Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Co lidé a firmy očekávají od institucí veřejného sektoru? Mohli bychom odpovědět, že zcela jistě kvalitní, rychlé, bezpečné a uživatelsky přívětivé služby. Ale asi ještě upřímnější odpověď by zněla: „Aby toho po nás chtěly co nejméně!“ A to i když něco potřebují při své činnosti ony, nebo i když něco potřebujeme my – občané/klienti, kteří si veřejnou správu platíme ze svých daní.
Občané chtějí moderní veřejné služby poskytované v listinné, ale zejména v digitální podobě. Dnešní občan nechce ztrácet svůj produktivní čas obcházením úřadů. Chce a dnes již má dokonce i zákonem svěřená práva na digitální služby. Tedy primárně sdílení údajů, které o něm stát vede napříč celou veřejnou správou, ale i dalšími subjekty, jako jsou banky, pojišťovny, operátoři, dodavatelé plynu, vody, elektřiny atd. Bohužel státu stále chybí odborníci, kteří by věděli, jak, a hlavně proč se má veřejná správa změnit, aby byla schopna fungovat tak, jak potřebují občané a jak již dnes říkají zákony. Aby se tento nedostatek odborníků podařilo co nejrychleji odstranit, připravila Vysoká škola CEVRO manažerský postgraduální program, MPA s názvem Moderní veřejná služba, který je určen těm, kteří pracují ve středním či vyšším managementu institucí veřejného, ale i soukromého sektoru a kteří mají ambici stát se tím, kdo se bude moci podílet na historické přeměně veřejné správy na moderní veřejnou službu.
Titul získaný studiem určeným pro manažerky a manažery v oblasti veřejné správy a nestátních neziskových organizací. Podmínkou studia je předchozí získání vysokoškolského vzdělání. Představuje variantu studia Master of Business Administration (MBA) uplatňovaného v soukromé sféře. Jde o ucelený vzdělávací systém a program, MPA je obecně celosvětově uznáván.
Více informací o programu najdete na webových stránkách www.cevro.cz.
„Uvědomujeme si, že pro oba sektory mohou být motivace ke studiu stejně jako vnímání a pojetí obsahu a zaměření studia rozdílné, ale jsme přesvědčeni, že společné studium tyto rozdíly setře a nakonec vznikne jednotně smýšlející skupina odborníků se společným cílem, vytvořit modernější klientsky orientovanou veřejnou službu pro všechny občany. Studující z veřejné správy budou po studiu primárně připraveni ke kontinuální aktualizaci a standardizaci všech agend a procesů veřejného sektoru a ti, kteří přijdou studovat ze soukromého sektoru, zase budou schopni lépe a odpovědněji pomoci státu definovat, jak mají jednotlivé služby vypadat a fungovat. Studijní program Moderní veřejná služba připravila skupina lidí, kteří se problematice veřejné správy a její modernizace věnují jak teoreticky, tak i prakticky mnoho let, a jak sami uvádějí, jejich hlavní motivací je předat své praxí ověřené znalosti mladším, kteří budou mít nejen získané znalosti i potřebné dovednosti, ale hlavně chuť a sílu tuto revoluční změnu dotáhnout do úspěšného konce. Což také znamená, že budou mít nejen potřebné odborné argumenty, ale i osobnostní předpoklady poprat se s rezistencí veřejné správy vůči změnám a že také dokáží na svoji stranu získat v danou chvíli vládnoucí politickou reprezentaci i zákonodárce.“ Tak motivaci a cíle programu vysvětluje garant studijního programu PhDr. Robert Ledvinka, který se problematice veřejné správy, procesní transformace a veřejným financím věnuje téměř 30 let a který je spojen s vytvořením legislativního rámce digitalizace veřejné správy, včetně zákona o právu na digitální služby, dále s vytvořením architektury eGovernmentu, vybudováním Základních registrů veřejné správy či s vytvořením architektury projektu Procesního modelování agend nebo vládní Strategie rozvoje veřejné správy.