čtvrtek 30. ledna 2025
ikona hodiny 1. 12. 2022 07:03

Cestovní ruch dostane 140 milionů korun

Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury i podpora marketingových aktivit. Na to se zaměřují dvě výzvy Ministerstva pro místní rozvoj, které podpoří cestovní ruch v České republice částkou 140 milionů korun.

Foto: Shutterstock.com
Miliony na turistickou infrastrukturu Foto: Shutterstock.com

 „Cestovní ruch je v posledních letech velmi zkoušeným odvětvím. Nejprve ho zasáhla tvrdá koronavirová opatření předchozí vlády, nyní čelí důsledkům ruské agrese na Ukrajině. Právě vyhlášené výzvy zlepší potenciál a konkurenceschopnost českých regionů, zvýší povědomí o zajímavých místech napříč Českou republikou a přispějí k zachování zaměstnanosti v tomto odvětví,“ přibližuje výzvy místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.

První vyhlášená výzva se zaměřuje na rozvoj základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu v regionech. Podpoří vybavenost turistických tras, rozvoj navigačních a informačních systémů v destinacích, úpravu lyžařských běžeckých tras, ekologicky šetrnou dopravu v turistických regionech i monitoring návštěvníků. Tím usnadní pohyb turistů v konkrétní destinaci, pomůže rozvoji investic do cestovního ruchu, rozšíří poskytované služby a zvýší jejich kvalitu.

Druhá výzva se zaměřuje na marketingové aktivity v cestovním ruchu. Jejím základním cílem je zvýšení povědomí o nabídce cestovního ruchu v destinacích, zkvalitnění a rozšíření produktové nabídky a zlepšení její koordinace. Podpoří projekty zaměřené na řízení destinací, realizaci marketingových výzkumů, produkty a zavádění inovací v cestovním ruchu, branding destinací a marketingovou komunikací. Novinkou této výzvy je, v reakci na dlouhodobý požadavek ze strany žadatelů, možnost uplatnění osobních, resp. mzdových nákladů souvisejících s realizací projektu.

Ve výzvě pro rozvoj základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu je připraveno 84 milionů korun. Výše dotace tvoří maximálně 50 % podílu uznatelných nákladů z celkového rozpočtu akce, maximálně však 10 milionů korun. Výzva na marketingové aktivity v cestovním ruchu má k dispozici 56 milionů korun. Výše dotace tvoří rovněž maximálně 50 % podílu uznatelných nákladů.

Články autora Veronika Hešíková

Nejnovější články

Názory

Michl chce do ČNB bitcoin. Možné to je, k užitku je asi jako zlato

Guvernér České národní banky chce, aby nakoupila miliardy...
Expertní pohled

Rok 2025 a Trump 2.0: Co čeká investory?

Rok 2024 byl bezesporu rokem technologických gigantů –...
Expertní pohled

E-commerce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

Vstupujeme do nové éry e-commerce, která redefinuje způsob,...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch

Praha potvrdila potenciál rozvoje turismu

Asociace hotelů a restaurací České republiky zveřejnila ve...
Analýzy

Jsou české hory příliš drahé?

Rozčarování českých turistů ze zimních radovánek na horách...
Aktuality

Smartwings zařadily do flotily jedenáctý nový letoun Boeing 737 MAX

Letecká společnost Smartwings rozšířila svoji flotilu o další...