Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Sazka je moudrá a zkušená dáma – Sportku lidé sázejí už šedesát pět let. Dnes se ze sázkařské legendy stává technologický premiant. Do širokého portfolia Sazky spadají nejen loterie a kurzové sázení, ale například i online hry, virtuální mobilní operátor či největší esportová liga v Česku a na Slovensku. Sazka je ve svém segmentu leaderem a její technologické zázemí je komplexní.
Zůstat svůj a udržet si tvář před konzervativními zákazníky, ale být i inovativní a rozhodovat se na základě špičkově zpracovaných dat, vyvíjet unikátní IT řešení a fungovat v podobné dynamice, jako super kreativní start-upy. To, co se někomu může zdát jako husarský kousek, je pro Sazku denním chlebem. Vsadit si oblíbenou loterii už dnes nevyžaduje ani nutnost vážit cestu na poštu nebo hledat trafiku s terminálem označeným ikonickou žlutou koulí. Zákazník si může vsadit rovnou online a využít mobilní aplikaci. Vše na první pohled působí přehledně a konzistentně, pod povrchem se ale skrývá složitý mechanismus, na jehož hladkém chodu se kromě špičkových manažerů Sazky podílí také velká míra vstupů od dalších externích dodavatelů. Dohromady jde o koncert zhruba sto subsystémů, které propojuje a synchronizuje díky jediné integrační platformě.
Zásadním krokem vpřed se pro Sazku stal hlavně vstup do světa online her, který přinesl nové příležitosti a portfolio světa zábavy tak získalo další rozměr. Zatímco původní generace zákazníků si oblíbila jako svůj herní rituál vyplňování tiketů a stírání losů, nabídka online her oslovuje dlouhodobě i skupinu hráčů, zvyklých řešit veškeré denní a běžné úkony přes internet přímo v online světě. Sazka se tak pyšní pestrou nabídkou online i offline služeb, a zatímco jinde si tyto složky jdou po krku, Sazka jim věnuje stejnou péči.
Televizní slosování, klasické stírací losy a síť kamenných poboček tak žijí v naprosté symbióze s divizí iGaming. S tím souvisí například velký boom online losů. „Některé hry nejdou od dodavatelů vůbec sehnat, a proto si je vytváříme sami. To jsou například naše unikátní online losy, což je ekvivalentem ke klasickým losům, akorát prstem seškrabujete políčka na telefonu. Legislativně je v tomto ohledu takovou perličkou, že pro online losy platí stejná pravidla jako pro klasické losy, tedy i jejich povinné emise. Může se ním proto občas stát, že se online losy vyprodají, přestože jde v podstatě o virtuální produkt,“ vysvětluje Jan Horyna, šéf iGamingové divize Sazky.
Klíčovým milníkem letošního roku byl pro Sazku projekt nazvaný Futurum. Až nevídaně obrovský projekt, proměnil infrastrukturu loterní jedničky: podařilo se zařídit kompletní datovou migraci a zmodernizovat spojení se všemi terminály. Na dveře teď klepe další technologický milník: NextGen Infrastructure, který zreviduje současný stav infrastruktury a procesů v Sazce a udělá funkční výhled na tři až pět dalších let, aby byla značka připravená v podstatě na všechno. Sazka musí být flexibilní, škálovatelná, a neustále propojující technologický pohled na infrastrukturu s tím byznysovým. Značka se odborníkům i lidem z ulice v minulosti zapsala do myslí jako lehce zkostnatělá firma. O to je ovšem větší překvapení, když zjistí, jak velké množství nových, moderních technologií Sazka využívá. A to například i v porovnání s bankovním prostředím, které bývá tradičně vnímáno jako lídr.
„Celý gigantický komplex Sazky je složený z více než stovky IT dodavatelů, kteří spolu komunikují navzájem ve stovkách procesů. K těm největším patří loterijní systém, na který jsou napojené tisíce terminálů, dále máme systém zajišťující naše online portfolio, kde je připojený také systém na kurzové sázky, dodavatelé casino her, a spousta větších a menších poskytovatelů, což doplňuje široký supportní tým. Naší přednostní je perfektní integrace všech systému na jedno, aby pro zákazníka vše tvořilo jeden příjemný celek,“ doplňuje Horyna.