středa 5. února 2025
ikona hodiny 6. 12. 2021 17:13

Bankovní identitu si v roce 1 oblíbilo 97 % uživatelů!

O podobě univerzální „digitální občanky“ v Česku je podle všeho jasno. Popularita bankovní identity, kterou můžeme od začátku letošního roku prokazovat svoji totožnost v online komunikaci se státem a od léta i s firmami, rychle roste. A další růst ve využití bankovní identity coby „digitální občanky“ a také jako prostředku k provedení online podpisu dokumentů bude pokračovat i nadále. Vyplývá to z průzkumu, který v říjnu provedla agentura IPSOS pro Českou spořitelnu.

František Bouc autor

Česká spořitelna

Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com

Vůči státu se přes bankovní identitu prokázalo 39 % respondentů. „Již během prvního roku svého fungování si bankovní identita vydobyla značnou oblibu. V online komunikaci se státem ji během prvních devíti měsíců od jejího uvedení na trh využilo již 39 % respondentů. Celkem 97 % z nich potvrdili, že ji hodlají využívat i nadále,“ říká Petr Zíma, který v České spořitelně zodpovídá za bankovní identitu.

Dalších 31 % respondentů, kteří až dosud bankovní identitu k online komunikaci se státem nevyužili, připustili, že s jejím využitím také počítají, a 32 % zatím váhá.

Polovina lidí chce přes bankovní identitu komunikovat s firmami, oceňují online podpis smluv. Velký potenciál má bankovní identita v ověřování totožnosti vůči firmám. Jako prostředek, kterým chtějí prokazovat svoji totožnost vůči soukromým společnostem, ji označila téměř polovina všech respondentů (49 %). Nerozhodnuto je 29 % respondentů. Klienti firem oceňují zejména to, že prostřednictvím bankovní identity mohou již podepisovat smlouvy online (57 %), sjednávat produkty a služby (55 %), anebo se přihlašovat do firemních klientských zón (46 %).

První velkou firmou, která začala umožňovat klientům podpis smluv o penzijním spoření klientům podpis smluv prostřednictvím bankovní identity, je Česká spořitelna – penzijní společnost.

Boduje bezpečí a užitečnost

Důvodem, proč lidé preferují prokazovat online totožnost právě prostřednictvím bankovní identity, je bezpečnost uložení osobních dat v bankách. Osobní data již není potřeba sdílet s dalšími subjekty.

Za bezpečnou metodu ověření totožnosti označuje bankovní identitu nadpoloviční množství respondentů (52 %), bez ohledu na to, jestli se jedná o online komunikaci se státem či soukromými firmami.

Užitečnost bankovní identity, díky které si lidé nemusí vytvářet nová přístupová hesla na různé typy klientských účtů, vnímá ještě více lidí (64 % při komunikaci se státem a 60 % při komunikaci s firmami).

Články autora František Bouc

Nejnovější články

Expertní pohled

Zaměstnanecké benefity se mění

Rok 2025 znamená důležité změny v oblasti zaměstnaneckých...
Aktuality

Nová evropská směrnice výrazně zdraží topení domácností

Hospodářská komora ČR vyjadřuje vážné obavy nad návrhem...
Expertní pohled

Digitalizace po česku

Umí český stát digitalizovat? Nebo je to jen...

Nejnovější Aktuality

Expertní pohled

Zaměstnanecké benefity se mění

Rok 2025 znamená důležité změny v oblasti zaměstnaneckých...
Aktuality

Nová evropská směrnice výrazně zdraží topení domácností

Hospodářská komora ČR vyjadřuje vážné obavy nad návrhem...
Expertní pohled

Digitalizace po česku

Umí český stát digitalizovat? Nebo je to jen...