úterý 21. ledna 2025
ikona hodiny 20. 6. 2022 14:52

Marketplace je příležitost, ne konkurence

To je hlavní vyznění tradiční networkingové akce Eshopista, která proběhla 16. června v pražské La Fabrice. Na dvě stovky účastníků z řad provozovatelů e-shopů si vyslechlo rady desítky mluvčích.

Foto: Daniel Mrázek
Marketplaces na Eshopistovi představili David Cikánek a Dušan Smoljak Foto: Daniel Mrázek

Hlavní tématem byly marketplaces, tedy internetová tržiště. Jde o prodejní portály, do kterých se může zapojit větší množství e-shopů. Dušan Smoljak z pořádající společnosti Acomware představil nový průzkum toho, jak se české e-shopy k marketplaces staví. Výsledky průzkumu se už brzy objeví na blogu Acomware.

Smoljak zároveň shrnul důvody, proč by e-shopy měly služby internetových tržišť využít. Je to cesta ke zvýšení prodejů a k novým zákazníkům, prodejcům se zároveň otevírá cesta na zahraniční trh a v neposlední řadě prodejci ocení širokou marketingovou propagaci. Na druhou stranu marketplaces podle Smoljaka v sobě ukrývají i úskalí. Prodejci mají nižší marže, ztrácí přímý kontakt se zákazníkem a upozadí svou značku. Zákazník totiž mnohem více vnímá známou značku internetového tržiště, jako je třeba Amazon, Alza, Heureka, Mall a další. Název e-shopu, který zboží nabízí, zákazník často přehlíží.

Foto: Eshopista.cz
Tématem setkání byla internetová tržiště Foto: Eshopista.cz

Petr Bena z Alzy ve svém vystoupení pak zdůraznil, že marketplaces v žádném případě nejsou pro e-shopy konkurencí, ale dalším prodejním kanálem. Díky portálu se známým jménem si e-shop získá i větší důvěru zákazníků – lidé velkým a ověřeným prodejcům věří. A proto věří i těm e-shopům, které tyto známé značky doporučí.

Marketplaces mají i další výhodu. Pro zákazníky je velmi obtížné zorientovat se v nepřeberném množství existujících e-shopů. Pokud se tyto e-shopy na některé z internetových tržišť připojí, mají větší pravděpodobnost, že si jich zákazníci všimnou.

Eshopista je uznávaná networkingová platforma, která už sedm let propojuje českou e-commerce scénu. Partnery letošního ročníku Eshopisty jsou Alza, Heureka Group, Zásilkovna, Skladon, Luigi’s Box, PPC Bee, Shoptet a kreativní agentura Blueglue. Mediálními partnery jsou Marketing & Media, zpravodajský portál Komoraplus.cz a měsíčník Hospodářské komory České republiky Komora.

Články autora Daniel Mrázek

Nejnovější články

Analýzy

České nemocnice nemají dostatečně zajištěnou kyberbezpečnost

Kybernetická bezpečnost je v českých nemocnicích zajištěna v...
Aktuality

Startuje Davos s tématem Trump 2.0

Startující ekonomické fórum v Davosu bude mít pravděpodobně...
Analýzy ze Spořky

Budoucnost je nejistá, připravte se na černé labutě!

Scénáře představují klíčový nástroj strategického plánování, zejména v...

Nejnovější Aktuality

Analýzy

České nemocnice nemají dostatečně zajištěnou kyberbezpečnost

Kybernetická bezpečnost je v českých nemocnicích zajištěna v...
Aktuality

Startuje Davos s tématem Trump 2.0

Startující ekonomické fórum v Davosu bude mít pravděpodobně...
Analýzy ze Spořky

Budoucnost je nejistá, připravte se na černé labutě!

Scénáře představují klíčový nástroj strategického plánování, zejména v...