středa 5. února 2025
ikona hodiny 8. 5. 2021 10:26

Lidé chtějí cestovat. Jak pomoci cestovním kancelářím a hotelům?

Po roce fungování naší iniciativy Zachraňme turismus v dobách úplného rozvolnění i úplného uzamčení cestovního ruchu a ekonomiky vůbec máme již dostatek dat k tomu, abychom dokázali efektivně plánovat aktivity a modelovat scénáře budoucího vývoje v cestovním ruchu. Některé subjekty závislé na turistech se naučily přizpůsobovat novým podmínkám, jiné zatím vyčkávají, pokud jim to finanční situace ještě stále dovoluje.

Tomáš Barčík autor

zakladatel Dáme voucher a předseda Zachraňme turismus

Foto: Shutterstock.com
Zachraňme turismus! Foto: Shutterstock.com

O čem však není pochyb a zaznívá to z úst mnoha ekonomických analytiků i globálních expertů na travel segment, je skutečnost, že lidé jsou hladoví po cestování a čekají na jakoukoli příležitost, aby se mohli alespoň ve svém volném čase a o dovolených vracet ke svému „starému“ způsobu života.

Po Česku, nebo do zahraničí?

Nehledě na to, že část domácností zasáhla krize a tvrdě dopadla na jejich rodinné rozpočty, u lidí se stabilním a vyšším příjmem narostly od poslední aktivní sezony úspory, protože se jednoduše nedalo kam cestovat. A to ani po Česku. Otázkou zůstává, zda také sezona 2021 nebude spíše závislá na domácím cestovním ruchu, tedy českých turistech a jejich ochotě utrácet své úspory zde, což je však dobrou zprávou pro hotely, provozovatele atrakcí a cestovní kanceláře, které se na DCR specializují.

Dobrým signálem je zvýšený zájem o různé balíčky služeb a zvýhodněné ceny ve formě různých poukázek a slevových voucherů. Alespoň toto nám ukazuje počet stažených voucherů v našem projektu Damevoucher.cz, který jsme spouštěli v listopadu 2020 a do něhož se zapojila celá řada partnerů poskytujících ubytování a lázeňské pobyty, někteří regionální dopravci a agentury pořádající zážitkové akce. Na rozdíl od typicky slevových portálů jdeme cestou férových podmínek, aby se partner nedostával nabídkou pod svoje náklady a aby šlo tak skutečně o prodejní aktivitu, nikoli pouze o marketingový tah a kampaň, kterou vlastně nevydělává.

Kooperace, balíčky, kombinace služeb

Trendem letošního léta budou vedle cenových zvýhodnění a slev, které vždy lákaly cenově senzitivnější klientelu, také kombinace služeb. Provozovatelé totiž budou nuceni při cestě za zákazníkem spolupracovat a zvýšit tak společné šance. Velmi dobře s tímto konceptem pracují některé progresivnější destinační agentury, které nabádají právě ke kooperaci, a šikovní podnikatelé toho využívají. Vedle klasických a zavedených pasů a lokálních nabídek, jako například Lipno Card, Harrachov Card, Olomouc region Card, se začaly objevovat právě zmiňované balíčky zahrnující hned několik služeb, například ubytování, stravování, sportovní aktivity a zábavní atrakce, za které zaplatí zákazník méně, než kdyby si každou službu kupoval zvlášť. Tento trend zachytily i některé agregátory, které začaly mnohem lépe pracovat s produktem a přímo tak přispívají k „záchraně“ turismu, ať už v prodejní, či jen v čistě informativní rovině. Patří mezi ně kupříkladu Explorio, OutdoorTrip, TravelKing.

Dveře turismu otevřené

Cílem iniciativy Zachraňme turismus bude i pro tento rok navýšit počet spolupracujících poskytovatelů služeb, ať už v našem novém projektu Damevoucher.cz, kde dlouhodobě spolupracujeme například s cestovní kanceláří ATIS či s Leo Expressem a kde nabídku neustále obměňujeme podle plánovaných kampaní partnerů, nebo osvětou a vzájemnou podporou firem ke spolupráci, včetně potřebné konzultační činnosti. Dveře jsou u nás otevřené všem, zejména cestovním kancelářím a hoteliérům.

Nejnovější články

Analýzy

SOCR Retail Index: Mírný optimismus obchodníků trvá

SOCR Retail Index, pravidelný čtvrtletní průzkum Svazu obchodu...
Aktuality

Na Pražském hradě proběhne setkání lídrů e-commerce GECOM 2025

Akce GECOM 2025 představí klíčové trendy, inovace a...
Expertní pohled

Co je aktuálně nového v oblasti práce s daty?

V dnešní digitální době disponuje většina firem a...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled

Co je aktuálně nového v oblasti práce s daty?

V dnešní digitální době disponuje většina firem a...
Expertní pohled

Zaměstnanecké benefity se mění

Rok 2025 znamená důležité změny v oblasti zaměstnaneckých...
Expertní pohled

Digitalizace po česku

Umí český stát digitalizovat? Nebo je to jen...