čtvrtek 23. ledna 2025
ikona hodiny 20. 11. 2023 11:57

V Kodani ochutnali Česko. A chtějí cestovat víc

Dánští a švédští odborníci na cestovní ruch, nákupčí a klíčoví influenceři. Ti všichni nedávno v Kodani vařili po česku. A to pod taktovkou šéfkuchařky tamní michelinské restaurace Geranium Kristíny Nemčkové. Sérii akcí Tastes of Czechia uspořádalo zahraniční zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Skandinávii a Finsko. S cílem umožnit Dánům a Švédům ochutnat vysokou úroveň české gastronomie a tuzemská vína s dlouhou tradicí. 

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com
Česko láká Dány na gastronomii Foto: Shutterstock.com

Akce se uskutečnila po čtyřleté pauze. Mimo jiné proto, že aktuální průzkumy hovoří o rekordním počtu prodaných zájezdů a vysoké ochotě Dánů utrácet za zahraniční dovolenou.

Letos ve 3. čtvrtletí se v tuzemských hotelech, apartmánech a pensionech ubytovalo téměř 53 tisíc Dánů, což znamená o cca 4 % víc než ve stejném období loni. V průměru u nás Dánové trávili 3,78 dne a celkem tu přenocovali v téměř 147 tisících případech. Pokud se nám bude dařit plnit klíčové výzvy, které nás v cestovním ruchu čekají příští rok, mohli by k nám obyvatelé Dánska jezdit ještě víc. Výzvy totiž – kromě rozumného mixu domácích a zahraničních turistů – jsou: řešit udržitelnost a aktivní turismus. Obojí je Dánům vlastní a v Česku máme co nabídnout,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Máme tu nejlepší systém turistického značení na světě, velkou tradici sportu a outdoorových aktivit a taky kvalitní světově známé lázeňství zapsané i na seznam UNESCO. A jak jsme prezentovali právě v Kodani, po celém Česku máme i velmi kvalitní restaurace a vinařství.“

Součástí akce Tastes of Czechia byly kromě části, kde se po česku vařilo, také B2B workshopy. Zúčastnilo se jich sedm organizací a firem z Česka, a to Magistrát města Brno, Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, Mondial DMC, ENSANA hotely, Stage Hotel, Resort Svatá Kateřina a Národní vinařské centrum. Díky agentuře CzechTourism se během nich nově navázaly či posílily obchodní kontakty s dánskými a švédskými subjekty tak, aby se podpořil prodej tuzemských výrobků a služeb v těchto zemích. Nechyběla ani ochutnávka regionálních produktů a degustace moravských a českých vín.

Jsem velice ráda, že si hosté, soudě podle jejich zpětné vazby, odnesli z akce „Tastes of Czechia“ intenzivní zážitek. A že si přípravu moderní české kuchyně s takovou osobností, jakou je vítězka soutěže Czech Masterchef, která nyní působí v jedné z nejlepších restaurací na světě, Kristína Nemčková, maximálně užili,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Skandinávii a Finsko Lucie Vallin a dodává: „Věřím, že jsme tak Dány i Švédy inspirovali k návštěvě Česka a mám radost, že jsme pomohli s navázáním a podporou obchodních partnerství.“

Obdobný cíl měla i pozdější akce na české ambasádě v Kodani, kde se představil Jihomoravský kraj. Byla určená pro importéry vína, someliéry, influencery a další. Kromě agentury CzechTourism se ní podílelo Národní vinařské centrum, město Brno a Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava.

„Gastronomie ve spojení s vinařskou i pivní turistikou bude v příštím roce jedním z hlavních produktových témat, na která se zaměříme. Cílem těchto aktivit je propagovat Česko jako destinaci pro skvělé gurmánské zážitky a celkově posílit atraktivitu vnímání české kuchyně v zahraničí. Tomu pomáhá i větší povědomí o českých vínech a pivech, která jsou svojí kvalitou na světové úrovni,“ uzavírá ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Aktuality

Komora vítá start legislativního procesu k mistrovské zkoušce

Hospodářská komora České republiky oceňuje, že Ministerstvo průmyslu...
Expertní pohled

Města a obce mohou ušetřit více než polovinu výdajů za energie

Fotovoltaický trh v Česku prochází velkou proměnou. Zájem...
Trendy

Restaurace 2024: Stabilnější růst cen a chuť jíst zdravěji

Průměrná cena oběda v prosinci dosáhla 193,90 Kč,...

Nejnovější Cestovní ruch

Aktuality

CHKO Soutok přinese zvýšenou administrativní a finanční zátěž

Vyhlášení Chráněné krajinné oblasti (CHKO) Soutok přinese Břeclavsku...
Cestovní ruch

Lázeňská místa hledají inspiraci. Víte o nějaké?

Zdařilá rekonstrukce, přebudování interiéru, solitérní objekt, umělecké dílo,...
Cestovní ruch

Východní Morava zve turisty v podcastech

Centrála cestovního ruchu Východní Moravy zve milovníky historie,...