středa 5. února 2025
ikona hodiny 3. 4. 2023 12:01

Čeští obchodníci jsou stejně efektivní jako Němci

Díky digitálním nástrojům zdvojnásobili počet kontaktů a udrželi si klienty

Rok 2022 donutil české firmy v souvislosti s pokračující finanční krizí a vysokou inflací přizpůsobit se prostředí, přesto však dosáhly úspěchu v evropském i globálním měřítku. Obchodníkům v České republice se podařilo uzavřít přes 40 % všech obchodů, díky čemuž se postavili na úroveň Německa. Významně se na tom podílely digitální CRM platformy, které pomáhaly v rámci klientské komunikace, uzavírání obchodů a interního managementu.

Foto: S
Čeští obchodníci se naučili využívat digitální nástroje a uspěli Foto: S

Úspěšnost českého obchodování oproti roku 2021 měla celkově rostoucí tendenci, zatímco v evropském a globálním měřítku kadence obchodů vykazovala spíše stagnaci. Češi také za rok 2022 více než zdvojnásobili počet svých kontaktů, čímž překonali většinu evropských i světových zemí. Tato čísla vycházejí z globálních dat estonského scale-upu Pipedrive, který kromě evropských zemí působí také v USA a v Jižní Americe.

„Moderní CRM platformy v uplynulém roce ukázaly, jak výrazně se mohou podílet na úspěšnosti při uzavírání obchodů a produktivitě interních procesů ve firmách. V České republice se oproti roku 2020 uzavřelo o třetinu více obchodů a dvojnásobně se rozrostla síť kontaktů menších a středních firem. To vyústilo v nové obchodní příležitosti a především jejich úspěšný vývoj,“ říká Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.

Češi mají úspěch v Evropě i ve světě s pomalu rostoucím počtem uzavřených obchodů oproti stagnující statistické křivce z Evropy, Spojených států i globálního trhu. Efektivitou obchodu překonalo Česko mimo jiné Francii, Švýcarsko či Velkou Británii a postavilo se na úroveň Německa. Za nejaktivnější měsíc celého roku se považuje březen, obchodně nejúspěšnějším dnem v týdnu je pondělí.

CRM platformy pomáhají efektivně obchodovat

Statistiky ukazují také důležitost správného nastavení interních procesů skrze CRM nástroje. Firmy díky jejich integraci a začlenění do procesů dokázaly úspěšně uzavřít více než 40 % všech obchodních příležitostí, dokončit 14 z naplánovaných 19 obchodních aktivit a navýšit počet celkových obchodních příležitostí o 35 % oproti roku 2020 a o 20 % oproti roku 2021.

„Ze správného využití CRM nejvíce těží malé a střední firmy, které mají méně komplexní interní struktury a dokážou ji využít pro maximalizaci produktivity a efektivity v rámci interních týmů. Tomu pomáhají i nativně integrované nástroje, které CRM platformy nabízí svým uživatelům a tím jim pomáhají šetřit náklady, než kdyby je firmy využívaly samostatně,“ dodává Veronika Danielová.

Nejnovější články

Expertní pohled

Zaměstnanecké benefity se mění

Rok 2025 znamená důležité změny v oblasti zaměstnaneckých...
Aktuality

Nová evropská směrnice výrazně zdraží topení domácností

Hospodářská komora ČR vyjadřuje vážné obavy nad návrhem...
Expertní pohled

Digitalizace po česku

Umí český stát digitalizovat? Nebo je to jen...

Nejnovější Aktuality

Expertní pohled

Zaměstnanecké benefity se mění

Rok 2025 znamená důležité změny v oblasti zaměstnaneckých...
Aktuality

Nová evropská směrnice výrazně zdraží topení domácností

Hospodářská komora ČR vyjadřuje vážné obavy nad návrhem...
Expertní pohled

Digitalizace po česku

Umí český stát digitalizovat? Nebo je to jen...