Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Gruzínská síť vyváženého rychlého občerstvení SKA otevřela druhou pobočku v Praze. Svou nabídkou cílí na mladé městské profesionály, kteří hledají rychlé, vyvážené a čerstvé jídlo, které jim dodá dostatek energie na celý den. Nabízí čerstvé ovocné šťávy, sendviče a vlastní blend kávy, společně s dalšími produkty pro aktivní život. George Talakhadze založil společně se svou sestrou první pobočku v roce 2019 v Tbilisi a během pár let se SKA na domácí půdě rozrostli o dalších 19 poboček. Nyní se chce podobně rozrůst i v Evropě, kde se rozhodl začít právě v Praze.
„Expanze do Prahy je pro nás opravdu důležitým krokem. Je to ideální město díky své strategické poloze v srdci Evropy, dynamickému trhu a také velkému množství podobně smýšlejících lidí, kterým záleží na tom, co jedí! Jsme rádi, že je naše první pražská pobočka úspěšná, a proto jsme na začátku listopadu otevřeli hned druhou,“ říká George Talakhadze, generální ředitel a zakladatel SKA Group.
SKA si zakládá na čerstvosti, kvalitě a rychlosti. Jejich vyvážené menu, které je dílem výživových odborníků, cílí na mladé profesionály s městským životním stylem. S výjimkou zrnkové kávy, kterou si SKA nechává dovážet ze své domoviny, aby všude chutnala stejně, se snaží odebírat suroviny hlavně od lokálních dodavatelů. Zákazníci si nejvíce oblíbili jejich ovocné šťávy, energetické shoty, sendviče, wrapy a snídaňové a obědové menu.
Když ještě Talakhadze pracoval jako bankéř, chyběla mu v Tbilisi možnost se rychle, zdravě a vydatně najíst. Nikde nenašel menu, které by vyhovovalo jeho aktivnímu životnímu stylu a stravovacím návykům. Rozhodl se tuto mezeru na trhu zaplnit, a tak dal výpověď a založil se svou sestrou SKA. První pobočku otevřeli půl roku před pandemií, která pro něj ale nakonec nepředstavovala velkou překážku. I přes toto náročné období se jim podařilo rozvinout SKA v úspěšný gruzínský řetězec s dvaceti domácími pobočkami. Na tamním Woltu se navíc SKA stala třetím nejoblíbenějším prodejcem v těsném závěsu velkých mezinárodních gigantů McDonald’s a KFC.
Když jim v Gruzii začala docházet místa, kde by mohli otevírat další pobočky, rozhodli se expandovat do Evropy. Prahu si vybrali, protože leží v jejím srdci, ze kterého se chtějí v budoucnu rozrůstat do dalších zemí. První pražskou pobočku otevřeli v tichosti v Quadriu v září 2024.
„Záměrně jsme se ji nesnažili propagovat, abychom měli čas a prostor přizpůsobit nabídku českým zákazníkům, kteří mají jiná očekávání než v naší domovině. Zároveň jsme chtěli zjistit, jestli zvládne přilákat české zákazníky organicky, což je pro nás důležitou součástí růstové strategie,“ říká Talakhadze.
V polovině listopadu 2024 SKA navázali druhou pobočkou v historickém centru Prahy, v ulici Kaprova. „Nejdříve chceme postupovat opatrně a sledovat, jak se našim prvním pražským pobočkám povede. Podle toho se pak rozhodneme, jestli a jak budeme pokračovat v expanzi dál. Pokud půjde vše podle plánu, rádi bychom do roku 2026 v Praze provozovali deset poboček. Chceme se stále zaměřovat na stejnou skupinu zákazníků a držet se svých hodnot. Spolupracujeme také se službou Wolt, která je naším dlouholetým partnerem. Zároveň bychom chtěli zahájit spolupráci s organizacemi, které zpracovávají nesnězené potraviny,“ dodává Talakhadze.
Podle zakladatele se SKA daří díky tomu, že mají neotřelý přístup k rychlému stravování, poskytují kvalitní služby a aplikují zpětnou vazbu od zákazníků. Jejich vyvážené menu složené ze surovin od lokálních dodavatelů proto přináší svěží vítr do pražské gastro scény.