Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Uplynulé roky odhalily slabá místa logistiky a poukázaly na to, že ne všechno lze naplánovat s ročním předstihem. Zde je přehled toho nejdůležitějšího, co by nemělo uniknout pozornosti nikoho, kdo potřebuje udržet svůj business v chodu.
Konec roku se i letos sešel s rapidním nárůstem koronavirových opatření. Plánování logistických procesů samo o sobě zahrnuje celou řadu faktorů, které je potřeba optimalizovat, kontrolovat a nastavovat.
Prověřte skladovací kapacity
Po Rakousku se cestou lockdownu vydalo už i Slovensko. Dá se očekávat, že další státy budou postupovat stejně. Aktuální situace má dopady hlavně na ty, kteří nespadají do kategorie nezbytně nutného sortimentu, jakým je například oděvní průmysl. Zajistěte dostatečné skladové kapacity pro zboží a polotovary, které se momentálně nemohou prodávat. Dočasný outsourcing skladování může dočasně navýšit kapacity tam, kde pokračuje výroba.
„V průběhu roku využívají naši klienti služby skladování s následnou distribucí. V. okamžiku rozvolnění jsme, jakožto dopravci, schopni zboží okamžitě expedovat, kamkoliv je potřeba,“ komentuje službu GO! Warehouse, obchodní ředitelka GO! Express & Logistics, Kateřina Benešová.
Jak flexibilní je váš přepravce?
Black Friday, Vánoce, povánoční výprodeje. Konec roku je velkou zkouškou kapacit na straně přepravců, především balíkových dopravců. V důsledku vytíženosti linek, výdejních míst či boxů dochází k výraznému zpomalení distribuce zboží. To je pro prodejce nejen problémem logistickým, ale také marketingovým. V případě uzavírání hranic se také v minulosti ukázalo, že ne každý přepravce je schopný zajistit stabilní tok zboží. Myslete na záložní plán, který udrží vaše zboží v chodu a nespoléhejte na jediného přepravce.
Myslete na hygienická opatření
Distribuce covidových testů, dostatek dezinfekčních přípravků, ochrana dýchacích cest. Dnes už téměř standardní vybavení každého pracovního prostředí. Zkontrolujte zásoby na svých pobočkách a zajistěte včasné zásobování.
„V současné době je potřeba zásobování hygienického vybavení ještě více nepodcenit. Nejen kvůli primární ochraně vlastních zaměstnanců, ale také jako prevenci proti souvisejícím omezením businessu. Tuto zkušenost jsme v loňském roce sledovali i přeprav potřeb pro Policii ČR, kde nedostatek vybavení znamená překážku ve výkonu služby,“ dodává Kateřina Benešová.
Efektivní komunikace udrží logistiku naživu
Vytvořte si kontaktní matici svých dodavatelů, abyste se snadno spojili s odpovědnou osobou, kdykoliv je potřeba. Nezapomeňte ani na zastupující kontakt. Stejnou matici si vytvořte v rámci vlastní firmy. Obé ideálně doplňte o seznam činností, v jejichž rámci se na kontakt můžete obrátit. Přelom podzimu a zimy je i bez pandemie obdobím častých nemocí a efektivní komunikace pomůže ve chvílích, kdy nelze ztrácet čas.