Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Pardubická společnost ERA je ve Spojených arabských emirátech dobře známa, její technologie fungují na letištích v oblíbených turistických destinacích v Abú Dhabí a Dubaji. Letištní systém, který sleduje provoz v okolí letiště Fujairah, byl navíc první systém svého druhu nejen v tomto pouštním státě, ale na celém Středním východě. ERA jej zprovoznila v roce 2014 a nyní podepsala smlouvu, která zajistí jeho spolehlivost a výkonnost na další léta.
Program servisních služeb zvaný MasterCare zaručí, že přehledový systém WAM (Wide Area Multilateration) instalovaný firmou ERA na Mezinárodním letišti Fujairah před sedmi lety, poběží spolehlivě a na plný výkon, bez ohledu na opotřebení dané obtížnými klimatickými podmínkami. Systém od pardubické firmy byl vybrán pro tuto pouštní oblast právě díky své unikátní schopnosti vydržet extrémní počasí v místech, kde teploty běžně šplhají k 60 stupňům nad nulou.
Leží dva kilometry jižně od města Fujairah ve stejnojmenném emirátu – jednom z regionů Spojených arabských emirátů, pouštního státu u Perského zálivu. Letiště je v provozu od roku 1987 a v současnosti se výrazně rozšiřuje. Staví se zde druhá přistávací dráha, stávající ranvej se prodlužuje, přibývají nové příjezdové cesty pro rolující letadla. Nová kontrolní věž je již hotova.
Systém sestávající ze sedmi pozemních stanic rozmístěných v okolí letiště má za úkol zlepšit pokrytí letištní příletové oblasti do vzdálenosti 60 námořních mil. Srdcem systému je centrální stanice, která provádí výpočty k určení polohy letadel, a poskytuje tím data pro místní řízení letového provozu.
„Pozemní stanice jsou vyrobeny tak, aby byly plně funkční v podmínkách horké a prašné pouště, v níž letiště leží. To znamená, že jsou uzavřené v kovových skříních, které nepropouštějí písečný prach a odolávají vysokým teplotám. Projekt na letišti Fujairah byl a je pro techniky firmy velkou výzvou, protože mnoho sensorů je umístěno v poušti, na odloučených místech bez infrastruktury,“ uvedl obchodní ředitel ERA Ondřej Chlost.