středa 5. února 2025
ikona hodiny 22. 8. 2023 07:02

Návštěv v restauracích ubývá, oblíbená je asijská kuchyně

Trendy ve stravování u zaměstnanců se začínají měnit. I když obědy už jen kvůli inflaci a zvýšeným výdajům za energie zdražují mírně, čím dál více lidí do restaurací nechodí. A  když, tak preferují asijské nebo indické provozovatele.

Foto: Lemon Pay
Češi chodí do restaurací méně, vyhledávají ty levnější Foto: Lemon Pay

„U nich vnímáme stabilní nebo levnější ceny a také nárůst zájmu o tento typ gastronomie. Častěji ale u našich karet pozorujeme placení v supermarketech v době oběda,“ prohlásil Zoltán Finta, obchodní ředitel přední české benefitní karty pro zaměstnance LemonPay. „Vidíme, že lidé začínají čím dál více kombinovat úspornější režim stravování s občasnou návštěvou restaurace.“

Ceny za obědy stále zdražují, i když tempo oproti začátku roku zpomalilo a celkově se jedná o jednotky korun. Průměrná cena se podle LemonPay liší od typu zaměstnance – u vyšších a manažerských pozic se jedná o 249 korun, zaměstnanci na nižších pozicích se pohybují s průměrnou cenou oběda kolem 185 korun. Ceny se liší také v rámci regionů, například na Moravě vyjde oběd o 20 až 30 korun levněji než v Praze.

„Lepší cenové podmínky a vyšší hodnotu v porovnání s ostatními evidujeme u provozovatelů asijských a indických restaurací, kteří po celou dobu lockdownu i období po něm lépe pracují s ekonomikou provozu. Za poslední léta od pandemie jsou jasným trendem a poráží ostatní typy restaurací,“ dodal Zoltán Finta, podle kterého zaměstnanci upřednostňují rychlost a provozovny v blízkosti místa zaměstnaní, případně donášky do kanceláře nebo domů v rámci home-office.

Zároveň je podle placení karty LemonPay patrný poměrně nový trend, kdy hodně lidí před návštěvou restaurace preferuje nákup jídla v supermarketech a stravování s připraveným obědem doma. „Jedná se o ekonomičtější přístup zaměstnanců, který ale kombinují s občasnou návštěvou restaurací, kde si chtějí dopřát kvalitnější jídlo. Určitě ale ubývá počet lidí, kteří chodí pravidelně každý den v poledne do restaurace. A to od začátku roku každý měsíc o jednotky procent,“ upřesnil Zoltán Finta. LemonPay patří mezi největší hráče elektronických stravenkových karet.

Nejnovější články

Expertní pohled

Zaměstnanecké benefity se mění

Rok 2025 znamená důležité změny v oblasti zaměstnaneckých...
Aktuality

Nová evropská směrnice výrazně zdraží topení domácností

Hospodářská komora ČR vyjadřuje vážné obavy nad návrhem...
Expertní pohled

Digitalizace po česku

Umí český stát digitalizovat? Nebo je to jen...

Nejnovější Analýzy

Analýzy

Udržitelný cestovní ruch jako výzva pro české národní parky

Návštěvnost národních parků a chráněných krajinných oblastí v...
Analýzy

Práce ničí zdraví. V žebříčku vedou bolesti páteře a zad

Pouze každý sedmý zaměstnanec na sobě nepociťuje žádné...
Expertní pohled

DeepSeek – jak jej vidí kyberbezpečnostní expert?

Spuštění umělé inteligence DeepSeek vyvolalo mimořádnou vlnu zájmu...