Pražské hotely porážejí po dlouhých letech Vídeň!
Cestovní ruch 1. 7. 2024 16:35Květnová data poradenské společnosti STR potvrdila výborný trend předcházejících měsíců. Česká republika (tažená Prahou) po dlouhých letech překonala v tržbách...
Květnová data poradenské společnosti STR potvrdila výborný trend předcházejících měsíců. Česká republika (tažená Prahou) po dlouhých letech překonala v tržbách...
Společnost Eviden ve spolupráci s Velvyslanectvím Francie v Praze již počtrnácté ocenila práce mladých vědců v rámci Ceny Josepha Fouriera....
Český průmysl zakončil první polovinu roku nevalně. Index nákupních manažerů PMI poklesl z květnových 46,1 na 45,3 bodů. To znamená,...
V posledním červnovém týdnu zasedala domácí centrální banka, která měla znovu uvolňovat svoji utaženou měnovou politiku. Banka proti očekávání analytiků snížila...
Více než tisícovka zaměstnanců po celém Česku vystavila svým zaměstnancům známky z 15 předmětů, tedy oblastí, na které mají zaměstnavatelé vliv....
Změny se týkají pouze dohod o provedení práce (DPP), nikoliv dohod o pracovní činnosti (DPČ). Podle současné právní úpravy je...
Ministerstva zahraničních věcí a pro místní rozvoj před začátkem letní sezony představila několik opatření, která mají přispět k bezproblémovému průběhu...
Úsporná opatření, která ČEZ v reakci na energetickou krizi přijal ve svých kancelářích v roce 2022, zafungovala. Meziročně se ve...
Posun do prémiového segmentu poskytovatelů kongresových služeb přineslo v roce 2024 Kongresovému centru Praha (KCP) zvýšenou poptávku po krátkodobých pronájmech...
Společnost Up Česká republika opět posouvá na novou úroveň platby za kulturu, sport, dovolenou, obědy, potraviny či léky prostřednictvím zaměstnaneckých benefitů....
Všechny výsledky
Další ze série expertních panelových diskusí věnovala komunikační agentura COT group hotelům a hoteliérům. Tedy oblasti, kterou v Česku tvrdě poznamenaly jak covidové restrikce, tak inflace. Poslední čísla ale ukazují, že i český hotelový trh akceleruje. Kde jsou jeho největší problémy?
Novinář, marketingový expert. Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí jako Creative & Content Director a šéfredaktor několik titulů včetně publicistického portálu KomoraPlus.
O tom na půdě Hospodářské komory v pražském Florentinu ve středu 22. května s hoteliéry diskutovali travel influencerka HamiCzech, hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda, obchodní a marketingový ředitel hotelu Mandarin Oriental Prague Štěpán Malý, strategický hotelový konzultantMilan Pavelka, CEO společnosti Krokem Ondřej Špaček, specialistka komunikace na sociálních sítích z pořádající agentury COT group Kateřina Valigurová a Adam Vodička, zakladatel ANYBODY role play & immersive experience hotelu.
Dvouhodinová debata odkryla čtyři zásadní směry, které lze lakonicky shrnout do slov Spolupráce, Lidé, Technologie, Komunikace.
Naprosto stěžejní se pro hotely ukazuje spolupráce s regiony a regionálními destinačními agenturami. Hotel není rohlík, je to služba navazující na privátní i byznysový turistický ruch a to, co Česku chybí, je právě synergie širších vztahů. A silnější finanční podpora z národní úrovně.
Druhým problémem je nedostatek a nízká kvalita personálu. Jak ale zaznělo z pléna, za mnohé si hotely a hoteliéři mohou sami – obor má nízkou prestiž, často se pohybuje v oblasti šedé ekonomiky a to znamená především nízké přiznané mzdy a nejistotu. I proto možná po odborném studiu zůstává v oboru pouze mizivé procento absolventů.
V debatě se objevilo i téma trendů a technologií. Jak upozornil Adam Vodička a souhlasili všichni ostatní panelisté i hosté, i s ohledem na problém s personálem je nutno hledat především možnosti, jak využít technologie k tomu, aby se lidé v hotelích mohli věnovat tomu, co technologie neumějí – nadstandardní péči o hosty. Pokud jde o trendy, jednoznačně dominující je personalizace služeb. Nároky a požadavky hotelových hostů totiž nejsou unifikované, naopak se velmi výrazně liší, v první řadě generačně.
Poslední část diskuse byla věnována marketingu, v němž stále větší roli mají sociální sítě a infuenceři – právě ty totiž umožňují respektovat potřeby, požadavky a zvyky jednotlivých cílových skupin. Často ale hotely zapomínají na autenticitu, uvěřitelnost a adresnost obsahu.
A bohužel platí, že všechna negativa se silněji projevují v regionech, u menších hotelů, které nemají dostatečný aparát. Ani velká města se však problémům nevyhýbají. Výjimkou se zdají být Brno a Mariánské lázně, kde podle slov Ondřeje Špačka a Adama Vodičky dokázali pod vedením zapálených nadšenců najít společnou řeč lidé z veřejné i privátní sféry.
(Obsáhlejší materiál z panelové diskuse přinese červnové vydání měsíčníku Komora)
Květen přinesl vynikající čísla pro české hotely a...
Za nárůstem Českého trhu není ani tak obsazenost...
A jaké bude léto? „Hotely se rychle plní,...
Květen je vrchol turistické sezóny. Dlouhé roky to...
Graf jinak dobře ukazuje vývoj turismu během uplynulých...
Vítězové převzali ceny na slavnostním ceremoniálu v sídle...
Druhé místo a zároveň speciální cenu IT4Innovations získala...
Cílem soutěže je ocenit mimořádné vědecké práce se...
Soutěž byla pojmenována po Josephu Fourierovi, francouzském matematikovi...
V červnu proto dále poklesla výroba, stejně nové...
Tuzemský průmysl bude v nejbližších měsících přinejlepším přešlapovat...
Celkově odhadujeme, že průmyslová produkce skončí za letošní...
Květen přinesl vynikající čísla pro české hotely a...
Za nárůstem Českého trhu není ani tak obsazenost...
A jaké bude léto? „Hotely se rychle plní,...
Květen je vrchol turistické sezóny. Dlouhé roky to...
Graf jinak dobře ukazuje vývoj turismu během uplynulých...
Z výsledků nedávného průzkumu agentury CzechTourism vyplývá, že 60...
Cestovní ruch je v České republice v gesci ministerstva pro...
Třetím doporučením ministerského poradce je nainstalovat si do...
K co možná nejhladšímu průběhu zahraničních letních dovolených českých...
Obchodní čísla za minulý rok naznačují, že budou...
KCP si za svého hostitele volí politické špičky,...
Cílení na velké mezinárodní konference se centru vyplácí...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Kubánské náměstí 1391/11, 100 00 Praha 10
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban ([email protected])