Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Situace na požárem postiženém Rhodossu se uklidňuje. Na jihu ostrova zůstává momentálně uzavřeno pouze šest hotelů, život na ostrově se vrací do normálu. Informuje o tom Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, která je ve spojení s Ministerstvem cestovního ruchu Řecka, řeckou centrálou GNTO a zároveň federací cestovních kanceláří FedHATTA.
Po devíti dnech trvajících požárů na ostrově Rhodos je situace zcela stabilizována. Požáry poničily přibližně 20 000 ha půdy, evakuováno bylo celkem 25 000 osob a požáry se dotkly 41 hotelů. Momentálně zůstává mimo provoz pouze šest hotelů na jihu ostrova, z celkového počtu více než tisícovky hotelů na celém ostrově.
Zásahy bezpečnostních složek a záchranného systému byly včasné a rychlé, což dokládá fakt, že nedošlo k žádným ztrátám na životech či vážným zraněním. V severní oblasti ostrova, kde se nachází mezinárodní letiště, tráví turisté z celého světa své dovolené bez omezení a jakýchkoliv komplikací. Díky zklidnění vývoje na ostrově se již během pátečního dne vrátili do ČR jak zástupci konzulárního odboru MZV ČR, tak i čeští a slovenští hasiči. Zrušena byla i speciální telefonní linka MZV a v sobotu také nouzový stav, který sloužil pouze ke zjednodušení administrativních postupů.
V pondělí 31. července se konala mezinárodní videokonference pořádaná evropskou asociací cestovních kanceláří ECTAA, které se zúčastnili zástupci AČCKA a české cestovní kanceláře. K téměř devadesáti účastníkům promluvili reprezentanti Ministerstva cestovního ruchu Řecka, dále z národní turistické centrály GNTO a řecké federace cestovních kanceláří FedHATTA.
Od minulé soboty a stupňování požárů na jihu Rhodu české cestovní kanceláře intenzivně řešily evakuaci přibližně 1400 klientů a zajištění náhradního ubytování či repatriaci zpět do ČR během nedělních a pondělních letů. Tuto mimořádnou situaci zvládly cestovní kanceláře vyřešit do 48 hodin. Čeští občané se dostali v pořádku domů repatriačními lety, které vyslaly cestovní kanceláře na své vlastní náklady na Rhodos, a rovněž komerčními lety, na kterých byla dotčeným klientům zajištěna volná místa. Klienti, kteří nechtěli odletět domů, byli ubytováni v hotelích mimo zasaženou oblast a dál pokračovali v dovolené.
AČCKA a zástupci členských cestovních kanceláří by chtěli poděkovat vrchnímu řediteli právní a konzulární sekce Ministerstva zahraničních věcí ČR Martinu Smolkovi a všem jeho kolegům za dosavadní spolupráci a především vstřícnou komunikaci v takto krizových situacích.