Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Letiště Praha, provozovatel největšího českého mezinárodního letiště, podniká v souladu s principy udržitelného rozvoje. „Úspěšnost firmy nevidíme pouze v ekonomickém zisku, ale i v cestě, která k němu vede. Jako velká společnost cítíme velkou odpovědnost ke všem zainteresovaným stranám i budoucímu světu,“ shrnuje předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos.
Létání poskytuje svobodu, nové příležitosti i zážitky. Pocity, které jsou jedinečné a nenahraditelné. Od touhy létat neodradila obyvatele Česka ani pandemie, zahraniční cestující se také vracejí. „Proto se Letiště Praha připravuje na další rozvoj. Rozvoj, ke kterému přistupujeme inovativně s maximálním důrazem na udržitelnost,“ doplňuje Jiří Pos.
Plán rozvoje Letiště Václava na Havla do roku 2033, který byl představen na podzim loňského roku, přinese rychlejší odbavení, lepší nabídku služeb, parkování na míru nebo další přímá spojení. Nové plány podporuje podle průzkumu veřejného mínění přes 80 procent obyvatel České republiky. Rozvoj letiště do roku 2030 přinese 200 přímých spojení, 37 dálkových linek a 10000 parkovacích míst.
Nejvýznamnější investicí je rozšíření terminálů, které povede ke zdvojnásobení špičkové hodinové kapacity. Člen představenstva Letiště Praha Martin Kučera přibližuje výhody vybudování centrální bezpečnostní kontroly v Terminálu 1: „Zlepšíme tím komfort pro cestující, umožníme efektivnější využití kapacit a přesuneme části Schengenského provozu do Terminálu 1. Rozšíření kapacity Terminálu 2 pak zajistí multifunkční provoz a flexibilitu v obou režimech Schengen a non Schengen. Jednotliví dopravci navíc budou mít přidělený k odbavení přidělený vždy jen jeden konkrétní terminál, a zlepší se tím i orientace pro cestující.“
Všechny informace jsou dostupné na speciálních webových stránkách https://letisteprobudoucnost.cz/.
Ministr dopravy Martin Kupka v souvislosti s rozvojem letiště vyzdvihl nutnost vybudování vlakového spojení s centrem Prahy. „Vlaky z Prahy na letiště by měly začít jezdit v roce 2030, což je v souladu s plány na další rozvoj Letiště Václava Havla Praha.“ Cesta z centra Prahy na letiště bude trvat 25 minut a do výstavby Ministerstvo dopravy plánuje zapojit soukromého investora v rámci PPP projektu. Na začátku letošního roku začala například modernizace Masarykova nádraží, které má sloužit jako výchozí stanice. Vznikne nová platforma nad kolejištěm, přibýt má kolejí i zeleně. Vlaky by odtud na letiště měly v budoucnu vyrážet každých deset minut.
Podle nové studie od společnosti KPMG bude mít rozvoj Letiště Václava Havla Praha nemalé přínosy pro českou ekonomiku. Každý nový milion odbavených cestujících přinese přibližně 325 tisíc nových turistů, jejichž výdaje vygenerují v multiplikaci pro českou ekonomiku spotřebu téměř 8,5 mld. Kč a zvýšení HDP o 3,2 mld. Kč. Rozvoj letiště zvýší jeho konkurenceschopnost, protože podle odborných institucí i v oblasti letecké dopravy se počet cestujících do roku 2040 zdvojnásobí.
Okolní konkurenční letiště, ať už se jedná například o Vídeň, Berlín, Varšavu či Krakov, do svého rozvoje významně investují, bylo by proto velkou chybou v tomto trendu zaostat. Uhlíkově neutrální letiště V rámci rozvojových plánů myslí Letiště Praha také na udržitelnost a snižuje kontinuálně emise CO2 v souladu s podmínkami programu Airport Carbon Accreditation. Letiště bude do roku 2030 uhlíkově neutrální a druhově pestré. Zároveň bude kontinuálně snižovat hlukovou zátěž.