středa 22. ledna 2025
ikona hodiny 14. 11. 2022 09:56

Evropské řetězce vycházejí vstříc požadavkům veřejnosti na ekologické nakupování

Aldi testuje v Británii bezobalové řešení české firmy

Jeden z největších evropských maloobchodních řetězců Aldi otevřel ve Velké Británii ve městě Royal Leamington Spa zbrusu nový ekologický supermarket, jehož cílem je snížit průměrné emise CO2 produkované běžnými supermarkety o dvě třetiny. Součástí tohoto obchodu je i modul české firmy Miwa, nabízející bezodpadové nakupování kávy, oříšků, mandlí či semínek do opakovaně použitelných nádob. Odpadá tak drtivá většina jednorázových obalů. Česká firma obdobně spolupracuje například i s největším nizozemským řetězcem Albert Heijn, v Česku pak s řetězcem Albert.

Foto: Shutterstock.com
Trendem jsou ekologické supermarkety Foto: Shutterstock.com

„V Británii jde zatím o pilotní spolupráci. Je pro nás velice důležitá, protože Aldi má jen ve Velké Británii téměř tisícovku obchodů. Úspěch a implementace v dalších tamních obchodech závisí na tom, jak zareagují zákazníci a také jak komfortní a efektivní bude náš systém pro zaměstnance obchodu. Čísla po prvním měsíci provozu zatím vypadají velice dobře,“ říká výkonný ředitel společnosti Miwa Mirek Lizec.

„Velká Británie je v bezobalovém prodeji o kousek dál než například Nizozemsko nebo Česko. Ale ne o moc, celý obor je všude v Evropě pořád v plenkách. Řetězce testují, co jim bude fungovat. Zvětšuje se také tlak veřejnosti na ekologické nakupování, což se postupně projevuje i v legislativních požadavcích. Roste shoda na tom, že hory odpadu spojené s jednorázovými obaly nejsou v pořádku, a výrobci potravin i řetězce na to musejí a často i chtějí reagovat,“ dodává Mirek Lizec.

 

K prvním kontaktům mezi britskou pobočkou Aldi a firmou Miwa došlo před rokem a půl. Pilotní spolupráce měla začít už na podzim 2021, ale vše posunul covid-19. V Aldi si pak bezodpadové řešení Miwa testovali nějakou dobu interně, a nakonec se jej rozhodli vyzkoušet v novém obchodě nedaleko své britské centrály. Na tyto potraviny prodávané do vlastních nádob zákazníků nebo papírových sáčků poskytuje Aldi slevy, což je pro zákazníky vedle ekologických důvodů také neopominutelný motivátor.

Foto: MIWA
Velká Británie testuje české řešení Foto: MIWA

Řešení společnosti Miwa, se kterým uspěla již u několika evropských maloobchodních řetězců, je založeno primárně na opakovaně použitelných standardizovaných kapslích – kolujících mezi obchody, servisním centrem a výrobci – a na maximálním využití chytrých dat. Jedna taková kapsle během svého životního cyklu ušetří téměř 2 000 kusů jednorázových obalů. Důležité pro obchodníky je také fakt, že zmíněný systém nijak nenarušuje jejich dosavadní logisticko-operační procesy, naopak jim přináší ekonomickou a ekologickou výhodu. I proto Miwa právě úspěšně dokončuje jednání o spolupráci i s několika dalšími řetězci supermarketů v různých zemích Evropy.

Nejnovější články

Aktuality

Komora vítá start legislativního procesu k mistrovské zkoušce

Hospodářská komora České republiky oceňuje, že Ministerstvo průmyslu...
Expertní pohled

Města a obce mohou ušetřit více než polovinu výdajů za energie

Fotovoltaický trh v Česku prochází velkou proměnou. Zájem...
Trendy

Restaurace 2024: Stabilnější růst cen a chuť jíst zdravěji

Průměrná cena oběda v prosinci dosáhla 193,90 Kč,...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené

V novém roce 2025 přejeme úspěch nejen v podnikání

Redakce portálu KomoraPlus.cz přeje všem svým čtenářům nejen...
Nezařazené

Rozvoj Letiště Václava Havla Praha

Letiště Praha, provozovatel největšího českého mezinárodního letiště, podniká...
Nezařazené

Sledujte živě mezinárodní konferenci Klíčové faktory úspěchu

V pátek 6. prosince se slavnostním večer s vyhlášením výsledků...