Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Umělá inteligence, samoobslužné prodejny, data jako surovina 21. století, jak oslovit a zaměstnat generaci Z... Už posedmé zazní z jižních Čech stěžejní témata cestovního ruchu – Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) ve dnech 20. a 21. dubna pořádá odbornou konferenci cestovního ruchu Travelcon. Letošní ročník se opět navrátí na Výstaviště České Budějovice, konkrétně do zmodernizovaného pavilonu Z, který v nedávné době prošel rozsáhlou rekonstrukcí.
Důležitost cestovního ruchu se často podceňuje, přitom se jedná o průmyslové odvětví s obrovským finančním potenciálem. Na letošní ročník jsou proto pozvány velké společnosti, které to na svých datech ukážou. Konkrétně vystoupí Lukáš Kaczor a Filip Forstl z T-mobile s Petrem Zlámalíkem z Mastercard.
Na problematiku sběru dat naváže workshop o nové generaci Google Analytics. Poslední rok znamenal pro svět webové analytiky spoustu velkých změn, naučili jsme se žít s cookie lištou a teď si musíme zvyknout na nové Google Analytics 4. Adam Šilhan z Igloonet představí, v čem se liší GA4 model oproti Universal Analytics a jaký dopad na čísla lze očekávat.
Podle americké konzultační agentury McKinsey tvoří Generace Z (nejmladší generace vstupující na pracovní trh) 40 % globální zákaznické báze. A neustále se bude toto číslo zvyšovat. Zakladatelka platformy #HolkyZMarketingu Pavlína Louženská během přednášky provede nejzásadnějšími trendy, které Generace Z přináší, a poukáže na to, jak změnit komunikaci značky, aby rezonovala s publikem této generace.
Jak změní automatizace a umělá inteligence služby cestovního ruchu? Je pro hosta zásadní osobní kontakt? Co vše už v současné době lze nahradit automatizací? A jak se změní destinační marketing s příchodem Web 3.0 a umělé inteligence? V jižních Čechách jsou již otevřené bezobslužné prodejny, jak fungují? Je možné tyto technologie využít i pro další služby v regionech? O tom více s podnikatelem Jaromírem Poláškem a Markem Šípem ze společnosti ArrowSys, která v Česku představila první bezobslužné prodejny Contio.
Covid-19, tornádo na Moravě, požár v Českém Švýcarsku. Poslední roky přišly s řadou neočekávaných situací, na které nikdo z nás nebyl připraven. Mezi tématy proto nebude chybět krizový management v turismu, kde budou diskutovat nejpovolanější přímo z krizových štábů. Na diskuzi opět naváže workshop, kde by mělo vzniknout desatero řízení krizového managementu v tomto odvětví.
Jaká je udržitelnost cestovního ruchu jako jednoho z mála průmyslů životaschopných v příhraničí? Na Lipně o tom ví své. Přednáškového bloku o udržitelnosti, mýtech v oblasti zasněžování, případové studii Lipno nad Vltavou a obecném pohledu Asociace horských středisek České republiky (AHS ČR), která sdružuje provozovatele horských středisek a další organizace podílející se na cestovním ruchu na horách, se zúčastní mimo jiné generální ředitel skupiny CONDUCO Matěj Kratochvíl a ředitel AHS ČR Libor Knot.
Přednáškový blok Agenda pro turismus 2030 a inovace v praxi bude patřit expertovi na digitalizaci v průmyslu cestovního ruchu v DIH Tourism 4.0 Luďkovi Kührovi, který Vysvětlí východiska, která vyústila v Agendu pro turismus 2030 schválenou v rámci českého předsednictví Radě Evropy. Vysvětlí novou Evropskou strategii v datech v cestovním ruchu – Datové prostory DATA Spaces na příkladu projektu DATES a jaké vytváří příležitosti pro destinace, instituce a podniky v cestovním ruchu. Toto vše dá do kontextu s projekty CzechTourismu (GDS a eTurista). Přes souvislosti se potom dostane k příkladům a k projektům jako je UNEEQLY, na což naváže Angelika Dudová z Uneegly.com, která bude hovořit o digitalizaci Kulturního pasu ELBE/LABE a přípravě digitalizace existující karty HOSTýnsko.
V programu nebudou chybět ani investice, chování zákazníků při rezervaci v hotelu a další témata, která se připravují. Sledujte www.travelcon.cz
Spolupořadatelem letošního ročníku je již tradičně Destinační společnost Českobudějovicko-Hlubocko, hlavním partnerem agentura cestovního ruchu CzechTourism a hlavním mediálním partnerem je v tomto roce COT group.
Akce Travelcon se koná pod záštitou místopředsedy vlády ČR pro digitalizaci a ministra pro místní rozvoj Ivana Bartoše, hejtmana Jihočeského kraje Martina Kuby, 1. náměstka Jihočeského kraje Františka Talíře a primátorky statutárního města České Budějovice Dagmar Škodové Parmové.
Odborná konference Travelcon je spolufinancována v rámci projektu „Marketingové aktivity JCCR“, který je realizován za přispění prostředků státního rozpočtu České republiky z programu Ministerstva pro místní rozvoj.