Úterý 2. července 2024
ikona hodiny23. 5. 2024 09:16

COTakhle snídani na téma... ... hotel jako produkt

Hotel není rohlík

Další ze série expertních panelových diskusí věnovala komunikační agentura COT group hotelům a hoteliérům. Tedy oblasti, kterou v Česku tvrdě poznamenaly jak covidové restrikce, tak inflace. Poslední čísla ale ukazují, že i český hotelový trh akceleruje. Kde jsou jeho největší problémy?

Petr Karban Petr Karban autor

Novinář, marketingový expert. Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí jako Creative & Content Director a šéfredaktor několik titulů včetně publicistického portálu KomoraPlus.

Foto: Shutterstock.com COTakhle snídani na téma… … Hotel jako produkt Foto: Shutterstock.com

O tom na půdě Hospodářské komory v pražském Florentinu ve středu 22. května s hoteliéry diskutovali travel influencerka HamiCzech, hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda, obchodní a marketingový ředitel hotelu Mandarin Oriental Prague Štěpán Malý, strategický hotelový konzultantMilan Pavelka, CEO společnosti Krokem Ondřej Špaček, specialistka komunikace na sociálních sítích z pořádající agentury COT group Kateřina Valigurová a Adam Vodička, zakladatel ANYBODY role play & immersive experience hotelu.

Dvouhodinová debata odkryla čtyři zásadní směry, které lze lakonicky shrnout do slov Spolupráce, Lidé, Technologie, Komunikace.

Naprosto stěžejní se pro hotely ukazuje spolupráce s regiony a regionálními destinačními agenturami. Hotel není rohlík, je to služba navazující na privátní i byznysový turistický ruch a to, co Česku chybí, je právě synergie širších vztahů. A silnější finanční podpora z národní úrovně.

Druhým problémem je nedostatek a nízká kvalita personálu. Jak ale zaznělo z pléna, za mnohé si hotely a hoteliéři mohou sami – obor má nízkou prestiž, často se pohybuje v oblasti šedé ekonomiky a to znamená především nízké přiznané mzdy a nejistotu. I proto možná po odborném studiu zůstává v oboru pouze mizivé procento absolventů.

V debatě se objevilo i téma trendů a technologií. Jak upozornil Adam Vodička a souhlasili všichni ostatní panelisté i hosté, i s ohledem na problém s personálem je nutno hledat především možnosti, jak využít technologie k tomu, aby se lidé v hotelích mohli věnovat tomu, co technologie neumějí – nadstandardní péči o hosty. Pokud jde o trendy, jednoznačně dominující je personalizace služeb. Nároky a požadavky hotelových hostů totiž nejsou unifikované, naopak se velmi výrazně liší, v první řadě generačně.

Poslední část diskuse byla věnována marketingu, v němž stále větší roli mají sociální sítě a infuenceři – právě ty totiž umožňují respektovat potřeby, požadavky a zvyky jednotlivých cílových skupin. Často ale hotely zapomínají na autenticitu, uvěřitelnost a adresnost obsahu.

A bohužel platí, že všechna negativa se silněji projevují v regionech, u menších hotelů, které nemají dostatečný aparát. Ani velká města se však problémům nevyhýbají. Výjimkou se zdají být Brno a Mariánské lázně, kde podle slov Ondřeje Špačka a Adama Vodičky dokázali pod vedením zapálených nadšenců najít společnou řeč lidé z veřejné i privátní sféry.

(Obsáhlejší materiál z panelové diskuse přinese červnové vydání měsíčníku Komora)

Články autora Petr Karban

Nejnovější články

Cestovní ruch
Pražské hotely porážejí po dlouhých letech Vídeň!

Květen přinesl vynikající čísla pro české hotely a...

Za nárůstem Českého trhu není ani tak obsazenost...

A jaké bude léto? „Hotely se rychle plní,...

Květen je vrchol turistické sezóny. Dlouhé roky to...

Graf jinak dobře ukazuje vývoj turismu během uplynulých...

Aktuality
Vědeckou Cenu Josepha Fouriera získal Juraj Síč

Vítězové převzali ceny na slavnostním ceremoniálu v sídle...

Druhé místo a zároveň speciální cenu IT4Innovations získala...

Cílem soutěže je ocenit mimořádné vědecké práce se...

Soutěž byla pojmenována po Josephu Fourierovi, francouzském matematikovi...

Expertní pohled
Tuzemský průmysl nadále klopýtá

V červnu proto dále poklesla výroba, stejně nové...

Tuzemský průmysl bude v nejbližších měsících přinejlepším přešlapovat...

Celkově odhadujeme, že průmyslová produkce skončí za letošní...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Pražské hotely porážejí po dlouhých letech Vídeň!

Květen přinesl vynikající čísla pro české hotely a...

Za nárůstem Českého trhu není ani tak obsazenost...

A jaké bude léto? „Hotely se rychle plní,...

Květen je vrchol turistické sezóny. Dlouhé roky to...

Graf jinak dobře ukazuje vývoj turismu během uplynulých...

Cestovní ruch
Cestovatelský systém DROZD nově v Portálu občana

Z výsledků nedávného průzkumu agentury CzechTourism vyplývá, že 60...

Cestovní ruch je v České republice v gesci ministerstva pro...

Třetím doporučením ministerského poradce je nainstalovat si do...

K co možná nejhladšímu průběhu zahraničních letních dovolených českých...

Cestovní ruch
Kongresové centrum Praha posiluje globální renomé sobě i Praze

Obchodní čísla za minulý rok naznačují, že budou...

KCP si za svého hostitele volí politické špičky,...

Cílení na velké mezinárodní konference se centru vyplácí...