prostřednictvím svého e-shopu v České republice a na Slovensku a začíná expandovat také do dalších zemí.

Stejně jako v podobně efektivně fungujících malých firmách, kde rozhodovací procesy nebrzdí nekonečná schvalovací kolečka, dokáží i v CityZen® rychle reagovat na aktuální situaci. Během koronavirové pandemie tak vyvinuli speciální roušky CityZen, které odolají kapénkám, jsou antibakteriální, antivirové, velmi pohodlné i na dlouhé nošení a s atestem od Státního zdravotního ústavu.

A plány na rok 2021? „Letos uvedeme na trh trika pod košili, trika s dlouhým rukávem, stávající trika a polotrika dostanou nové barvy a chystáme také nový materiál dámských trik, kdy ke 100% bavlně přidáme elastan. Samozřejmě stále vyvíjíme další produkty, v plánu jsou pánské antibakteriální boxerky, prémiové košile, trika pro juniory a další,“ rekapituluje Pavel Hrstka.

Články autora Michaela Fialová Rozšafná

Nejnovější články

Expertní pohled

Zaměstnanecké benefity se mění

Rok 2025 znamená důležité změny v oblasti zaměstnaneckých...
Aktuality

Nová evropská směrnice výrazně zdraží topení domácností

Hospodářská komora ČR vyjadřuje vážné obavy nad návrhem...
Expertní pohled

Digitalizace po česku

Umí český stát digitalizovat? Nebo je to jen...

Nejnovější Aktuality

Expertní pohled

Zaměstnanecké benefity se mění

Rok 2025 znamená důležité změny v oblasti zaměstnaneckých...
Aktuality

Nová evropská směrnice výrazně zdraží topení domácností

Hospodářská komora ČR vyjadřuje vážné obavy nad návrhem...
Expertní pohled

Digitalizace po česku

Umí český stát digitalizovat? Nebo je to jen...