středa 15. ledna 2025
ikona hodiny 1. 11. 2022 05:56

Českému Švýcarsku chybí turisté, tak si je dokreslili

Přijeďte do Českého Švýcarska. To je hlavní vzkaz reklamní kampaně, která již odstartovala na internetu, v tisku i rádiu. Od 1. listopadu také pokryje billboardy po celé České republice. Akce, kterou připravila obecně prospěšná společnost České Švýcarsko ve spolupráci s Ústeckým krajem a agenturou CzechTourism, má jediný cíl – znovu přilákat turisty do destinace zasažené letos v létě ničivým požárem.

Vizuál: České Švýcarsko o.p.s.
Když chybí turisté, tak si je domalujeme Vizuál: České Švýcarsko o.p.s.

Naprostá většina turistických cílů v Českém Švýcarsku je veřejnosti opět přístupná, návštěvníci se sem však zatím vracejí jen pomalu. „Dopady na místní podnikatele jsou ničivé. Snažíme se jim proto maximálně pomoci s využitím dostupných propagačních nástrojů. S podporou Ústeckého kraje a agentury CzechTourism se nám podpořilo připravit kampaň, která má za cíl upozornit na bohaté možnosti vyžití v Českém Švýcarsku během podzimní sezóny. Z našeho pohledu je to ideální čas na poznávání krás tohoto regionu,“ komentuje aktuální situaci Jan Šmíd, ředitel obecně prospěšné společnosti České Švýcarsko.

Příprava kampaně – od prvotní myšlenky po finalizaci dat – zabrala méně než jeden měsíc. Základ tvoří šest poutavých vizuálů zacílených na aktivní cestovatele a rodiny s dětmi. V nich se snoubí fotografie s ilustracemi. Jedinečnou atmosféru Českého Švýcarska zachycují snímky od Jiřího Lízlera, předního českého fotografa, který se věnuje převážně segmentu hospitality. O ilustrace se postarala brněnská umělkyně Adéla Stopka. „Kreslené postavy ve fotografiích nahrazují turisty, kteří v Českém Švýcarsku aktuálně chybí. Věříme, že se s nimi veřejnost ztotožní a spojí příjemnou návštěvu regionu s užitečnou pomocí. Proto je i textové sdělení velmi jednoduché – chybíte nám tady, kdy přijedete?“ doplňuje Miroslav Kokta, marketingový manažer obecně prospěšné společnosti České Švýcarsko.

Spolutvůrci kampaně

Jiří Lízler, fotograf

Jiří Lízler je mezinárodně oceňovaným komerčním fotografem, který se specializuje primárně na segment hospitality. Jeho práce byly zveřejněny v řadě významných světových médií, jakými jsou Forbes, Vanity Fair nebo The Times. Seznam Lízlerových klientů čítá desítky renomovaných firem, například společnosti Microsoft, Marriott Hotels nebo Alza.cz. Pro kampaň byl vybrán díky svému jasně rozpoznatelnému rukopisu a technické vyzrálosti, kterou zhmotňuje do realizací s pomocí kompozitní fotografie, CGI a 3D.

Adéla Stopka, ilustrátorka

Adéla Stopka je respektovaná brněnská umělkyně a ilustrátorka, která pracuje převážně v digitálním prostředí, ale nebrání se ani práci s kvašem nebo akvarelovými barvami. Vášeň pro pohádky a magická stvoření přetavuje v dechberoucí kresby a ilustrace. Její portfolio zahrnuje řadu významných českých i zahraničních klientů, jako jsou Redbull nebo Fair Trade. Stopka se postarala o ilustrace ve fotografiích kampaně Českého Švýcarska.

Více informací najdete na www.ceskesvycarsko.cz nebo FB stránce České Švýcarsko – excelentní destinace.

V pozitivní vliv kampaně vkládá naděje také agentura CzechTourism. „Našim úkolem, který bereme jako srdeční záležitost, je lákat do České republiky turisty. Požár v Českém Švýcarsku jsme od začátku vnímali velmi citlivě – vždyť je to oblast, kde většina lidí pracuje v cestovním ruchu. Návrat turistů proto podporujeme, jak se dá, a oceňujeme nasazení všech, kdo se na tom podílí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a zároveň dodává: „Kampaň se podařilo vytvořit a spustit v rekordně krátkém čase. Má nápad, styl a unikátním způsobem spojuje fotografie, CGI a ilustrace. Věříme, že se bude líbit, lidi osloví, a tak do Českého Švýcarska přijedou!“

Destinace České Švýcarsko má skutečně co nabídnout – přírodní krásy protkané fascinujícími skalními útvary, které byly volbou i pro natáčení legendárních Letopisů Narnie a řady dalších pohádek. Cestovatelé mají také na výběr z množství služeb na špičkové úrovni, od ubytování přes wellness procedury až po zábavu pro rodiny s dětmi. „Tomu odpovídá i výsledný styl vizuálů. Chtěli jsme ukázat, jak pestrý mohou mít lidé u nás program. A zasadit jejich zážitky do fotogenických lokací, kterými je České Švýcarsko tak charakteristické,“ upřesňuje Kokta.

Kampaň běží v on-line prostoru, tištěných médiích, rádiích, od 1. listopadu také na OOH nosičích po celé České republice. Potrvá do konce listopadu 2022. Na jejím financování se podílel Ústecký kraj a agentura CzechTourism. Za prvních šest dnů vidělo vizuály v rámci proklikové kampaně více než tři miliony uživatelů internetu.

Články autora Evženie Belanová

Nejnovější články

Aktuality

Dokonalá bouře na trhu s americkými vládními dluhopisy

Rok 2025 začal pro americké vládní dluhopisy pěkně...
Cestovní ruch

30 let inovací a podpory cestovního ruchu

Asociace turistických informačních center České republiky (A.T.I.C. ČR)...
Cestovní ruch

Nejvyšší slevy First minute platí do konce ledna

Slevová pobídka First minute je pro klienty cestovních...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch

30 let inovací a podpory cestovního ruchu

Asociace turistických informačních center České republiky (A.T.I.C. ČR)...
Cestovní ruch

Nejvyšší slevy First minute platí do konce ledna

Slevová pobídka First minute je pro klienty cestovních...
Cestovní ruch

Smartwings přibyla pětina cestujících

Na svých pravidelných a charterových letech loni tuzemská...