Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Český dopravce Leo Express uspěl na Slovensku v soutěži na nového železničního dopravce na regionální trati mezi Bratislavou a jihoslovenským Komárnem. Informovalo o tom slovenské ministerstvo dopravy a ČTK.
Jak ve své tiskové zprávě uvádí ČTK, vlaky Leo Express by na 100 kilometrů dlouhé trase měly začít jezdit nejpozději v prosinci příštího roku. Slovensko ale nabídne dopravci, aby přepravu cestujících převzal už od 11. prosince letošního roku. Kontrakt v rámci závazku veřejné služby skončí v roce 2032.
O účast v soutěži projevilo zájem sedm dopravců, ve finále tendru předložily nabídky kromě Leo Expressu také slovenský národní dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) a také Yosaria Trains. Cestující na zmíněné trati od prosince 2020 přepravuje právě ZSSK, předtím tam více než osm let působil dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency českého podnikatele Radima Jančury.
Leo Express je soukromý železniční a autobusový dopravce, společnost v roce 2010 založil podnikatel Leoš Novotný. Loni poloviční podíl ve firmě získaly španělské státní dráhy Renfe a pětiprocentní podíl švédská firma EuroMaint.
„O výsledku kromě ceny rozhodovala i kvalitativní kritéria, jako je počet míst k sezení, klimatizované vozy, toalety či nízkopodlažnost,“ uvedl k soutěži slovenský ministr dopravy Andrej Doležal.
Po nástupu RegioJetu na zmíněnou trať zájem o využívání vlaků mezi Bratislavou a Komárnem prudce vzrostl, a to i kvůli novým obytným zónám v okolí slovenské metropole a dopravním zácpám na silnicích. Stát si tehdy také objednal více vlakových spojů. Mezitím byla otevřena nová rychlostní silnice, jež ulevila automobilové dopravě ve vesnicích u Bratislavy, kterými vede železniční trať do Komárna.