Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
O podobě univerzální „digitální občanky“ v Česku je podle všeho jasno. Popularita bankovní identity, kterou můžeme od začátku letošního roku prokazovat svoji totožnost v online komunikaci se státem a od léta i s firmami, rychle roste. A další růst ve využití bankovní identity coby „digitální občanky“ a také jako prostředku k provedení online podpisu dokumentů bude pokračovat i nadále. Vyplývá to z průzkumu, který v říjnu provedla agentura IPSOS pro Českou spořitelnu.
Vůči státu se přes bankovní identitu prokázalo 39 % respondentů. „Již během prvního roku svého fungování si bankovní identita vydobyla značnou oblibu. V online komunikaci se státem ji během prvních devíti měsíců od jejího uvedení na trh využilo již 39 % respondentů. Celkem 97 % z nich potvrdili, že ji hodlají využívat i nadále,“ říká Petr Zíma, který v České spořitelně zodpovídá za bankovní identitu.
Dalších 31 % respondentů, kteří až dosud bankovní identitu k online komunikaci se státem nevyužili, připustili, že s jejím využitím také počítají, a 32 % zatím váhá.
Polovina lidí chce přes bankovní identitu komunikovat s firmami, oceňují online podpis smluv. Velký potenciál má bankovní identita v ověřování totožnosti vůči firmám. Jako prostředek, kterým chtějí prokazovat svoji totožnost vůči soukromým společnostem, ji označila téměř polovina všech respondentů (49 %). Nerozhodnuto je 29 % respondentů. Klienti firem oceňují zejména to, že prostřednictvím bankovní identity mohou již podepisovat smlouvy online (57 %), sjednávat produkty a služby (55 %), anebo se přihlašovat do firemních klientských zón (46 %).
První velkou firmou, která začala umožňovat klientům podpis smluv o penzijním spoření klientům podpis smluv prostřednictvím bankovní identity, je Česká spořitelna – penzijní společnost.
Důvodem, proč lidé preferují prokazovat online totožnost právě prostřednictvím bankovní identity, je bezpečnost uložení osobních dat v bankách. Osobní data již není potřeba sdílet s dalšími subjekty.
Za bezpečnou metodu ověření totožnosti označuje bankovní identitu nadpoloviční množství respondentů (52 %), bez ohledu na to, jestli se jedná o online komunikaci se státem či soukromými firmami.
Užitečnost bankovní identity, díky které si lidé nemusí vytvářet nová přístupová hesla na různé typy klientských účtů, vnímá ještě více lidí (64 % při komunikaci se státem a 60 % při komunikaci s firmami).