čtvrtek 6. února 2025
ikona hodiny 19. 10. 2023 11:31

Obrat prodaných zájezdů se zvýšil o 12 %

Čeští zákazníci nakupují dražší pobyty u moře s kompletními a kvalitními službami

Cestovní kanceláře a cestovní agentury v ČR hlásí vyšší prodeje zájezdů oproti minulému roku v průměru o 12 %. Letošní sezóna letních pobytů byla úspěšná, navzdory turbulentnímu vývoji v destinacích. Přestože se CK/CA letos potýkaly s nepředvídatelnými situacemi ve svých destinacích, jako jsou požáry, povodně, přívalové deště a hurikány, zemětřesení ad., převýšily prodeje zájezdů loňskou úspěšnou sezónu.

Foto: Shutterstock.com
Čeští zákazníci nakupují dražší pobyty u moře s kompletními a kvalitními službami Foto: Shutterstock.com

Dle ČSÚ vycestovalo v loňském roce na zahraniční dovolenou 5,3 mil. Čechů. Téměř 40 % z nich využilo služeb cestovních kanceláří a agentur. Prodeje v CK/CA ukazují, že za letošní rok lze očekávat minimálně stejnou výši realizovaných dovolených.

Průměrná cena prodaných týdenních zájezdů v CK/CA v loňském roce činila 18.600 Kč/os. (s leteckou dopravou) a 9.800 Kč/os. (autobusem). Ve srovnání s daty ČSÚ a individuálně organizovanými dovolenými v zahraničí byla průměrná cena zakoupených pobytů v CK/CA v r. 2022 vyšší o 16 %. Čeští turisté dlouhodobě utrácejí v cestovních kancelářích a agenturách vyšší částky, než když dovolenou plánují sami. Podobné je to i v letošním roce, kdy se v CK/CA prodávají týdenní zájezdy za průměrně 19.200 Kč na os. (letecky) a za 11.400 Kč na os. (autobusem).

K vyšším cenám prodaných zájezdů přispěla poptávka Čechů po hotelích vyšší kategorie, s kvalitními službami. V minulých 5 letech cestovní kanceláře a agentury běžně prodávaly pobyty ve 3* a 4* hotelích u moře. Od loňského roku se přesouvá poptávka po leteckých zájezdech k 5* hotelům u moře, s all-inclusive stravováním a dalšími doplňkovými službami za příplatek – např. privátní transfery z letiště, pokoje s výhledem na moře, seating v letadle ad.

V prodejích na podzim/zimu 2023 vedou poznávací zájezdy, a to z důvodu odložené poptávky z doby pandemie. Dále směřují čeští turisté k moři do zemí především blízké exotiky. Destinace jako jsou Egypt, Turecko, Maroko, Spojené arabské emiráty, Omán, Jordánsko, Kapverdské a Kanárské ostrovy či Portugalsko vedou v žebříčku nejprodávanějších pobytových zájezdů v podzimním období. Pokračujícímu vysokému zájmu o pobyty u moře i v mimo sezóně přispělo příznivé zářijové počasí.

Články autora Kateřina Chaloupková

Nejnovější články

Aktuality

Česká módní značka propojuje módu s uměním

Módní značka Vuch, vedle nedávno představeného projektu Vuch...
Aktuality

Největší setkání eventových profesionálů v regionu

Po loňském úspěchu se do Pardubického kraje vrací...
Analýzy

SOCR Retail Index: Mírný optimismus obchodníků trvá

SOCR Retail Index, pravidelný čtvrtletní průzkum Svazu obchodu...

Nejnovější Cestovní ruch

Analýzy

Udržitelný cestovní ruch jako výzva pro české národní parky

Návštěvnost národních parků a chráněných krajinných oblastí v...
Cestovní ruch

Tenerife je pro každého. I pro náročné!

Cestovní kancelář Canaria Travel, turistická centrála Tenerife a...
Cestovní ruch

Praha potvrdila potenciál rozvoje turismu

Asociace hotelů a restaurací České republiky zveřejnila ve...