čtvrtek 6. února 2025
ikona hodiny 3. 11. 2022 07:03

Jaká byla sezóna letních zájezdů v Evropě?

ČR se nevymyká pozitivním evropským trendům.

Podobně jako v České republice, i v celé Evropě se prodeje zájezdů a cestovních služeb vracejí k původním číslům předpandemického roku 2019. Nad úrovní roku 2019 jsou vykazovány prodeje dokonce ve 22,2 % evropských zemí. Celkově zaznamenal výjezdový cestovní ruch EU podle dat evropské asociace ECTAA během léta 2022 pokles oproti r. 2019 o přibližně 20 % (odpovědělo 61,1 % čl. zemí). České cestovní kanceláře a agentury v letošním roce předpokládaly návrat na 80-90 % obratu roku 2019, což se úspěšně podařilo. Zájem českých turistů o dovolené tak koresponduje s evropskými trendy.

Foto: Shutterstock.com
Jaká byla evropská turistická sezóna? Foto: Shutterstock.com

Podobná čísla vykazují i služební cesty, u kterých 76,4 % čl. zemí vykazuje obraty nižší než v roce 2019, z nichž 52,9 % však neklesly prodeje o více než 20 %.

Navzdory dobré letní sezóně pro outgoingové cestovní kanceláře a agentury, restart cestovního ruchu neprobíhal hladce. Oživení letecké dopravy se neobešlo bez komplikací, cca třetina letů v EU byla zpožděna či zrušena. To se promítalo i do činnosti cestovních kanceláří a snižovalo tak komfort z cestování samotným cestujícím.

Přiloženou infografiku zpracovala ECTAA (Evropská asociace profesních sdružení cestovních kanceláří a agentur) na základě odpovědí členských národních asociací v průběhu září a října 2022.

ECTAA-2022 Infographic

Zobrazit

Očekávání pro zimní sezonu 22/23 jsou skromná (44,4 % členských asociací ECTAA počítá s nižšími prodeji než v r. 2019) a ukazují na těžko předvídatelnou situaci cestovních kanceláří a agentur. Mezi hlavní obavy podnikatelů patří rostoucí náklady cestovních služeb, klesající disponibilní příjem zákazníků a také nedostatek kvalifikované pracovní síly v turismu

Články autora Kateřina Chaloupková

Nejnovější články

Aktuality

Solární elektrárny v EU vyráběly poprvé více energie než uhelné

Podle zprávy European Electricity Review elektrárny v Evropské...
Expertní pohled

DeepSeek je pro firmy hodně rizikový

Pokud si dnes otevřete libovolnou sociální síť, nevyhnete...
Aktuality

Česká módní značka propojuje módu s uměním

Módní značka Vuch, vedle nedávno představeného projektu Vuch...

Nejnovější Analýzy

Analýzy

SOCR Retail Index: Mírný optimismus obchodníků trvá

SOCR Retail Index, pravidelný čtvrtletní průzkum Svazu obchodu...
Analýzy

Udržitelný cestovní ruch jako výzva pro české národní parky

Návštěvnost národních parků a chráněných krajinných oblastí v...
Analýzy

Práce ničí zdraví. V žebříčku vedou bolesti páteře a zad

Pouze každý sedmý zaměstnanec na sobě nepociťuje žádné...