středa 15. ledna 2025
ikona hodiny 1. 12. 2021 10:30

Na co je potřeba nezapomínat, když se okolnosti mění ze dne na den

Čtyři kroky k obrnění logistiky

Uplynulé roky odhalily slabá místa logistiky a poukázaly na to, že ne všechno lze naplánovat s ročním předstihem. Zde je přehled toho nejdůležitějšího, co by nemělo uniknout pozornosti nikoho, kdo potřebuje udržet svůj business v chodu.

GO! Express & Logistics
GO! Express & Logistics

Konec roku se i letos sešel s rapidním nárůstem koronavirových opatření. Plánování logistických procesů samo o sobě zahrnuje celou řadu faktorů, které je potřeba optimalizovat, kontrolovat a nastavovat.

Prověřte skladovací kapacity

Po Rakousku se cestou lockdownu vydalo už i Slovensko. Dá se očekávat, že další státy budou postupovat stejně. Aktuální situace má dopady hlavně na ty, kteří nespadají do kategorie nezbytně nutného sortimentu, jakým je například oděvní průmysl. Zajistěte dostatečné skladové kapacity pro zboží a polotovary, které se momentálně nemohou prodávat. Dočasný outsourcing skladování může dočasně navýšit kapacity tam, kde pokračuje výroba.

„V průběhu roku využívají naši klienti služby skladování s následnou distribucí. V. okamžiku rozvolnění jsme, jakožto dopravci, schopni zboží okamžitě expedovat, kamkoliv je potřeba,“ komentuje službu GO! Warehouse, obchodní ředitelka GO! Express & Logistics, Kateřina Benešová.

Jak flexibilní je váš přepravce?

Black Friday, Vánoce, povánoční výprodeje. Konec roku je velkou zkouškou kapacit na straně přepravců, především balíkových dopravců. V důsledku vytíženosti linek, výdejních míst či boxů dochází k výraznému zpomalení distribuce zboží. To je pro prodejce nejen problémem logistickým, ale také marketingovým. V případě uzavírání hranic se také v minulosti ukázalo, že ne každý přepravce je schopný zajistit stabilní tok zboží. Myslete na záložní plán, který udrží vaše zboží v chodu a nespoléhejte na jediného přepravce.

Myslete na hygienická opatření

Distribuce covidových testů, dostatek dezinfekčních přípravků, ochrana dýchacích cest. Dnes už téměř standardní vybavení každého pracovního prostředí. Zkontrolujte zásoby na svých pobočkách a zajistěte včasné zásobování.

„V současné době je potřeba zásobování hygienického vybavení ještě více nepodcenit. Nejen kvůli primární ochraně vlastních zaměstnanců, ale také jako prevenci proti souvisejícím omezením businessu. Tuto zkušenost jsme v loňském roce sledovali i přeprav potřeb pro Policii ČR, kde nedostatek vybavení znamená překážku ve výkonu služby,“ dodává Kateřina Benešová.

Efektivní komunikace udrží logistiku naživu

Vytvořte si kontaktní matici svých dodavatelů, abyste se snadno spojili s odpovědnou osobou, kdykoliv je potřeba. Nezapomeňte ani na zastupující kontakt. Stejnou matici si vytvořte v rámci vlastní firmy. Obé ideálně doplňte o seznam činností, v jejichž rámci se na kontakt můžete obrátit. Přelom podzimu a zimy je i bez pandemie obdobím častých nemocí a efektivní komunikace pomůže ve chvílích, kdy nelze ztrácet čas.

Nejnovější články

Aktuality

Dokonalá bouře na trhu s americkými vládními dluhopisy

Rok 2025 začal pro americké vládní dluhopisy pěkně...
Cestovní ruch

30 let inovací a podpory cestovního ruchu

Asociace turistických informačních center České republiky (A.T.I.C. ČR)...
Cestovní ruch

Nejvyšší slevy First minute platí do konce ledna

Slevová pobídka First minute je pro klienty cestovních...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled

Androxgh0st s Mozi útočí i na IoT a kritickou infrastrukturu

Výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd....
Expertní pohled

3 nejlepší obranné taktiky proti kyberútokům

Kybernetické hrozby se vyvíjejí již téměř čtyři desítky...
Expertní pohled

Devastující kyberútoky budou pokračovat

Slovenský Úrad geodézie, kartografie a katastra (ÚGKK) se...